Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Matforbud

Matforbud

Kåseri om matforbud.

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
19.04.2006
Tema
Folkeskikk


Alle sammen, DUKK!!
Hører dere hva jeg sier, dukk for helvete!
Det er plassert en bombe i lokalet!

 

Slike utsagn bruker jeg til vanlig for å få oppmerksomhet fra folk, og tro meg det funker! Utrolig hvor mye respekt man får, bare man stripser en sixpack gilde grillpølser til brystet og står  med ett eller annet elektronisk i hånda. Det eneste problemet er hver gang det er snut til stede. Altså politi som det så fint heter. Jeg har fått noen kuler for å si det sånn, kall meg gjerne «arrtryne» om du vil.

 

Men hør her! Helt seriøst, det ligger en bombe her et sted. En verbal bombe som går av i fleisen på deg når du leser. Den fsprenger deg over på min side i akkurat den saken jeg vil ha deg på min side. Matsaken.

 

Mat er et tema man ikke skal spøke med, uten unntak. En regel uten unntak eksisterer ikke sies det. Om det er tilfelle, gi meg unntaket på denne regelen; «Ungdommer som ikke får spise på sitt eget teamområde, klikker og begynner å skade folk». Hvem har vel ikke fått kjenne kniven til en stakkars allmenelev som ikke får spise på sitt eget teamområde? Ryggen min ser ut som en huggestabbe, spesielt etter det matforbudet som ble innført her for en stund siden. Jeg lover deg, allmenelever klikker når de ikke får spise på teamområdet sitt. De dreper.


 

Grunnen til forbudet var riktignok at hele området ble nedgriset av matsøl og lignende. Altså de tingene som faktisk holder vaskerne vekk fra arbeidsledighetstrygden. Det er jo de som skal rydde og vaske etter oss for svingende. De er våre slaver. Vi bruker dem til å bygge pyramider og plukke bomull om vi vil. Og om sant skal sies er de nok ganske overbetalte for det enkle arbeidet de faktisk gjør. Det er jo bare å vaske, og kanskje vri kluten en og en halv runde rundt hver gang du skyller!

 

Jeg hater lærere som forbyr elever å spise på området. Tenk, hvis alle kunne fått spise så mye av det de ville hvor de ville. Så glade alle ville ha vært, og for et årsresultat i kantina. Med de blodprisene kunne de "knocke" John Fredriksen på hue og ræva ut fra lista over Norges rikeste.

 

A propos rike folk, de skal ikke jeg snakke så mye om. Tvertimot skal jeg snakke om lærerne. De tror VI synes det er greit at VI ikke får spise hvor VI vil, mens de sitter å sikler over en svær matpakke bestående av hamburgerrygg til en million kroner kiloen, hvilket ikke er helt relevant ettersom lærere ikke tjener så godt. Men du tenkte riktig, de spiser matpakka på teamområdet!

 

Mattelæreren prøver å ikke få sølt waldorfsalat på sitt ubestemte integral i det han prøver febrilsk å legge lag nummer 19 på en psykisk fet sandwich. Som en bever uten tenner i mot ei bjørk, sliter han. Riktig igjen, på teamområdet sitter han og slår verdens-universrekord i sandwichbygging.

 

Kan jo ikke si annet enn at jeg misliker de som var positive til denne idèen. Jeg simpelthen elsker å kjenne en nyinnkjøpt fallekniv skjære seg vei inn i ryggen. Man står og leser dagens nytt på infotavla i gangen. Det står følgende: Matforbudet forlenges, og brudd på forbudet vil føre til umiddelbar henrettelse. I det man står der kjenner man kaldt stål berøre sentralnervesystemet i ryggmargen, såklart er det en av kompissene igjen, som er forbanna for at han ikke får spise den daglige mandelen sin der han bruker.

 

Mange gidder ikke spise en gang på grunnlag av dette. De blir gående rundt som zombier med tunga på halv-seks ut av kjeften og øyelokk som henger ned i trynet og forårsaker lesevansker. Altså vil de de som har lese og skrivevansker fra før få dobbelt opp med lesevansker. Dette kan bli seriøst.

 

Noen ganger finner de på å ta en bit av deg. Et øre eller øye eller noe lignende, men det er for så vidt greit, bare de spiser.

 

Mange zombier ser jo forresten helt for jævlig syke ut. De blør fra alle mulige steder det er mulig å blø fra, og øynene er som glasskuler. Husker en venn en gang som så en zombiefilm sammen med meg. Det endte i at han rev tannreguleringen min ut av kjeften min og praktisk talt monterte den på gullfisken min. mistenker han for et attentatforsøk på katten min og forresten.

 

Uansett, bomben jeg fortalte deg om er detonert for lenge siden, og forbudet er over. Jeg går ut ifra at autoritene måtte bukke under for stormen. Du kan nå i likhet med alle andre som er på min side i saken være enig i at vi kan spise som folk om vi vil, og vil vi ikke, så lever vi som griser .
Deal with it!

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil