Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Appell til gutter med kalde føtter

Appell til gutter med kalde føtter

Utfallet av utroskap som tema. Bygget på fakta, men ikke fra personlige erfaringer, heldigvis!

Sjanger
Essay
Språkform
Bokmål
Lastet opp
19.05.2006

Det å elske kan være selvdestruktivt !

 

Appell til gutter med kalde føtter…

 

Hei du som har to kjærester eller flere, du som møter jente på jente utover ditt ”opprinnelige” forhold hver gang sjansen byr seg.

 

En dag vil du se tilbake på det du nå leser og siden legger i skuffen. Du vil tenke at personen som skrev dette har opplevd det sjøl, og at han veit hva han snakker om. - Men da er det for seint, du ble ikke gift med jenta du verdsatte høyest av dem alle, du behandlet henne som en forbruksvare, til tross for hva du nå leser?!…

 

 Du visste ikke hvem du skulle velge, du hadde for mange valg og for få hjerneceller, hvilket resulterte deg til den løse hardingen du i dag er. Eller kanskje du lider av psykopatiske lidelser som følge av din urett?

 

- Du gjør det galt i å gi dem håp og glede du ikke kan realisere! Tenk om du var dem, og dem var deg!

 

Tenker du før du handler, eller er det bare en ukuelig vane? En vane foran øynene dine om morgenen, på pc skjermen eller som lydvibrasjoner i mobiltelefonen om kvelden. Ligger det i DNA, er det arvelig, eller har omgivelsene skyld i det? – Uansett, bli kvitt uvanen!

 

Du garderer deg ikke med å ta opp flere underbokser i skuffen, du bruker vell ikke flere samtidig?! Du kaster bare ballen videre hver gang du kontakter dine ”kjære”, for før eller siden vil du bli merka som den du virkelig er!

 

- Aner det deg?

 

I dag føler du deg kry over ditt luksusproblem… Men i morgen ligger du bar med lesestoff langt over hode, og pilleboksen spikra til nattbordet, og med mobilen stappa med sendte enveiskommunikasjonsmeldinger til x antall ekskjærester!

 

- Ingen vil bli utnyttet, selv ikke du! - Bare synd du må lese teksten igjen!

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil