Fotballfetisj

Jeg misliker fotball!
Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2007.04.12
Tema
Fotball

Verden største lagidrett, 240 millioner mennesker over hele verden spiller det. Dette høres jo fantastisk ut, men hva er det som får en idiotisk sport som fotball til å bli verdens mest spilte sport? Har fotball en mystisk og ukjent x-faktor? Dette kan vi fundere ganske lenge over. Som den sterke fotballmotstanderen jeg er, har jeg funnet mine egne svar.

 

Til å begynne med reflekterte jeg over flere teorier, men til slutt kom jeg fram til disse to hovedteoriene som jeg nå skal opplyse deg om. Vi kan kalle diss teoriene:

1) Djevelens verk.

2) Skaphomser i mangfold.

 

Personer som misliker fotball like mye som meg, og samtidig tror på at det finnes ukjente og onde krefter, vil like denne teorien. Siden det er så mye negativt med fotball, har jeg fundert på om det er Djevelens plan for å ødelegge menneskeheten. Fotball har skapt mer tilhengere enn spillere, og disse tillhengerene sitter stort sett foran tv-en eller på tribunen og propper i seg feit og ekkel mat som hotdogs og pommes frittes. Når de så har spist opp dette ”herremåltidet”, hiver de nedpå en iskald pils, lener seg tilbake og knepper opp øverste knapp i buksen. Disse fotballtilhengerne lever livet, helt til de får hjertesvikt og dør! Og hvis ikke dette tar knekken på idiotene, kan kanskje et slagsmål gjøre susen: fotballslagsmål mellom forskjellige klubbtilhengere er noe man hører om titt og ofte. Vel, de vil sikkert bare herme etter de voldelige ”rødt kort- elskende” fotballspillerne som de idealiserer. Dette er jo faktisk den perfekte forbrytelse for en ond kraft som den mektige ”Lucifer”. Men det kan også virke som om Satan prøver å ødelegge disse fotballspillerne som gjør alt for å lage litt underholdning. Det er jo ikke akkurat et nytt fenomen at avdankede fotballspillere er av verste sort når det gjelder bevegelighet. De er jo stiv som en stokk i hele kroppen. Uansett, det som skjer med avdankede fotballspillere er at de lider av smertefulle ryggsmerter hele livet, og de ender opp som fotballtilhengere. Alt dette er bare en ond sirkel, den beste måten menneskene kan bli straffet på. Omtrent alle har jo vært inne i denne sirkelen, den gangen når du var liten og foreldrene dine tvang deg på fotballtrening. Men det finnes noe smartere individer som har kommet seg ut av dette rotet, for eksempel meg.

 

Som jeg nevnte tideligere har jeg ett synspunkt til. Hvis vi ser på fotball i perspektiv fra en person som ”tenner” på svette menn, og røffe maskuline taklinger, kan vi rett og slett kalle fotball for ”porno”. Nå som dere vet dette kan jo en begynne å lure. Hvorfor er det så mange menn som ser på herrefotball? Er alle mannlige fotballtilhengere ”skaphomser”? Er det tilfeldig at menn tiltrekkes av en sport som innebærer baller? Dette er jo noe å lure på, kanskje de skuler sine egentlige lyster under den øldrikkende tilhengerfasaden. Dette kan også være grunnen til at menn ser på fotball titt og ofte, med en innlevelse som de ikke en gang kunne oppnådd under samleie med sin egen kone. Men dette er nesten umulig å bevise. Uansett vil jeg oppfordre kvinner til å forføre sine menn under en fotballkamp, jeg tror det rett og slett ikke lar seg gjøre. Kanskje vi skal bare stille oss inn etter at det lever fotballelskende ”skap-homser” over alt rundt oss.

 

Joseph S. Blatter er mannen bak det hele. Han er president i det internasjonale fotballforbundet FIFA, men jeg foretrekker å kalle ham for ”skaphomsenes” svar på Hugh Heffner, eller rett og slett Satans høyre hånd. Det sier seg selv at en slik mann er til å forakte… slik som den sporten han representerer!

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst