Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Vannkvaliteten i Liastua-pytten

Vannkvaliteten i Liastua-pytten

Rapport fra tur til en liten dam.

Sjanger
Rapport
Språkform
Bokmål
Lastet opp
25.09.2007

Utstyrliste:
- Termometer
- plansje over dyrearter
- bok med over planter
- lupe
- hov
- pH-papir
- glassbeholder til å samle smådyr i

 

Beskrivelse av fremgangsmåte:

Vi ble delt inn i småe grupper og vi fikk utstyr og et ark vi skulle skrive på. Det vi gjorde bare var fange noe dyr, og se på vannet. Også måle grader i lufta og i vannet. Vannet var grumsete og skitten. Vi gikk bare rundt innsjøet og så på, og svarte spørsmål. Det tok ikke langt tid å se på innsjøet. Og fanget noe smådyr(vannløper,frosk o.s.v). Det var ikke så mye å gjøre tenker jeg.

 

<bilde>

 

Resultater:

Vi klarte og svare på alle spørsmålene. Og fanget 6 smådyr, kanskje det er mer. Og innsjøet var myrvann. Som jeg sa var vannet grumsete og det luktet litt, bare hvis du var nær innsjøet. Og vannnet var nøytralt og det var mye næringsalter i vannet. Temp i lufta var 13 grader og i vannet var det 10 grader. Det var ikke så mange planter rundt.

 

Konklusjon:

Det jeg lærte var at innsjø er et sted hvor det er vannet som har samlet seg eller en dam som også det kalles. Den får litt vann fra skog og rein, men vannet flytter aldri på seg. Og at vannet er grumsete i de småe innsjøer(det er mange i Norge).

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil