Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Hvordan slår man igjennom som klesdesigner i Norge?

Hvordan slår man igjennom som klesdesigner i Norge?

Noen tips om hva som kreves for å bli en dyktig klesdesigner.

Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
04.06.2006
Tema
Mote

Det er veldig vanskelig å slå igjennom som klesdesigner i Norge. De fleste drar til utlandet for å prøve å lykkes der, men nå har det blitt så mange designere der så det er snart ikke noe mer plass.

 

Tro på seg selv  

Det er en del som prøver seg som klesdesignere, men det er ikke så lett å slå igjennom med navnet sitt. Man kan være veldig heldig å få en kjendis til å gå med klærne sine, det er reklame for både designeren og designet. Det er veldig viktig å reklamere sine produkter godt, det er den eneste måten at folk skal kjenne igjen ditt navn.

 

Ikke gi opp

Det er ganske vanskelig å slå igjennom som klesdesigner i Norge, men ikke umulig. Først er du nødt til å begynne å sy alt, og det tar veldig lang tid, og det er det ikke mange designere som gidder.

 

Hvis man har tekt å slå igjennom som designer i Norge er man nødt til å stå på, ikke gi opp. Man burde først å fremst begynne med å designe noe som er på moten. De designere som tjener mest designer vanligvis klær til tenåringer. Det er de personene de tjener mest på. Tenåringer er veldig opptatte av å alltid følge moten, så hvis man følger moten kjøper de det!

 

Klærne er nødt til å pushe grensene litt.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil