Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Familien Ulriksen på ferie i Irak

Familien Ulriksen på ferie i Irak

En litt spesiell familie drar på tur til utlandet.

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
18.03.2005


Det var en kjempevarm dag i Norge, solen skinner, rett og slett ingen skyer på himmelen. Denne dagen finner familien ut at de drar en tur til utlandet, (som blir bestemt av George W. Bush) familien består av 4 personer Robbie Williams Ulriksen, Jonny Mac Gyver Ulriksen, Celina Middelfart Ulriksen, George W. Bush Ulriksen, og sist men ikke minst Arnold Schwarzenegger Ulriksen, som er både Norges rikeste og verden rikeste familie.

 

Irak? Tenkte Arnold, hva skal vi der? Det er jo bare en gjeng med svake tullinger! “Jeg vil ikke møte dem, de kan ødelegge sminken min” sa Celina og løp inn på soveværelse sitt, og smeller døren etter seg. Robbie bare sitter der og smiler, mens Bush tenker “Nå skal jeg ta rotta på dem, endelig for jeg slippet meg fir for en gangs skyld” han gnir seg grådig i hendene.

 

Bush setter seg ved sin computer og bestiller billetter, fra IFYRIH som står for Iraq fly you riget in hell, han synes det hørte trykt ut, så han satset på det.


 

Etter noen minutter i sin råe bil (Mercedes-Benz sl 600 amg) så kom de omsider til Gardermoen flyplass, der kom det en mann som skulle vise vei til flyet de skulle ta. Mac Gyver så på det rottene flyet som smilte brett om munnen, og tok seg et saftig drag av jointen sin, og ble bare mer og mer borte. Celina skrek så henne besvimte, og Bush ba Robbie ta seg av henne. Fly kapteinen be de være forsiktig med lakken på flyet for han påsto at det var ny lakkert, selv om hele flyet var full av rust.

 

De satte deg og spente selene og håpet at det skulle gå bra, men Celina var fortsatt i svime. Flyet begynte og lette bush holde på og tisse på seg i sine bukser (Armani jeans), men det gikk bra. Så kom det orgenale

-” Dette er kaptein Laden, Bil Laden, som kjører dere i dag. Det kommer en av mine asisteneter og samler inn verdi saker så vennligst ta opp lommebøker, eller så tar det så lang tid og overføre pengene fra kontoen deres til min, så ta den frem” Bush var først opp med lommeboka si, den var så feit av penger at den holdt på og sprenge, men så kom Robbie som hadde fullt lommeboka si med kjærlighets brev som var underskrevet av en eller annen norsk blondine.

 

Etter en stund ”måtte” Bush på do for ”tømme tanken” men egentlig skulle han ta opp sin pistol, så fikk han ene irakeren se at han hadde en pistol, så han satte i gang og rope noe på urdu,

 –”alli bolla dullrer holihar” Bush begynte bare og le seg i hjel for dette språket var det morsomste han viste og begynte med en gang med sine gloser, -” Faens idioter, suppegjøker. Hengerumper, pappskaller, dere en gjeng små troll og ikke kan tenke” og begynte straks og rekke tungen mot dem. Men så kom der 4 irakere mot hoppende ut av et forheng, Bush skøyt mot dem med sin pistol med et skudd i magasinet. Men Bush hadde jo gått på et kurs for presidenter av U.S.A så kan kunne jo drepe dem alle med et skudd, han skrudde kulen så den gikk igjennom alle hodene. Robbie sa

–” hva gjør vi nå da Bush?”

-” jeg tror at jeg må fly flyet!”

-” jeg hopper ut!” sa nedrustete Mac Gyver og tok på seg fallskjermen. Pusselig våknet Celina far besvimelsen, med en gang henne hørte skuddvekslingen så besvimte henne igjen. Arnold kastet Mac Gyver ut av lyet for han var drit lei av han som søsken og ha nær seg. Bush er rask på sak og spurte hva i helvete han tenker med? Arnold spurte Bush om han ville ha en dose høyre hånd i ansiktet? Med et landet flyet i Irak, alle så på hverandre og lurte på hvem som hadde landet flyet. Arnold løp inn i cockpiten for og se, der stod Bin Laden og lekte pilot, men han klarte det jo, så Arnold ble overrasket.

 

Men endelig ankom de hotellet, Bush betalte meg fly deler for han ble jo tatt fra lommeboka si, og betalte med en halv vinge. Mannen bak disken var så glad for den. Bush gikk bort til de andre og sa

 –” for noen tulliner, vinge liksom, det er jo nesten dobbelt så mye de tjener på 100 år.” Han begynte og le ondskapsfullt. De ble fulgt til sitt rom, der var det masse kakkelakker som kryp rundt om kring, Celina våknet igjen, med en gang henne fikk se kakkelakker besvimte henne igjen. Robbie sitter der og ler av henne og klarer og spy på henne fordi en kakkelakk bet han i leggen. De ga blaffen i kakkelakkene og begynte og sove.

 

Neste dag, våknet Celina fra besvimelsen, det første henne får se var en kakkelakk på brystet og satte i gang og skrike og deretter besvime. Plutselig dundret døren opp og der stod Mac Gyver skitten, bedriten og neddopet. Han bare stod der og vinglet og etter en stund, alle stod rundt han og så på han med store øyne helt til han falt. De bare dyttet døren bak seg og lot han og Celina ligge der.

 

De (Robbie og Bush) gikk en spaser tur. Bush hadde tatt på seg frakken sin for han skulle utføre sin hemmelige plan. De rundet gate hjørnet, Bush fikk se noen irakere som stod og pratet sammen med en gang tok han opp AG-3`en sin og begynte og drepe. Det strømmet folk til for og se hva som skjedde, men Bush fortsatte og skyte på dem, jo flere som dukket opp jo flere skyter han på. Robbie bare stod der og så på, men etter en stund tok jo han også opp sin pistol.

 

Men etter noen få strakser kom politiet, Bush og Robbie ble tatt med ned på politistasjonen. Etter et langt avhør ble det rettssak med en gang. De ble kjent skyldig og fikk 1000 år i fengsel.

 

Den dag i dag sitter de fortsatt i fengsel og Celina kom på sykehuset og MacGyver sitter sikkert på Jamaica og hasjer…(Man kødder ikke med familien Ulriksen, så du vet det….


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil