Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Marerittet

Marerittet

Jeg drømte en natt at presidentene skulle renske jorden for mennesker. Kvinnene skulle gå inn i et lite rom for å bli gasset ihjel.. Les mer så får du vite hva som skjer!

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
04.08.2005
Tema
Grøssere

Jeg, mamma og storesøster gikk nedover gaten i oslo.. Det var politibiler overalt..

Militæret var der og.. Dørene til kjøpesentrene var stengt...

Vi snakket om hvordan jorden ville vært hvis presidentene hadde planlagt å renske jorden for mennesker..

Det ville vært forferdelig. Og da mobiltelefonen til mamma plutselig ringte, skvatt jeg..

Mamma snakket lenge. Og hun begynte å gråte.. Jeg og søster forstod igenting.

Mamma fortalte at de skulle renske jorden, idag.. Hadde pappa sett på tv..

Jeg tenkte bare at jeg ikke ville at mamma skulle dø.. Hun var den personen som

betydde mest for meg..

 

Da vi gikk inn i et rom, der det stod flere kvinner og bare klar til å bli gasset ihjel,

sa mamma til meg at jeg ikke fikk lov å dø, jeg skulle overleve.

Da gassen begynte å komme ut av små rør, så jeg at alle der inne oppførte seg rart.

Mamma og storesøster og.. Men jeg var helt normal.. Kunne ikke skjønne helt hva som skjedde!

Plutselig falt menneskene der inne over.. Det var ekkelt å se på..

Men jeg var der.. Helt normal.. Jeg falt ikke..

Jeg begynte å bli kvalm av å se masse døde mennesker..

Men jeg så ikke mamma.. Jeg begynte fortvilt å lete. Hvor er hun?

Der!! Der er hun.. Men hva er det med henne. Hun bare ligger der..

Jeg begynte å bli redd.. Mamma svarer meg ikke. Det har hun alltid gjort..

Men ikke nå? Jeg begynte å bli kvalm.. Jeg klarte ikke se masse døde mennesker...

Men hvorfor lever jeg? Dette er litt skummelt!

Jeg ble kvalm igjen, og prøvde flere ganger å vekke mamma.. Det hjalp ikke..
Hun bare lå der.. Hvorfor henne?? Hvorfor ikke meg?

 

Da gassen sluttet prøvde jeg og få meg ut døren.. Den var stengt!

Men det kom noen å åpnet den.. En politimann....

Han kunne ikke forstå at alle de andre va død, men ikke jeg..

Han oppførte seg rart.. Men hvorfor?

Det var jo ikke noe gass der.. Jeg så på han lenge til han sa: D-d-d-d-d-du er i livet?!?!

Så besvimte han.. Det var flere menn som gjorde dette.. Jeg tenke hvorfor kvinner først...

Skulle ønske de tok mennene først!!!

 

Jeg hørte noen rope på meg.. Anja, Aaaanja...

Det var mammas stemme.. Jeg begynte bli gal..

Men til slutt våknet jeg..

Og da jeg så mamma kastet jeg meg over henne!!!!!

Jeg tenke bare at dette var en veldig vond drøm!!!!

 

Slutt

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil