Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Ungdom og rusmiddel

Ungdom og rusmiddel

Rusmiddel blant ungdom.

Karakter: 5+

Sjanger
Artikkel
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
14.02.2011
Tema
Rusmidler

I samfunnet i dag er ungdom sin bruk av rusmidlet et stort problem. Kvifor gjer dei dette, kva kan skje? Dette skal eg sjå nærmare på.

 

Kva påverkar ungdomane i dag?     

Alkohol er eigentlig gift, så det er ikkje bra for kroppen, serlig ikkje bra for hjernen. Når du drikk for mykje, kan du få dårleg reaksjonsevne, og kan miste hemningar. Det ikkje så farlig så lenge du bare drikk litt, men ungdom tåler lite alkohol for kroppen ikkje er ferdig utviklet. Når man er full, blir man svimmel, kan kaste opp og kan gjere ting som man ikkje har kontroll eller er klar over.

 

Nikotinen i tobakk blir man fort avhengig av. Tjorene i tobakken fester seg til lungene og sjansen for og få lungesjukdommar øker. Du blir fortare andpusten og får dårlig kondis. Du blir også ganske avslappa av røyk og snus.

 

Narkotika har same effekt som alkohol, bare enda sterkare. Hjernen sløves, og misbrukarane gjer ting som dei ikkje ville ha gjort om dei vart edru. Folk har veldeg lett for å bli avhengig viss dei bruker det mange gonger, men det finnes jo forskjellige stoffer som ikkje har heilt lik effekt. Mange ungdommar har problem, ved å bruke narkotika gløymer de problema og får en falsk lykkefølelse. Ved overdose kan man dø eller få en alvorlig skade.

 

Dette kan skje

Rusmidlet påverkar hele kroppen både fysisk og psykisk. Det finnes ikkje fordelar med dette, det øydeleg livet ditt.

 

- Noen rusmidler får kroppen til å vokse dårligare, du kan bli kortvokst.          

- Røykarar får dårlig ande, gule tenner og gule fingre, dessutan får de dårligare kondis.

- Rusmiddelet kostar mye, noen må stele for å få råd.

- Rusmiddelet kan øydelegge konsentrasjonen, og man får dårlige karakterar. Seinare kan det øydelegge for jobben.

- Rusmiddelet kan forårsake livsfarlige skader og sjukdommar.

- Det skapar ofte utrivelige familieforhold.

- Hjernen sløves, og man gjere ting som man ikkje normalt ville ha gjort.

- Mange unge jenter blir utnytta når de har drukke eller brukt stoff, og noen får psykiske plager i mange år etterpå.

- Du kan miste gode venner, og bli en del av et dårlig miljø.

 

Kvifor prøvar dei dette?

Det er mage grunner for at ungdommen i dag brukar rusmiddel. Det kan var kva som helst. Det kan være at ungdommen har problem heime eller at foreldra eller sysken misbrukar rusmiddel. Gruppepress frå venner eller kjente, det er ikkje kjekt å sei nei til nokon som kan mobbe deg for det. Du kan være usikker på kva det er å seier ja. Det er også nokon som misbrukar det for dei vil ha venner og bli populære.

 

Min meining om misbruket

Eg har aldri lyst å prøve dette og vil heller ikkje anbefale vennene mine dette. Dette er forferdelig og eg vil ikkje øydelegge livet mitt. Det er deira val om kva dei vil gjer, men gruppepress sleppe dei å gjer. Det finnes organisasjonar mot dette, det er bra. Eg skulle ønska at politiet eller folk som kjenner til dette meir hadde kome på skulen og snakka om rusmiddelet. Det er ikkje så mange som veit kva som kan skje.

 

Kva kommer til å skje i framtida, blir det ein stopp på dette misbruket? Eller må me leva i en usikker verden med menneskjer som blir lokka og byrja med dette kvar dag.

 

Kjelder

- Sider om rusmiddel

www.ung.no

www.rustelefonen.no

www.wikipedia.com

www.ungeogrus.no

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil