Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > "Fugledansen" (I. Ambjørnsen)

"Fugledansen" (I. Ambjørnsen)

Sammendrag av "Fugledansen" av Ingvar Ambjørnsen (på nynorsk).

Sjanger
Referat
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
15.01.2005
Tema
Elling


Fugledansen er skreve av Ingvar Ambjørnsen. Og igjen møter vi Elling men nå i nye omgivelsar. Boka startar når Elling vaknar på Brøynes heilt aleine. Brøynes er ein psykiatrisk institusjon som hjelpar folk i same situasjon som Elling befinnar seg i. Elling blei nemleg tvangsflytta frå sitt heim i Oslo fordi han ikkje klarte å leve aleine utan mora sin. Leilegheita hans var dekka av søppel, rot, aviser og utklippsbøkar av Gro Harlem Bruntland.

 

På Brøynes blir Elling kjent med ein av damene som jobbar der. Ho heiter Gunn og skal ta seg av Elling. Elling forelskar seg i Gunn og trur henne er forelska i han sjølv om henne er gift. Elling blir også tvungi til å bu saman med Kjell Bjarne. Kjell Bjarne er ein stor, sexfiksert og ein ganske treg pasient som også bur på Brøynes. Elling vil i starten ikkje bu på rom med Kjell Bjarne men etter som tida gjekk blei dei veldig gode venner. Elling begynner å tilpasse seg Brøynes og sitt nye «heim» for ein stund.


 

Men når jula setter inn, begynner Elling tenkje på mora si. Dette gjør han veldig trist og når ektemannen til Gunn begynner å spele på orgelet på julaftan renner det over for Elling. For da tenkjer han tilbake på ein ferie han og mora var på, i Spania. Han løpar ut i fjøset som sentret eiger, der svimar han av og vi får eit tilbake blikk i boka.

 

Nå er vi tilbake i den tida når mora lever og Elling er et par år yngre. Det er morgenen Elling og mora drar til Benidorm i Spania. Etter ein ganske kaotisk flytur så går de inn på hotellrommet og finnar ut at hotellet har misforstått bestillinga og gitt dei dobbeltseng i staden for to enkelt senger. Alt dette pluss at utsikta ikkje var sånn de ønsket for Elling til å klikke og svime av. Da Elling vaknar opp har mora hans ordna alt samen. Men de får ikkje enkelt sengene før neste morgen så Elling bestemmer seg for å sove ut på verandaen. Etter ein kort kveld ute på byen saman med mora så går han å legger seg på verandaen. I løpet av natta blir han kjent med ein katt som han kallar Erna. Han møter også naboane ufrivillig som når de er fulle ser at Elling søver ute.

 

Dagen etter drar Elling og mora hans på stranda. Elling badar men slitar med å komme opp av havet fordi han har fått ereksjon av å se alle damene som også badar. Men han løyser det ved å «tømme seg» ute i havet. Når de er ferdig på stranda drar Elling og mora opp til hotellet. På kvelden bestemmer Elling og mora seg for å dra på velkomstfesten hotellet holdar for alle chaterturistane. Elling tar med seg litt mat og drar for å mate katten Erna før festen ordentleg begynnar. Fordi Elling likar ikkje fyll og for mange menneske. Men når han går for å mata katten ser han at den er alvorleg skadd. Dette får Elling til igjen å klikke, han tar ein planke og begynnar å slå laus rundt om seg. Han løpar dit festen holdes samtidig som han slår laus med planken. Når Elling kjem inn og ser mora hans danse Fugledansen, saman med alle de andre gjestene på hotellet, klikkar det enda meir for Elling og han øydeleggingar orgelet og alt anna i rommet. Han og mora blir sendte heim med første fly dagen etter.

 

Så er vi tilbake til «nå tida» kor Elling enda er på Brøynes institusjonen. Han har nå begynt å skrive lesarinnlegg til både lokale- og riksaviser. Ideen har han fått av ein psykolog etter han blei tvungi til å skrive ein rapport om Spania turen. Og om grunnen til at han klikka på julaftan. Kjell Bjarne begynnar også å skrive, men han skrivar bare ein kontaktannonse som han sender inn til eit halvpornografisk blad. Han får ikkje svar så Elling bestemmer seg for å svare han under namnet Linda Leknes. Kjell Bjarne blir veldig glad og bestemmer seg for å besøkje henne når Brøynes institusjonen skal på tur til Oslo. Men Elling vil ikkje at Kjell Bjarne skal finne ut at det er bare han som har skrivi til han. Så Elling skrivar et brev der det står at Linda Leknes er død men at henne elska Kjell Bjarne til det siste. Han skrivar brevet ved å utgi seg som systera til Linda Leknes. Kjell Bjarne blir glad ved tanke at ei dame har likt han, noe som for han er første gang. Elling på sin side er glad at Kjell Bjarne ikkje fant ut at det var han som hadde skrivi brev til han.

 

Boka sluttar når Elling og Kjell Bjarne er i Oslo saman med dei andre frå institusjonen. Elling tenkjer på korleis han skal si til Gunn at han elskar henne under pizzaen-møtet litt seinere på dagen.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil