Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Guttene i en forandringsprosess?

Guttene i en forandringsprosess?

Et kåseri om at gutter er like opptatte av å se bra ut som oss jenter.

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
01.03.2010

Gutter er, spør du meg, prikk like oss jenter, bare at de ser annerledes ut her og der. Faktisk har gutter og jenter flere felles interesser enn de fleste tror. Både gutter og jenter spiller fotball, og både gutter og jenter er flinke til å spille dataspill. Uansett hvilken av disse utallige aktivitetene som finnes, vil det alltid være interesse for dem blant gutter og jenter. Det er viktig å huske på. Jeg skrev det nettopp i regelboka. Ja, det finnes regler for virkeligheten også hvis du ikke visste det.

Men viktigst og mest interessant av alle de felles interessene: seg selv. Skummelt nok, er gutter i ferd med å ligne oss jenter. De som sier at gutter ikke bryr seg om hvordan de ser ut har tydeligvis ikke sett lenger enn til nesetippen sin.

Det er selvsagt sunt å se bra ut, men nå for tiden ser det ut til at de ikke vil se ok ut for sin egen del, men de er opptatte av å vise seg fram for nærmest hele Norge. Det ser ut til at dette er viktig for dem, og jeg tror rett og slett at der er jentene som har påvirket dem. Gud, så lett påvirket gutter blir. Men, hallo, jenter er tross alt laget for å pynte seg og speile seg hvert femte minutt. Vi har lov! Vi er på jakt etter søte gutter, men når du går og tusler rundt i byen med kjæresten din og du legger merke til at han fikser på håret sitt oftere enn deg selv, er det klinkende klart at det er noe som skurrer. Det skurrer så mye at du ser de nydelige øynene hans fulle i maskara, og hvor er det blitt av de hårete leggene, mon tro? Fingrene dine er helt brune og klissete etter å ha klem kinnene hans, og når u titter i skapet hans er barbermaskinen erstattet med ei strittetang med rosa mønster. Ja, rosa, JENTEFARGEN!

Vær så snill, gutter. Bli som før. Bli gutter.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil