Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Plastikk fantastisk

Plastikk fantastisk

Barbie eller nerd? Jenters ideal er førstnevnte.

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
18.05.2010
Tema
Kropp

Hva er vitsen med å se lubben og stygg ut? Det er jo tydelig hvordan det er ment at vi skal se ut nå til tider. Se på Barbier til eksempel. De er syltynne, blonde og solbrune med perfekt utseende. Ikke bare er de pene å se på, men det er også disse som er forbildene til alle jenter fra spedbarnsalder og oppover til gamle kjerringer. Uansett hvor vi går så ser vi forvokste barbier. Fjortiser med en kilo brunkrem og så mye sminke så man ikke ser forskjell på de. Egentlig så kunne jo noen smarte oppfinnere bare finne opp en barbieform. Nesten som en kakeform bare med plass til kvinner. Den skulle jo selfølgelig vært så trang så man såvidt fikk plass. Dette hadde vært for å skvise alle til den godkjente max grensen på 45 kilo. Så kunne man puttet alle kvinnfolk i disse formene og satt de i ovnen i noen sekunder. Hadde jo ikke blitt noe annerledes enn solarium, bare litt trangere. Da hadde jo alle blitt perfekte forvokste barbier.

 

Utdannelse er bare bortkastet. For man gjør jo selfølgelig ikke gjøre lekser og skolearbeid da den tiden heller må brukes til utseende. Man kan jo heller bare finne seg en 90 år gammel milliardær fra Hollywood da man blir stor, gifte seg, arve hele formuen og sitte igjen 20 år gammel med alt man kan ønske seg. På denne måten gir man jo også de gamle ekle gubbene noen fine uker før de sier takk for seg. Før i tiden valgte man ektemenn etter personlighet, men nå er det antall nuller bak på formueskatten som gjelder.

 

Hår er utrolig viktig da det gjelder utseende. Det skal helst være helt platinablondt, helt rett og fullt av hårspray. Bleiking er noe av det viktigste som har blitt oppfunnet noensinne. Disse oppfinnerne burde jo hatt all oppmerksomheten, ikke bare de som finner alle slags atomer og grunnstoffer. De eneste grunnstoffene man trenger nå til dags er til pleieprodukter og nye typer hårspray. Rettetenger må selfølgelig ha sin ære de også. Disse rettetengene som gir oss så fint, slitt og rett hår. Altså helt perfekt. Uansett om man bare ender opp med tredje grads forbrenninger i hodebunnen så er det verdt det. Alt dette bare for å se helt likt ut som alle andre.

 

For å ikke å snakke om vekt! Den beste dietten er rett og slett å spise så lite som mulig. Helst ikke å spise i det hele tatt. Det beste som finnes er å gå rundt syltynn og alltid sulten. I alle blader er det disse som kommer frem. Dagens forbilder er ikke bare Barbier, men også modeller som man bare ser skinn og bein av.

 

Har du ikke på deg en kilo sminke hver dag og så mye hårspray at håret ditt klistrer seg fast i alt du kommer borti, så er du bare så i går. Det er dette som er det nye og moderne nå til dags. Har ikke kvinner på seg sminke en dag så får man stempelet nerd. Stempelet nerd er det man absolutt vil unngå. Hallo liksom. Hvem er det som vil gå rundt sånn? Bare man er akuratt sånn som alle andre så blir du populær i dag. Alle andre er jo liksom bare teite.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil