Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Sprøyterom i hovedstaden

Sprøyterom i hovedstaden

Leserinnlegg om sprøyterom for de narkomane.

Karakter: 4

Sjanger
Leserinnlegg
Språkform
Bokmål
Lastet opp
18.04.2005
Tema
Narkotika

Ja nå har de åpnet sprøyte rom i hovedstaden for de narkomane også! Hva er det myndighetene driver med?  Opprette en plass der de narkomane kan holde på med narkotika som om det skulle vært lovlig å bruke narkotika i Norge? Jeg synes dette er patetisk! Skal de sitte inne i varmen å ”kose seg” samtidig som de setter ”skuddet”? Hvorfor ikke servere et glass rødvin også? Jeg vet jo at disse romma er åpnet fordi de narkomane skal slutte å spre smitte, men jeg mener at de narkomane må ta ansvar for sine egne dumheter. Hvorfor skal vi skattebetalere måtte betale for dette? Har vi ikke anna å bruke pengene til? Neste skritt blir vel å legalisere narkotikabruken!

 

Jeg synes at vi som betaler vår skatt, og er lydige samfunnsborgere har rett til og klage på dette! Det er jo rett og slett skammelig, og jeg mener dette vil oppmuntre ungdommen til å drive med dop. Nei, bruk heller pengene på å bygge flere avrusningsklinikker. Styrk skoler og de som arbeider for ungdommen. Bygg opp fengselsvesenet slik at de som begår straff får ta sin straff uten å måtte stå i kø for å sone. Samfunnet må bestrebe seg på å få disse folka rusfrie og friske, slik at de kan komme seg i arbeid og bli stødige samfunnsborgere.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil