Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Teknologi og vitenskap

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Teknologi og vitenskap

Stiler under dette emnet:

Moped

En lite brukt, men desto morsommere variant av "Fader vår".
Bokmål Dikt

Den vitenskaplige revolusjonen

Den beskriver overgangen fra geosentrismen til heliosentrismen (exphil2003 oppgave).
Bokmål Essay

Easy on Earth

Teknologiske nyvinninger kan være nyttig. I hvert fall til en viss grad. Tentamensoppgave i 10. klasse.
Engelsk Essay

Hvordan tror du den moderne teknologien vil forme framtida di?

Hvordan vil den moderne teknologien forme framtida? (kar. 6)
Bokmål Essay

Viten eller tro

Essay om forholdet mellom viten og tro.
Bokmål Essay

Det perfekte tall

Hva er det eldste uløste matematiske problemet? Vet vi hva som er det eldste matematiske problemet som ennå ikke er løst?
Bokmål Faktaoppgave

Oppfinnelsen i 2030

En hvilken som helst dag i 2030.
Bokmål Fortelling

Foto

Litt forklaring for å få gode bilder.
Bokmål Temaoppgave

Fotografiens historie

Foredrag om fotografiens historie
Bokmål Temaoppgave

GPS

Svært omfattende temaoppgave om navigasjonssystemet GPS. Karakter: 6
Engelsk Temaoppgave

Hvordan fungerer et fotoapparat?

Halve delen av en oppgave som jeg og en kamerat fikk 6- på. Andre delen var om fotoapparatets historie.
Bokmål Temaoppgave

Katapulter og kastermaskiner

Flott oppgave om katapulter og kastemaskiner. Tar for seg alt fra spretterter til utskytingsramper på hangarskip.
Bokmål Temaoppgave

Mikrofon

Nedlastbar powerpointpresentasjon om forskjellige mikrofoner og hva de består av.
Bokmål Temaoppgave

Telefonens utvikling

Dette er en tekst om hvordan telefonen oppstod og utviklet seg.
Bokmål Temaoppgave

Verdsbilete i 2010

Prosjektoppgåve i 10ande. Handlar om framtida innan teknologien i 2010, kva som skjer osv.
Nynorsk Temaoppgave

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet teknologi og vitenskap


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil