Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Analyse av reklame for Adio

Analyse av reklame for Adio

Analyse av reklame for skomerket Adio.

Karakter: 4+

Sjanger
Analyse/tolkning
Språkform
Bokmål
Lastet opp
15.03.2007
Tema
Reklame

1     Innledning:

Jeg gikk på internett å så på reklamer på en punk side. Der fant jeg ett sko merke som heter Adio. Det merke har skate sko, og det er mest sko for gutter men det er en del jenter som går med sånne sko. Jeg tok den reklamen for at jeg liker de skoene og det er tøffe sko. :)

Internett-siden heter:

www.desertpunk.com.

 

<bilde>

 

Analyse av reklame:

 

2:

Reklamen vil nå ungdommer, mest gutter som liker skate sko, men det er mange jenter som går med skate sko. Dette kan jeg se ut fra at der er bare ungdommer som går med det, men mest skatere som bruker sånne sko.. Det er nesten ingen gamle som går med sånne skate sko.

 

3:

Nettsiden ønsker å selge disse skoene for Adio. Denne nettsiden ønsker å selge sko å klær med litt tilbehør som e beregnet for ungdom å folk som liker punk. Det er litt dyre klær å sko men tilbehøret er ganske billig i forhold til klærne å skoene. Men skoene er aller dyrest de ligger i pris fra 700 kr til 900 kr. Klærne ligger i pris fra 200 kr til 1000 kr det variere veldig fra hvordan klær det er. Men tilbehøret variere det veldig fra hvordan ting det er.

 

Det de vil oppnå med reklame er vell at vi ska begynne å gå med mer punk klær og skate klær.nettsiden har en ganske god påvirkning på oss som ser på den siden for den nettsiden er veldig bra å fengende. Jeg er ganske påvirket av denne siden.

 

4:

Det første jeg la merke til på nettsiden var hvordan siden er designet og hvor mye rare ting det var der. Det er en del musikkreklame på den nettsiden. Og det er en del punk og rocka ting å tang på siden. Men den reklamen som jeg la best merke til var sko reklamen for Adio, den var liksom litt lys å så var det tøffe sko på en siden men mange forskjellige sko typer. Logoen er gul å svart skrift.bakgrunnen er hvit med noe svakt mønster på. Å midt på bilde er det en sko å det kan være to sko på ett bilde å. Bilde har ikke noe stor virkning på meg for jeg liker ikke den stilen noe spesielt, men jeg syntes at det var tøffe sko som mange forskjellige folk kan bruke. Skoene passer liksom til nesten alt av hverdags klær. Tøffe sko:)

 

5:

Det er ikke noe lang tekst i denne reklamen det er bare ett ord. Men man blir ikke usikker på om det er skoene som heter det eller om det er butikken de kommer fra, for merke står like ved skoene. Adio er nok ett engelsk ord. Ordet gjør nok at man blir litt nysgjerrig på merke å skoene.

 

Vurdering:

Hensikten med reklamen er vell at de som produserer skoene ska selge mer. Og de prøver å påvirke ungdom til å gå med sånne sko.

 

Virkemidlet er et bilde av sko og en fengende overskrift.Fargene på overskriften er ganske kule som da er gul, hvit å litt svart. Men hvert bilde har forskjellige skate sko. Og der er litt forskjellige bakgrunner på hvert bilde. Synes reklamen er ganske bra og tror det er mange i mottakergruppa som da er ungdom som liker den reklamen og synes skoene er tøffe.

 

Jeg synes reklamen er ganske enkel og grei og skoene er veldig bra og ikke minst tøffe.

 

<bilde>

<bilde>

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil