Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Har du familie har du alt?

Har du familie har du alt?

Et leserinnlegg om familie. Kom gjerne med respons, hjelp meg til lage den bedre!

Sjanger
Leserinnlegg
Språkform
Bokmål
Lastet opp
24.04.2010
Tema
Familie

Jeg elsker å være sammen med familie, for da føler jeg at jeg har alt jeg trenger i verden ikke noe annet enn det jeg har.

 

Er familie så viktig som folk sier? Ja. Familie er veldig viktig, fordi du er født av en mor som gir deg masse av kjærlighet, og en far som sørger for at du får et bra liv. Far og mor vet når noe er galt med sønnen/datteren, de prøver alt i sin makt og hjelpe så mye de kan.

 

 

Da jeg var liten sørget moren min for at jeg hadde det gøy, masse av leker og andre ting. En mor har stor rolle i en familie som å jobbe, rydde hjemmet eller lage mat. Uten en mor ville ikke en ordentlig familie fungere. Mens en far er som en motor, uten den ville ikke en bil klare å kjøre. Så det er viktig å ha begge rundt enn, så en ikke føler ensom. Jeg er stolt over å ha en familie, som er så snille og tar vare på meg. Egentlig skulle jeg ønske at familien min levde i all evig tid med meg. Jeg er svært glad i min familie, jeg respekterer dem i alle valg de tar for meg.

 

Noen er bortskjemte å bryr seg ikke om foreldrene, de bryr seg ikke hvordan foreldrene har det. Nå foreldrene blir eldre blir de sendt til gamle hjem eller noe annet, ingen av ungene kommer til dem for å besøke sine foreldre. De bryr seg ikke en gang om de dør eller ikke. Vel mitt forslag er å ta vare på det du har, fordi de kommer ikke alltid til å være der. Alle forsvinner en gang, når du blir eldre som foreldrene dine, så vet du hvordan foreldrene dine hadde det da du ikke brydde deg om de. Så pass veldig godt på det du har, den kommer ikke alltid til å være der.

 

Vel jeg oppfordrer alle barn og ungdommer til å elske foreldrene sine og familien, legg alltid stor vekt på dem. Å vær snille mot de. Vis dere gjør det vil dere alltid være fornøyd.

 

Så pass på familien, det er det viktigste du har i verden. Ikke noe kan erstatte dem.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil