Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > "Tithe" (H. Black)

"Tithe" (H. Black)

Kortfattet bokanmeldelse/sammendrag av Holly Blacks "Tithe".

Sjanger
Anmeldelse (bok, film...)
Språkform
Engelsk
Lastet opp
08.03.2005
Tema
Tithe

Faeries, goblins, knights, witches, pixies, cigarettes and beer; this book has it all.

 

The story is about a sixteen year old girl named Kaye. She’s quite different from other girls her age, with her exceptional look and her way of being. Natural blond hair and an oriental face, there’s really no one like her.

 

Kaye travels from city to city, from bar to bar with her semi-alcoholic mother, in search for mommy’s long lost rock star dream. But it doesn’t seem to come true. After her last fight with one of many abusive so-called boyfriends, Kaye’s mother decides it’s time for them to hit the road, and together moves back to her childhood home.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil