"Tidsmaskin" av Stephen Overholser

Et kort og enkelt referat.

Karakter: 4+

Sjanger
Anmeldelse (bok, film...)
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2006.09.03

Tittel: TIDSMASKIN; farlige oppdrag i det ville vesten

Skrevet av Stephen Overholser

Illustrert av Steve Leialoha

Oversatt av Stefan Øyan

Utgitt i Norge år 1990 av Hilt & Hansteen

 

Dette er en ganske spennende bok men også ganske rotete. Den starter med at du får opplysninger om ditt oppdrag som er i den ville vesten rundt år 1860-årene.

 

Du er helt av lene på prærien, feltflaska er tom munnen din er tørr som sandpapir. Dette starter boken med. Etter 4 sider får du beskjed om å bla om til side 10, da kan du lese til side 15 og der får du et spørsmål om og bli med en transport til en slags stasjon som kalles skysstasjon eller du kan hoppe i tid til et annet sted. Sånn er boken hele veien, jeg synes boka ble litt vanskelig og lese pga dette.

 

Hovedmålet ditt i dette oppdraget er og finne ut om hvorfor Amerikas ”ponniexpress” ble lagt ned. Du får masse opplysninger underveis som du må ta med deg. Du bli fakka av politi, av banditter, havner oppi fester, fengsel +mye, mye mer.

 

Du får mye info. hele veien men du har et slags register bak i boka med f. eks er snyteskaft-phil til og stole på? Trur du ikke det kan du gjøre noe annet en og ta følge med han.

 

Jeg brukte ca en uke på og lese hele boken. Det er til sammen 134 sider i boken. Er du en av de som er glad i rote bøker anbefaler jeg den.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst