Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Jeg ville blitt glad

Jeg ville blitt glad

Oppgave i norsk om å skrive dikt som begynte med "jeg ville blitt glad".

Sjanger
Dikt
Språkform
Bokmål
Lastet opp
25.04.2011
Tema
Sjekking

Jeg ville blitt glad hvis jeg en dag våknet opp og åpnet øynene og du var der. Da skulle jeg bare ligget og sett på deg og smilt.
det skulle vært sol ute som lyste inn i vinduet og lyste opp hele rommet i et vakkert lys som traff ansiktet ditt og lyste opp.
jeg skulle glemt alt annet i en stund og bare tenke på det gode og på deg.
jeg skulle hatt den glade og gode følelsen i meg, akkurat som når man er forelsket på nytt.
det skulle vært sommer og varmt, og fuglene skulle kvitret lystig utenfor vinduet.

Jeg skulle ligget lenge å bare sett på hvor vakker du er når du sover før jeg skulle lent meg fram og kysset deg lett på pannen, du skulle våknet og bare smilt tilbake.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil