Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Begynnelsen av slutten?

Begynnelsen av slutten?

Om alt eller ingenting. Kanskje om døden.....

Sjanger
Dikt
Språkform
Bokmål
Lastet opp
03.12.2004
Tema
Død

Tasser i skumringen.

Trasker gjennom pinner og grus.

Kjenner et kaldt gufs fare gjennom kroppen, og vinden som river i håret. Angrer ikke.

Slutten på noe, ikke på alt. Slutten på en begynnelse som ikke er fortalt.

Nå som jeg er her, nå er jeg ferdig. Nå hviler ikke fremtiden på ens skuldre.

Våge å se seg tilbake, men angrer ikke. Ser en bok lukkes, siste ord er lest, noe er slutt.

Det var en tid jeg var for alt.

Vandrer mot det ervige. Kjenner meg åpen, nå, meg.

Hvorfor så dramatisk? Hvorfor så underlig? Hvorfor svare?

Nærmer meg. Går over i det nye. Ikke lenger her for dere.

La meg tygge tidens tann.

 

Det var en tid jeg var for alt.

Dette er begynnelsen som ikke er fortalt.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil