Søk i stiler
 

Legalisering av hasj og marihuana


Legalisering av hasj og marihuana.
Sjanger:ResonnerendeLastet opp:12.06.2000
Språkform:BokmålForfatter:
Tema:Cannabis
Verktøy:Utskrift   Del på Facebook



Narkotikadebatten fikk en "renessanse" i begynnelsen av januar etter at Petter Nome gikk ut i mediene med sitt syn om legalisering. Han var for at "lette" narkotiske stoffer skulle legaliseres, og dermed var debatten i gang for fullt igjen.

 

Når man ser på den stigende bruken av narkotika blant dagens unge, lurer man selvsagt på hva som får dem til å begynne. Er det press?, eller er det at det fortsatt er ulovlig? Det finnes forskjellige svar, og mange argumenter for og imot legalisering av narkotiske stoffer.

 

Mange tiltak er blitt forsøkt for å få ned misbruket av narkotika og om svaret er økte fengselsstraffer skal ikke jeg stå inne for, men det kan være veien å gå. Kanskje er svaret en legalisering men personlig har jeg liten tro på det. Jeg tror det bare finnes en vei å gå for å få bukt med en del av narkotika-misbruket, og det er høyere fengselsstraffer både for smugling, salg og bruk.

 

Det jeg mener har blitt helt feil hos den allmenne nordmann er holdningene til narkotika. Skremselsskudd blir avfyrt for å fortelle om at man blir avhengig etter en blås med marihuana eller hasj. Dette mener jeg er helt feil, og at man må få et litt mere nyansert forhold til de lettere narkotiske stoffene og de tyngre stoffene. Mange steder har hasj og andre lettere stoffer blitt helt akseptert. Dette gjelder blant annet i Nederland der hasj og marihuana har blitt legalisert.

 

Lettere narkotiske stoffer som hasj og marihuana er i dag så vanlig i bruk at lovverket blir uthulet. Altfor mange i dag blir lovbrytere, og dette er ikke en god utvikling.

 

I mange asiatiske og afrikanske land har man dødsstraff for smugling og oppbevaring av narkotika. Dette er kanskje litt ekstremt, men dog ikke helt idiotisk med tanke på alle de liv som blir ødelagt på grunn av narkotikaen.

 

Det viktigste argumentet for legalisering av narkotika er etter min mening det at det ville bli et slags "monopol" der prisene og kvaliteten på stoffene ville forbli stort sett det samme. Blant "pushere" er det en hverdagslig sak å blande ut stoffene med andre substanser for å tjene mer penger. De kan blande det med substanser som kan gjøre større skade på mennesket enn det narkotikaen i seg selv gjør.

 

Et annet argument er at det ville føre til at det momentet med at det er "forbuden frukt" ville være borte. Jeg tror at mange prøver narkotika bare fordi det ikke er lovlig.

 

Siden prisene ville bli lavere ville man nok fått bukt med en del kriminalitet som har sitt utspring i narkotika. Kriminelle handlinger skjer ofte for å finansiere kjøp av de illegale stoffene.

 

Jeg mener at det er beklagelig å legalisere nok et rusmiddel i land der man ikke har den kulturtradisjonen som det medfører. Man kan se mange eksempler på rusmidler som har ødelagt for folkeslag. Blant indianerne og eskimoene hadde man noen rusmidler som de hadde lange tradisjoner med, og da den hvite mann kom med alkoholen ble mye ødelagt for dem. I Norge har man et avslappet forhold til alkohol, mens hasj og marihuana er bannlyst. I Østen er det helt motsatt, der man har opiumsbuler der man kan ta seg en blås istedenfor å gå på pub som vi gjør i Vesten.

 

Det strides om legalisering av narkotika vil føre til flere eller færre misbrukere. Jeg tror at det ville føre til langt flere misbrukere, siden tilgjengeligheten øker betraktelig. Man må tenke på hva økt tilgjengelighet vil føre til: Det vil føre til at mange eldre kommer til å selge stoff til mindreårige, slik som det er med alkohol og tobakk i dag. Dermed vil alderen på misbrukerne gå ned i takt med den økte tilgjengeligheten. Det er et kjent faktum at bruken øker med tilgjengeligheten. man ser utallige eksempler på dette. Blant annet etter at øl ble solgt på butikker i Namsos gikk ølsalget drastisk opp. Og det samme skjedde med hasj i Nederland etter legaliseringen, og det er rimelig å anta at det samme vil skje i Norge hvis man for en legalisering av hasj og marihuana.

 

Jeg må si at jeg har et veldig splittet syn om legalisering av lette narkotiske stoffer. Jeg ser faremomentene ved en legalisering, men også at mange problemer ville blitt løst ved en legalisering.

Kommentarer fra brukere


En gang i blant skrives det kommentarer som mangler seriøsitet eller som ikke har noe med oppgavens tema å gjøre. Hjelp oss å rydde! Klikk 'varsle' nederst til høyre på de meldinger du mener må bort. Så fjerner redaksjonen kommentarene etter hvert.


02.03.2006 16:25

Bra!
13
anbefalinger
Pengene er i feil ende. Pengene fra folk som ønsker å ruse seg, går til kriminelle, og staten svarer med å bruke ALLE sine penger på å helt meningsløst kjøre uttallige mennekser igjennom et meget dyrt rettssystem. Langere som blir tatt blir bare erstattet med en ny, så lenge det er noen som vil ha, er det alltid noen som vil selge. Supply/demand. Hva hvis både statens penger OG pengene til de som kjøper kunne blitt brukt til å SAKLIG opplyse alle om rusmidler og oppfordre til MODERAT rusbruk. Selvfølgelig ville fortsatt folk misbrukt, det vil ALLTID eksistere folk som misbruker, men hvor mye midler er ikke nå frigjort til å HJELPE DE SOM MISBRUKER? Staten kunne tilogmed gitt misbrukere narkotika under kontrollerte forhold, slik at svartebørsmarkedet ikke lenger hadde noen å selge sine varer til, selvom de går under statens prisnivå. Det er så mange gode måter å løse rusproblemer på, UTEN å ta friheten fra oss. Jeg vil gjerne ha frihet til å røyke en joint i helga, og samtidig hjelpe de som ikke klarer å styre sitt rusbruk. Legaliser og rasjonaliser.

anonym
03.10.2006 09:14

Bra!
7
anbefalinger
eg røyker hasj ver dag og har ikkje død ennå!


11.07.2004 07:34

Bra!
4
anbefalinger
Denne teksten er helt usaklig etter min mening. Det er aldri bevisst at Hasj/Marihuana er skadelig, jeg tror legalisering vill senke tallet på Heroin/Amfetamin/ecstacy bruk. Amsterdam er et fint eksempel på hva legalisering kan gjøre, de har mist heroin misbrukere i hele Europa. Jeg tror de fleste folk "bannlyser" hasj fordi de tror det er inngangsporten til tyngre stoffer noe som er galt, alcohol er inngangsporten til tyngre stoffer.

Med vennelig hilsen

Alexander
30.11.2006 05:10

Bra!
3
anbefalinger
Det er vel enda ikke påvist _noen gang_ at noen har død som følge av overdose av Cannabis. Det er vel kanskje noe som er verd å merke seg i en slik diskusjon.

Vegard
07.02.2005 17:18

Bra!
2
anbefalinger
Teksten er ikke helt usaklig. Ernesto har bare lagt vekt på litt andre faktorer.
En legalisering er ikke Norge klar for. Punktum.
Det som virker mer sannsynlig er en avkriminalisering der mindre doser hasj og cannabis blir lov.

Eller at det blir lov å ha maks 5 planter i sitt eget hjem til eget bruk.
Dette vil medføre alle de positive tingene med en legalisering og vil unngå de verste scenarioene med det.

F.eks vil en avkriminalisering ikke gjøre at stoffet blir mer tilgjengelig.
Man må fortsatt på gata for å skaffe, noe som faktisk er inngangsporten til andre stoffer, men flere og flere vil kanskje tenke på å dyrke noen egne planter istedet for å oppsøke et kriminelt miljø bare for å prøve.

Det er ikke helt feil at alkohol er den egentlige porten til tyngre stoffer, men helt riktig er det heller ikke. Greit nok at de fleste ungdommer drikker seg sanseløse lenge før de engang vurderer å røyke hasj.
Men når de først vil prøve hasj, så går de til et kriminelt miljø og det er der de får kontakt med "bad guys".

Hadde de istedet plantet noen planter hadde ikke det skjedd.
Men dette vil selvfølgelig ikke medføre ALLE de positive egenskapene med en legalisering. For en legalisering vil skille helt hasj fra de sterkere stoffene.
En avkriminalisering vil ikke skille miljøene, men det vil kanskje medføre mindre rekruttering.

Ole
18.04.2005 01:10

Bra!
2
anbefalinger
Teksten er hovedsaklig usaklig!
Staten ikkeminst hadde tjent utallige penger på en eventuell legalisering!
En avgift vil i første omgang kunne legges på kr 300 pr gram THC, noe som vil tilsvare ca. kr 3o pr gram hasjisj. Dersom det omsettes 5 tonn hasjisj med en slik avgift vil statskassa få en inntekt på kr 150 millioner bare i THC-avgift.
Total omsetning for SCM vil ved samme volum (5 tonn) ligge i størrelsesorden 300 millioner kroner. Med andre ord, staten hadde tjent gryn!
Og importørene av denne "ulåvlige" hasjen vil tjene betydelig mindre!...
Hvis denne legalisasjonen hadde funnet sted, ville hasjen og maihuanaen kunne selges på vinmonopolet som hadde skiftet navn til SCM, prisen hadde vært på overkant av kr.60 (for å holde prisen oppe for å forhindre høyt missbruk), og ville kun ha solgt 5gram hasj og 10gram marihuana. Salg kun til personer over 18år. legalisjoner er nå på topp over hele verden. en del av tyskland vil legalisere på apotek til personer over 16år. amsterdam med sine coffe-shops og belgia vil legalisere hele landet og canada som har legalisert for medisinsk bruk.

emely
26.10.2005 13:29

Bra!
2
anbefalinger
du ina, det er nok ganske mange flere enn du tror som driver med hasj i norge... og enda flere som har prøvd... du vil bli overasket.. men det er ikke så lett å se når man ikke vet hvordan det ser ut..


Jethro
26.04.2006 18:28

Bra!
2
anbefalinger
Cannabis (altså Hasj, Marihuana og Hasjolje) er ikke skadelig på noen måte! Det forebygger mange forskjellige kreftsykdommer, man blir ikke dummere av det slik som noen idioter vil ha det til! Den setter ikke ned fysikken på samme måte som røyk og alkohol! Cannabis er et bedre alternativ enn Tobakk og alkohol!

Bob Kristus
16.04.2009 05:33

Bra!
2
anbefalinger
Marijuana er en plante med spesielle egenskaper, gode egenskaper  Smile :-\)
I blandt annet boka "Herbs and Mind Enhancing Foods" står det at det ikke fører til fysisk avhengighet.
Det er et faktum at ingen noen gang i historien har dødd av marijuana.
Marijuana har også en legende effekt på hudkreft, angst, generel smerte, ryggsmerter osv, og har også blitt brukt som medisin i over 5000 år.
Alle dere som er skeptiske (men saklige) til marijuana burde se en film som heter "Run from the Cure" :

http://video.google.com/videosearch?q=run+from+th- e+cure&emb=0&aq=0&oq=run+fro#q=run+from+the+cure&emb=0&- aq=0&oq=run+fro&dur=3

Og så lenge narkotika er ulovlig pga at det er skadelig, kjønner jeg ikke at marijuana kan være ulovlig, mens alkohol (600 000 folk i Europa dør hvert år pga. alkohol) selges i DAGLIGVAREBUTIKKER.
Hadde alkohol vært i narkotikalisten hadde det vært mye værre enn f eks. hasj (http://www.aftenposten.no/- nyheter/iriks/article219300.ece).

Julian
27.10.2005 16:20

Bra!
1
anbefalinger
Jeg vet dette er et poeng brukt til døde, men det er så gjeldene at jeg tar det med uansett: Hasj er betraktelig mindre skadelig enn alkohol! Hasj medfører ikke vold, dødsulykker, uønskede graviditeter og andre bi effekter slik alkohol gjør. legalisering må skje på et plan der kun mindre doser blir lovlig, ikke salg over disk eller statsstyrt salg, ved å legalisere mindre doser kunne politiet frigitt resurser som kunne hvert brukt på å bekjempe viktigere former for kriminalitet enn hasj brukere.
noe av problemet med hasj avhengighet er at personen kan fungere helt normalt i hverdagen, det folk flest tenker på når de tenker på "stonere" er sløve sofa slitere. dette stemmer i starten av en hasj karriere, men ettersom brukeren tilpasser seg stoffet avtar effekten. Dette gjør det mulig å fungere på et helt normalt plan i hverdagen.
noe av grunnen til fordommene mot hasj kommer av at de fleste som bestemmer og stter lover rundt det aldri har prøvd det. Og å sammenligne hasj med sterkere narkotiske stoffer er absurd. som det er påpekt her er hadj akseptyert i flere samfunn uten at noen av de lider under det. hvorfor denne heksejakten på hasj når alkohol åpenbart er ett større problem?

HeyMe
29.11.2005 09:11

Bra!
1
anbefalinger
alkoholo har helt klart et stort problem, men man må ha det klart for seg at thc i hasj KAN skape vold, ulykker osv. stoffe forandrer personligheten og kan gjøre deg voldlig og uforsiktig. denne giften påvirker oss på en måte man ikke er forberet på og har også en store avhengihets problemer. på en det er helt klart flere stoffer som vi har mer problemer med den dag i dag, men dette er noe av det mest tilgjengelige stoffe for ungdom i dag og derfor et åpent alternativ.
tenk på den efekten det har på befolknigen i norge?! jeg mener at denne teksten var bra men usaklig. legalisereing er ikke et godt alternativ , men hvis man får gode utsikter for en posetiv virkning kan det være en god ide så lenge det er kontrolert og minimalt.

Henrik
22.03.2006 23:49

Bra!
1
anbefalinger
Vel, som så mange andre har sagt: Cannabis fører ikke på langt nær til så mange skader som alkohol gjør. Jeg går gk formgivningsfag på videregående, og folka i klassen min påstår at jeg er kriminell, leker med døden og at jeg blir sløv av å røyke hasj og marijuana. Men hvem er det som drikker seg så fulle i helga at de ligger i grøfta og kaster opp på seg selv, har hyppig-ubeskyttet sex med hverandre, knuser kjever og ribben på folk som ikke har gjort dem noe og gjør hærverk og bøll til flere tusen kroner hver helg? jo, nettopp de folka som er i mot legalisering av bønna ! . Så for pokker ! ta heller å fyr deg en feit en til helga !!! peace  Smile :-\)

Petter
23.08.2006 12:24

Bra!
1
anbefalinger
selvfølgelig øker salget av hasj når det legaliseres..... man kan vel egentlig ikke si med sikkerhet for hvor mange som kjøper hasj illegalt kan man vel?

En
09.02.2007 13:21

Bra!
1
anbefalinger
"I mange asiatiske og afrikanske land har man dødsstraff for smugling og oppbevaring av narkotika. Dette er kanskje litt ekstremt, men dog ikke helt idiotisk med tanke på alle de liv som blir ødelagt på grunn av narkotikaen."
Hvis du mener det du har skrevet, har du seriøse problemer.
Dessuten er ikke cannabis legalisert i Nederland.
Veldig useriøs artikkel absolutt med lite eller feil fakta.

Danus
14.07.2009 02:39

Bra!
1
anbefalinger
http://johnlocker.com/all-videos/society/the-business-- behind-getting-high.html



ce
06.02.2010 12:31

Bra!
1
anbefalinger
Helt FEIL  Smile :-\) I dag så får mindreårige i en alder av 12 år kjøpt hasj på gata! man kan få det overalt, man må innse at kampen mot dette "narkotiske stoffet" er tapt for lenge siden, istedenfor å bekjempe det, finn en måte man kan behandle det på istedenfor, hvordan de klarte det i California nylig? Der skal det legaliseres! 420Obama


13.08.2014 18:41

Bra!
1
anbefalinger
My Wife Stage IV brystkreft og MS har nettopp blitt kurert med cannabisolje fått fra ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca cannabis olje er stor medisinering. Til helvete med regjeringen og deres vanvittige politikk, har vi et medikament som er hundre prosent trygg på å kurere kreft, og du ikke trenger å bruke så mye penger på lenger på cellegift, stråling eller kirurgi som ikke ville work.Where å kjøpe Ta kontakt med Rick: ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca familien min er nå en helt ny en, så stoppe dine bekymringer og gå få medisiner og satt familien fri for den dødelige sykdommen som holder ingen respekt til familie harmony.Make helsen din en bedre en ved å bruke olje cannabis i hverdagen.


01.09.2004 13:32

Bra!
0
anbefalinger
Nederland har kanskje mindre heroin, men et større rusbruk generelt. Hasj er kanskje et stoff som gjør mennesker rolig, men det er bare når de er steine. Prøv å befinne deg i et rom med mange hasjisser som er fri for hasj. Mange langtidsbrukende hasjrøykere føler at livet deres står på stedethvil og det er ikke til å kimse av. Andre bruker argumenter som selvmedisinering for å rettferdiggjøre sitt eget bruk. Det er ikke måte på hvor syk mange kan bli, men de har ikke ellers et behov for å røyke...Grunnen til at man sier inngangsporten er hasj, som ikke er et nødvendig argument, er at dette ofte er første gang man gjør noe "kriminelt". Det er et argument for legalisering. Likevell tror jeg man ville få et økt rusbruk slik som Danmark og Nederland. I Danmark har over 50% av ungdommer prøvd hasj, slik er det ikke her. Dette fordi en legalisering også åpner for en reklamering og prometering av bruk av Cannabis. Penger av salg vil gå til tobaksindustrien, hvor de har utstyret klart til å lage ferdigjointer og til legemidelindustrien som er overlykkelig fordi de fikk ta over litt av Heroin salget gjennom Metadon (mye penger å tjene her). De kanskje to største og styggeste globale foretakene vil profilere stort på dette. Vil vi det? Nei jeg ordner meg heller på svartebørsen om det skulle knipe, noe det neppe gjør.

BEN
17.01.2006 11:42

Bra!
0
anbefalinger
BENN


tuska
20.03.2006 09:11

Bra!
0
anbefalinger
jejejejeje

Jan
19.04.2006 22:08

Bra!
0
anbefalinger
Ole, stå på.

hhhh
09.05.2007 09:29

Bra!
0
anbefalinger
narkotika er noe drit.. kan ikke fordra det

Fra boka "Herbs and Mind Enhancing Foods"
16.04.2009 05:38

Bra!
0
anbefalinger
MARIJUANA

AKA: Bhang, cannabis, Cannabis indica, Cannabis sativa, charas, dope, ganja, grass, hashish,
hasheesh, hemp, kif, majun, pot, sinsemilla, weed.
After considerable controversy about its genus and species, it is now believed to belong to its own
genus, Cannabaceae, consisting of one to three species: Cannabis sativa, Cannabis indica, and
Cannabis ruderalis. The molecular structure of its psychoactive properties are unique in the plant
world.
Effects: Its effects, which can vary widely, are mainly attributable to tetrahydrocannabinol (THC),
and mainly involve euphoria, a sense of well-being, intense concentration, perceptual distortions, and
— though marijuana is not classified as a hallucinogen — visual and auditory hallucinations for one
to three hours. According to Young et al., "marijuana is the least debilitating of all common
intoxicants and has never accounted for a substantiated drug death. It does not cause brain damage,
sterility, impotence, insanity, or drug addiction. ... Socially and medically, alcohol and tobacco are
considerably more dangerous." Pharmacologically, it has been used in various medical preparations
since ancient times and, even today, some advocate its use for relieving the symptoms of glaucoma,
asthma, stiff muscles resulting from brain injuries and multiple sclerosis, and the toxic effects
resulting from chemotherapy.
Precautions: A user may experience dry mouth, rapid pulse rate, high blood pressure, tremors,
vertigo, loss of coordination, dry reddened eyes, dilated pupils, depression, moodiness, temporary
amnesia (because of its suppression of the brain hormone vasopressin), an uncontrollable fear of
death, and panic. A1986 Italian study found that smoking one joint can increase melatonin levels in
the body 4000 percent. It is not physically addictive, but could result in psychological dependence,
and habitual use could require higher and higher doses to achieve the same effects.
Hash smoke, especially when combined with tobacco smoke, can result in bronchitis and other
respiratory ailments.
Additional dangers include buying marijuana laced with other drugs or the herbicide paraquat, or
dealing with assassin bugs that tend to inhabit crops. Some growers have been able to produce superpotent
strains that contain 20 percent THC, or almost double that of naturally grown plants.
Dosage: The dried leaves can be smoked as a cigarette (joint, reefer), the dried tops of the female
plant full of resin smoked with tobacco (ganja, kif). It can be made into a drink with water or milk
(bhang), made into a candy (majun), the resin smoked or eaten with spices (charas) or baked into
brownies (hash brownies). Since the resin is soluble in oil but not water, it has a longer-lasting (if
slower) effect when eaten, but very little effect when consumed as a tea.
Hashish, or hash, is the processed resin from the cannabis plant, and contains about 8 to 14 times the
THC of marijuana. Hash oil, which is produced by boiling marijuana or hashish in a solvent, contains
about 15 to 30 times the THC.

anonym
23.06.2009 23:23

Bra!
0
anbefalinger
Vegard du som skrev att man burde kunne ha 5 planter til eget bruk vet sikkert ikke hvor mye du får ut av en plante du kan få flere hundre gram inne . ute kan man få over 5kg pr plante (ikke i norge) vel å merke

Anonym
23.06.2009 23:25

Bra!
0
anbefalinger
hvis det blir legalisering vet man også att man får good shit. en hvis man kjøper til den lokale langern.

1 plante
14.08.2009 21:20

Bra!
0
anbefalinger
wow, mye rot i artikkelen, lite kildekritikk.

Holde oss til saken; 1 plante for personer som er myndige burde være lovlig. Holdningskifte i samfunnet (lang prosess, om ikke umulig) som tilsier at hverdagsrøyking sees i samme klasse som hverdagsdrikking.

virkelig informasjon om farer og gevinster ved røyking (medisinsk, psykologisk og fysiologisk) må gis.

anopnym
15.09.2009 13:16

Bra!
0
anbefalinger
hasj?

Joakim
26.03.2010 23:03

Bra!
0
anbefalinger
Hei. Vil bare snakke litt om egenerfaring av Cannabis/Hasj
Har nå drevet å røyket (stortsett) hver eneste dag di siste 5-6 årene..
Ja faktisk har jeg røyket så mye, at jeg nå vil slutte med Hasj å klarer det ikke !!!  Sad :-\(

Du tror ikke hasj er avhengighetsskapende???
FEIL .!
Jeg lover på¨tro å ære at enten fysisk eller psykisk så etter så mye røykings så blir du å legge det til en stygg uvane..

Nå er jeg 22 år og røyker fortsatt stortsett hveeer dag.. Det koster meg ALTFOR mye penger og jeg blir faen såvidt stein engang..
uansett om jeg røyker bra sorting på bøtta...
og det mens jeg er dritings..
ja hvis du faktisk kan tenke deg, så er det enkelte dager jeg kan røyke en femmer å så vidt kjenne noe..

Det er kjipt , koster altfor mye og man sitter å stuker hele dagen uten å gjøre noe fornuftig.. jeg flytta til en ny plass, fortsatte røykinga og etter et år har jeg klart å skaffe meg lite venner pga dette..

Jeg sitter ikke å vil påstå at cannabis bare er noe jevla tull som burde være strengt ulovlig , tvert imot , det burde faktisk fjærnes lover og regler om cannabis rus i norge, for cannabis finns ikke farlig for den som ikke misbruker det på slik måte som jeg gjør..

det vil si at det finnes STED Å TID for ting! kanskje i helgene FEKS?! ..

men å gi folk bøter å dom for å bruke en jevla plante er patetisk i følge min tankegang.. Å Obama..
Man blir verken psykotisk eller spesielt farlig I cannabis rus, tvert imot, man blir euforisk å chill (rolig) .

Nei jeg håper en dag at di fjerner slike syke lover
At man kan kjøpe hasj på Hasjpolet
At man kan få unna Street sale
Fjern den forgiftede lavkvalitet hasjen som er blandet ut med gummidekk og er helsefarlig bort fra MILJØET!
(Er dere klar over at 30-40% av det som selges på gata i oslo er omtrent mindre en 5% Cannabis i ?? Altså BUFF full av gummidekk , plastelina og petrolium? namm .. Lungene kan bli dritskada over tid!:/)

Nei JÆNS! HEAR ME OUT! DECREMENILAZIZIII .. kaaapishhhh??

lalalal
25.05.2010 12:51

Bra!
0
anbefalinger
Høyere straffer er ikkke veien å gå, bare se hvordan det går med narkotikapolitikken til USA kontra narkotika politikken til Nederland. Dessuten får vi et mye friere og mindre fordomsfult samfunn hvis milde rusmiddler som er lettere og tryggere å bruke ansvarlig en alkohol.

Ingvard Gråmyr
28.05.2010 17:28

Bra!
0
anbefalinger
Hei!

Dei fleste som begynner med narkotika, gjer det fordi dei er lei seg, redd eller har vondt. Det seier alle som vert interviewa, og spurt generelt.

Legalisering tå cannabis er ikkje veien å gå. Men venligst, legaliser det til medisin.

Legalize it
20.07.2010 02:20

Bra!
0
anbefalinger
Man får faktisk hasj-brownies på sjukehuset, men det er som regel til kreftpasienter.
Jeg er enig med at det skal legaliseres som medisin, men også for resten av folket. Jeg vil ikke kalle meg kriminell selvom jeg røyker en feit innimellom. Og hvis Staten hadde tatt kontroll over salget av det hadde ikke blitt penslet med heroin og andre harde narkotikum, som det blir på gata. hasj ekke så farlig som folk tror, det er bevist at det er bedre å ta en bønne en å drikke. LEGALIZE IT !

Marcus
15.11.2010 17:28

Bra!
0
anbefalinger
Jeg er også enig i at cannabis burde være lovlig for de som ABSOLUTT trenger det, hvis de har det vondt, har smerter etc., uansett, la det være lovlig at det blir en medisin for de som trenger det!

Du kan for faen ikke dø av det eller utvikle så store problemer som røyk og alkohol skaper, WAKE UP!!!

Marcus
20.11.2010 19:20

Bra!
0
anbefalinger
Stem ja til dette hvis du vil;

http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=1945

feil
01.02.2011 13:18

Bra!
0
anbefalinger
når ble hasj legalisert? det er en forskjell på avkriminalisert og legalisert  Smile :-\) sjekk fakten din


17.12.2013 22:13

Bra!
0
anbefalinger
Jeg er så takknemlig til Eric Oliver for å gi meg med Hemp olje her i Norge. Jeg ble diagnostisere med Pancrease kreft to år siden, og helt siden da har jeg gjort mye av Chemo og stråling som ikke har hjelpe meg, men bare skadet mitt immunforsvar og gjøre den svak og hjelpeløs. Jeg kom over Phoenix Tears og jeg har lest om Hemp olje mye og så at jeg kunne gi meg med Hemp Oil her er Staten, jeg kontaktet ham på: ericolivermedicalservice@hotmail.ca for anskaffelse av denne medisinen, til min raske medisinen ble anskaffet og levert innen 48 timer, og jeg har vært på behandling for de siste tre månedene. Er nå her for å vitne om at jeg er ikke en kreftpasient, jeg har erfaring en total forvandling i min helsesektoren med Rick Simpson Hemp oljeservice. for alle kreftpasient som bor i Amerika og andre land regionen, få din Hemp olje fra ericolivermedicalservice@hotmail.ca,
Austine Fred


05.02.2014 00:56

Bra!
0
anbefalinger
Dette er sant liv vitnesbyrd om helbredelse av kreft med olje cannabis
http://cannabisoilcurecancer.blogspot.no/


Legg inn en melding!
Obs! Meldinger som ikke omhandler oppgavens innhold slettes. Det samme gjelder meldinger uten stor grad av saklighet.
Ditt navn      Din e-mail (valgfritt)
Din kommentar (HTML-tagger fjernes)





På forsiden nå!

Lyktes med Shakira-fleipen

Torsdag skal Shakira angivelig ha blitt mor til en liten gutt, hevdet kjæresten og toppfotballspilleren Gerard Pique - og lyktes med Twitter-spøken.

Les hele saken

   

Holmes tas av tidlig

Katie Holmes opplever nå at teaterforestillingen som er hennes første store oppdrag etter skilsmissen fra Tom Cruise, blir tatt av - svært tidlig.

Les hele saken







 
Req.time: 0.057 sec - 1 pageviews