Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Stump røyken

Stump røyken

Tekst om kva røyken gjer med deg og andre og ka røyken innheld

Sjanger
Annet
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
12.03.2007
Tema
Tobakk

Stumper du røyken får du og alle samen rundt deg eit bedre liv. Røyken kan gi deg alvorlige skader som Kols.

 

Kols tyder Kronisk obstruktiv lungesjukdom (KOLS) er ein kronisk sjukdom som gir ein betennelsesreaksjon i slimhinna, du får trongare luftveiar og øydelagt lungevev den viktigaste årsaka til KOLS er røyking.

 

Røyking skader boktstaveligt talt alle organer i kroppen. Årsaka er at giftane fra røyken Følgjer med overalt kor blodet strøymer. Dei fleste veit at røyking er farlig, men ikkje kor farligt.

 

Nikotin

Nikotin er eit stoff som er vanedannande. Kroppen venner seg til stoffet og må ha påfyll regelmessig for at det skal fungere litt meir kvar gong. Nikotinen i kroppen gjer og at pulsen og blodtrykket i kroppen auke. Nikotin trekker dei tynne blodårane seg saman, og gjer det vanskeleg for blodet å komme fram. Kransårene rundt hjartet kan tetne til, og ein kan og få ein "røykefot" Dei andre stoffa som er i ein sigarett er ikkje mindre farlege. Det er omlag 700 forskjellige giftstoff i ein sigarett. 43 av disse er bevist kreftframkallande.

 

Røyking skadere barnet.

Spedbarn som er født av røykende mødre har raskere og mer overfladisk pust enn barn som er født av ikkje røykere. Kvinner som røyker under graviditeten har høgare risiko for å få tenåringsbarn så er overvektige, viser ein ny undersøkelse.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil