Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Silikonpupper

Silikonpupper

Et av mine første kåserier, jeg skrev det for å øve meg :) Kom gjerne med tilbakemeldinger!

Skrevet i 10. klasse.

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
07.12.2008

Det å ha et idol er noe som ofte blir sett på som en positiv ting, å ha noen å se opp til… men hva om denne personen slett ikke er et bra idol for mange, eller kanskje for noen? Hva gjør man når idolet tar over og man er villig til å gjøre alt for å bli som det, inkludert plastisk kirurgi?

 

Alle jenter ønsker å se bra ut. Ta seg bra ut, være tynnest, penest; ha størst pupper. Ta Lene Aleksandra for eksempel, ja hun har fjernet muggene sine nå, men tenk på alle livene hun har ødelagt da hun valgte å få silikon skjært inn i brystene sine! Alle de jentene som hadde henne som idol. Lene er best, hun ser bra ut, hun er tynnest og hun beviser at man kan være populær selv om man ikke har like store pupper som Posh! Og plutselig BANG overskriftene rullet i alle aviser ”Lene har latt seg operere!” og ”Sjekk de puppene” hva gjorde fansen da? De fleste ble vel deprimert og gikk inn i sin ”ungdoms depresjonsfase” jeg er ikke bra nok, nå har også mitt idol valgt å få store pupper, hva med meg da? Nå vil vel ingen like meg. Dette var nok typiske tanker Lenes fans tenkte, men hva med fansen som også hadde penger? ”jeg vil ha silikon i puppene, for det har Lene Aleksandra!” Noen år senere kunne man se falske barbiedukker spankulere rundt i sentrum med både falskt hår, pupper og brunkremen smurt utover i fjeset. Ellers stod det daglig i avisen at ungdommer i alle aldre hadde begått selvmord fordi de ikke følte seg vel med seg selv, for et idol å ha!

 

Så skjedde det alle hadde ventet på, tidligere modell og nåværende pop sangerinne Lene Aleksandra skulle være med i ”Skal vi danse” suksessen på Tv2. Barbiedukkene satt i salongen sin og nippet til sukkerfri te, mens resten fulgte med fra himmelen. Men da 26-åringen kom trippende inn på scenen, hadde hun fjernet puppene sine! Teen sprutet og englene skrek, hvor var puppene? Lene smilte søtt og fortalte at silikon puppene var den største feilen hun hadde begått, hun ville aldri gjort det igjen. ”… Dette er en befrielse! Utrolig deilig å få tilbake mine egne små og naturlige bryster. Nå kan jeg til og med sove på magen…” uttalte hun seg til SeogHør. De avdøde englene gråt salte tårer, først nå forstod de at pupper ikke er alt. Barbiedukkene i salongen stirret ned på puppene sine med avsky, hvorfor hadde de betalt tusenvis av kroner på noe slikt? Hva hadde de tenkt? Sjokkert over seg selv stirret de på Tv-en igjen og med øyne fylt av tårer hørte de på Lenes siste uttalelse for natten:

- Jeg valgte å fjerne silikonpuppene fordi jeg ønsker å fremstå som et sunt og positivt forbilde.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil