Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Nettregler uten vett

Nettregler uten vett

Et referat av "Nettregler uten vett" av Petter Bae.

Sjanger
Referat
Språkform
Bokmål
Lastet opp
27.10.2008
Tema
Internett

Jeg skal skrive om ”Nettregler uten vett”. Denne artikkelen ble skrevet av Petter Bae Brandtzæg, teksten stod i aftenposten, tirsdag 21. oktober 2008. Artikkelen tar opp om nettreglene nettvett har laget, at dem er mangelfulle, upresise og liten grad dynamiske i forhold til den medieutviklingen vi står oppe i. Dette er en artikkel som Petter Bae prøver å få frem hvor viktig det faktisk er at nettreglene må gjøre reglene mer presise.

 

Han mener anonymitet er farlig på internett fordi sannsynligheten for at man kommer borti pedofile når man er anonym er større. Dette viser Petters forskning på nett og nettsamfunnsbruk. Nettreglene skal lære barna og deres foreldre om hvordan man skal forholde seg til internett. Da må nettvett få gjort reglene så presist som mulig. De burde også fjerne regelen om anonymitet og at man ikke kan publisere bilder av seg selv på internett.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil