Sommerferien med kjærlighet i lutfa

To jenter som drar på en hytte på ferie. De tror det kommer til å bli kjedelig der, men det blir det ikke, nei..
Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2005.11.15

Marie og Mona skal på sommerferie i Skien, men har ingen venner der, eller noen som de kjenner. En dag de skal ned på brygga å bade, møter de noen gutter som de blir godt kjent med.

 

Marie og jeg sitter i bilen på vei til hytta i Skien. Jeg ser ut av vinduet og ser masse trær og drømmer meg vekk.
Ca. en time etter er det noen som snakker til meg:

 - Mona, våkn opp. Vi er fremme.

Det var pappa. Vi skulle være på hytta ca. en måned, og kjente ingen i området.

Til hytta hører det til en brygge med noen få båter og et

stupebrett. Like bortenfor oss lå det et hytteområde. Når vi var her i fjor, gikk vi bare forbi et par ganger.
Nå er det tid for å pakke ut. Marie og jeg skal sove på samme rom i kjelleren. Eller, ”en slags kjeller”. Mamma og pappa skal sove i mellometasjen, som vanlig. Men, men, det går bra, det..

- Du Mona?. Nå som vi har pakket ut og sånt, blir du med å bade? Det er så varmt!!, sa Marie.
- Ja, det har jeg VELDIG lyst til, svarte jeg.
Når vi var på vei ned til brygga, så vi noen gutter. Vi lurte på hva de gjorde på brygga vår, men torde ikke å spørre. De så ganske store ut. Når vi hadde kledd av oss og skiftet til badetøy, plystret guttene på oss. Jeg følte at jeg ble litt stolt, men Marie og jeg latet som ingen ting, og hoppet uti. Vi svømte langt ut slik at vi kunne snakke om det guttene gjorde.

Etter to uker med masse bading og ”guttene”, så er Marie faktisk sammen med Kim, en av guttene. De er tre til sammen;
Kim, Jon og Christian. Jeg liker Jon litt. Han har sagt til meg at han syntes jeg er snill, pen, fin og morsom. Da ble jeg veldig glad.
Nå sitter jeg på fanget til Jon, og har lyst til å kysse han, men vet liksom ikke hva han hadde gjort da.. Men så sier han:
- Hva hadde du gjort hvis jeg hadde kysset deg nå?
Jeg ble glad inni meg, og svarte:
- Hvordan kan jeg motstå det?
Så begynte vi og le, og kysset.
Hver dag gikk Marie og jeg ned til brygga for å møte Kim og Jon. Christian pleide ikke å være med lenger, siden da blir han bare sittende å se på oss kysse.

Jeg våknet, klokka var 7, så på kalenderen og så at vi skulle hjem i morgen. Åneeiii!
Jeg må bort til Jon og være sammen med han i hele dag!, tenkte jeg. Jeg sov litt videre, til klokka var 1200, og Marie vekket meg. Mamma og pappa sa at vi skulle til Porsgrunn og være der i dag, siden det var siste dagen. Mens vi ventet på at mamma og pappa skulle bli ferdig, løøøp vi ned på brygga til Kim og Jon og fortalte at vi ikke kunne være sammen med dem, siden vi skulle til Porsgrunn. Og siden vi skulle reise tidlig i morgen, så vi trodde ikke vi fikk se de noe mer i sommer. Så sa jeg:
- Hvor bor dere, egentlig?, med et engleaktig fjes.
- I Moss, svarte de.
Marie og jeg fikk helt hakeslipp og sa at vi også bodde der. Vi fikk nummeret til kjærestene våre, og avtalte at vi skulle møtes så ofte som mulig.
Alle var enig om at vi hadde hatt en superkul sommerferie!!=)

SLUTT!

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst