Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Reklame

Reklame

Et personlig og stort sukk over all reklamen som går på TV.

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
10.03.2005
Tema
Reklame

Hva er ikke bedre enn den supre reklamen som kommer på TV-en akkurat når du skal slå den på eller når du sitter og ser på den spennende filmen. Oi, hva var det som plutselig kom…? Jo, det var bare litt koselig reklame.

 

En venninne av meg satt å så på Titanic filmen på Tv3 for en stund siden. Jeg tror man kommer litt ut av filmen når det kommer hele 16 reklamepauser fra båten krasjer i isfjellet og til filmen er slutt. Da lurer jeg egentlig på: Hva er vitsen med all den reklamen? Folk kommer jo helt ut av den når de kjører reklamepauser hvert 10. min. Da sier jeg bare: - Lei heller filmen å så den for deg selv hjemme i stua uten noen forstyrrelser.

 

Så tilbake til spørsmålet mitt i sted, hva er vitsen med all den reklamen? Vi vet jo egentlig det. Det er jo for å få folk til å kjøpe de ”supre” skjønnhetsproduktene som den og den stjernen bruker. Vi ser de ”kule” og tynne modellene står i den skjermen og har på seg de minste og de så ”sexy” klærne mens de egentlig reklamerer for en Pepsi brus som tar 10% av reklamen..

 

TV-shop. Hva innebærer egentlig dette ordet? Jo, dette er nok en form for reklame. Disse muskelbuntene av noen mennesker står der med flat mage og prater om det og det apparatet som skal gjøre det sånn at du får både sixpack og flat mage på bare 2 uker. Bortkasta penger tenker jeg, men virker det egentlig? Ikke sixpack på 2 uker i i alle fall, kanskje etter 4 måneder kan du ”sikkert” få antydninger til det.

 

Denne såkalte Rapid White Brush-On fra tv-shop der man får hvitere tenner i løpet av noen uker ved å børste på et middel som angriper flekker og bryter de ned. Jaja, tull, tull og mer tull mener jeg, men andre sier at det virker. Drittreklame som vandaliserer folk hvor enn vi er. Hvorfor kan ikke reklame snart få en egen kanal, så vi andre kan se filmen vår i fred!!! Til alle reklamefolk, stopp og terroriser oss normale mennesker med ALL denne reklamen, vi blir rett og slett dritt lei!!!

 

                                

<bilde>
<bilde>

 

<bilde>

 

<bilde>

                          

        Rapid white brush-on

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil