Sniffing

Muntlig fremføring om hvordan man sniffer. Bruksmåter!
Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2008.03.26

Sniffestoffer foreligger i væskeform, men pustes inn som gass. Det er produkter som inneholder løsemidler og aerosoler som er de vanligste sniffestoffene. Aerosoler er partikler eller dråper som svever i lufta.

 

For eksempel i spraybokser og på bensinstasjoner, lim og lakk, de finnes nesten over alt. Noen stoffer inhaleres gjennom nesen, det vil si at du trekker den ned i lungene. Stoffene finner du på mange plasser. Væsken helles som regel på en klut hvor den fordamper raskt. Dampen pustes oftest inn gjennom både nese og munn. Noen holder en plastpose rundt kluten for å utnytte mest mulig av dampen. Eventuelt helles væsken direkte i posen, eller man trer en større pose delvis over hodet. I slike tilfeller kan konsentrasjonen av løsemidlet i innåndingsluften bli meget høy. Heldigvis er det stadig flere produkter som tilsettes stoffer slik at de blir uegnet til å sniffe. Lynol er for eksempel ikke lenger sniffbart, og forsøk vil medføre sterk svie og irritasjon i halsen.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst