Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Beowulf - Ikkje noko vits i å føle seg trygg i natt

Beowulf - Ikkje noko vits i å føle seg trygg i natt

Nynorsk filmmelding av Beowulf.

Sjanger
Anmeldelse (bok, film...)
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
11.09.2009
Tema
Filmer


Denne animasjonsfilmen av Robert Zemeckis er noko av det beste eg har sett av animasjonsfilmer for vaksne. Hittil har animasjonsfilmer vori preget av barnslige figurar og fargerike skjermar. I filmen Beowulf  får du eit heilt nytt perspektiv på kva ein kan forbinda med animasjon. Spør du meg har Robert Zemeckis gjort stor suksess med Beowulf sjølv om han har regissert andre store filmar som Cast away, Forrest Gump og ein animasjonsfilm for barn som heite Polarekspressen. Han gjorde stor suksess med dissa filmane og gjør no igjen stor suksess med filmen Beowulf.

 

<bilde>

 

Skodespelarane han har tatt med i denne filmen er blant anna Angelina Jolie og Anthony Hopkins. Sjølv om dette er anerkjente skodespelarar synes eg ikkje dei kjem heilt til sin rett i denne filmen, eg kan godt sjå at det er Angelina Jolie som stig opp av vannet dekket i gull, men at det er Anthony Hopkins kunne eg ikkje sjå, sjølv om eg visste at han var ein av skodespelarane i filmen. Filmen er bra animert, men skodespelarane kjem ikkje til sin rett i det heile tatt.


 

Det første som skjer i filmen er at Kongen Hrothgard hold ein gedigen fest i Gildehallen sin saman med sin fru og når dei synger og dansar kjem det plutselig eit udyre utan like inn. Du som sitt og ser på vil nok helst berre skrike fordi utsjåande er så forferdelig stygt og det heile ser brutalt ut. Monstare lyd namne Grendel, ein ufyselig skapning som eg lover at du vil få lyst til å holde barna dine for øynane når han kjem. Grunnen til at han dukka opp og drep mange av Hrothgard sine menn og folk er eg eigentlig ikkje heilt sikker på og eg synes ikkje det kjem tydelig nok frem i løpet av filmen som varer i nesten to timar. Handlinga til filmen utspill seg i Danmark rundt 500 etter Kristus.

 

Plutseleg gjer filmen ein heilomvending og man ser hav og eit ”vikingskip” som seilar inn. Då tenkje du at Kong Hrothgard og hans folk kjem til å stri med meir enn bare demonen Grendel. Når skipet kjem byksandes inn mot steinane i vannkanten ser du ein av Kongens menn ri mot det og gi dei ei velkomsthelsing ikkje fullt så varm med sverdet retta mot dissa Gaudane som har kome farande. Ein av dei er kjapp og forklarer at han er Beowulf og at han har kome for å drepe Grendel og for å smaka på det velkjende ølet til Kong Hrothgard.

 

Den første kvelden fyrar dei opp igjen med kalas på Beowulf og hans menn oppfordring, dei vil lokka til seg Grendel. Etter ein lang kveld med fest i Gildehuset trer Kongen og hans folk seg tilbake og lar Gaudene overta. Dei syng så høgt at Grendel kjem med ein einaste gong. Han drep båe ein, to og fleire av Beowulf’s menn. Beowulf kjempar mot Grendel utan ei fille på kroppen og noe som helst som beskyttelse eller våpen. Grendel blir da drepen og Beowulf var lova halvparten av gullet til kongen. Seinare vil også Kong Hrothgard at Beowulf skal drepe mora til Grendel. Han drar opp til hula henna og finner Grendel sin døde kropp, deretter lokkar han fram mora til Grendel ved hjelp av gullhornet han har fått av Kong Hrothgard, det er da vi forstår kven som er faren til Grendel. Det er Kong Hrothgard som har gjort gulldragen gravid, og no har Beowulf tatt frå henne hennar einaste son og ho forførar Beowulf til å gi henne ein ny son.

 

Beowulf kjem tilbake til Gildehuset og fortel at han he drepen både Grendel og mora, sannheita kjem ikkje frem før i slutten av filmen da det kjem ein gedigen drage i gull som må væra sonen til Beowulf. Beowulf klarar og drepa denne demonen også, men i dette slaget går Beowulf tapt og hans gode hjelpar Wiglaf blir da konge, opp av vannet kjem Jolie for å prøve å forføre han også, meir får vi ikkje vite før filmen sluttar.

Filmen er verdt å se, men du kjem ikkje til å sove godt for det er mange ekle scenar.

 

Kilder:

Beowulf - filmen

http://www1.vg.no/film/film.php?id=8913

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil