Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Trafikkforseelser og straff..

Trafikkforseelser og straff..

Et lite kåseri om fengselstraffen for ulike lovbrudd.

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
17.11.2004
Tema
Jus
Lovene i Norge er helt syke har jeg funnet ut! Tenk, å drepe noe gjør nesten ingenting! Eller… Det kommer vel mest an på hva du drepte dem med og om du er flink og innrømme det hele etterpå! Og hvis du er helnorsk! Da blir straffen nemlig betydelig mindre!!!

 

Hvis du kjører på dem så får du kanskje fem år og hvis du skyter dem med pistol så kan du risikere opptil 21 års fengsel! Så da vet man hva man skal gjøre hvis man vil ha drept noen, for å få minst mulig straff!

 

Ikke dumt det der!! Og hvis man går inn for å terge på seg ”Onkel politi” og media så er det mest lønnsomme å ta å stjele seg ett berømt maleri! Hvis du da blir oppdaget, så er det ikke farlig…. Det blir det bare 4-5 års fengsel! Og det er ikke så mye…

 

Med andre ord: - Hva du enn gjør.. Ikke skyt eller knivstikk folk! Da blir det bare så lang fengselstraff! Ta heller og kjør på dem du! Da slipper du unna så lange straff..!

 

4-5 år, hva er vel det?! Man har det jo godt i fengselet uansett! Kan jo utdanne seg der inne i blant murene! Også får man jo betalt for og være der inne!! Og hvor kjekt er da ikke det da?! Tenk, å få penger for å gjøre noe galt…. Herlig spør du meg!

 

Den eneste ulempen er vel att du får skikkelig dårlig medieomtale når du slipper ut der i fra.. Men, hva gjør vel det? Da blir man jo kjendis også!!

 

Her i Norge så lever man ganske godt.. Spesielt de kriminelle som er innsatt i fengslene her omkring i landet!

 

 

Nesten så det frister og ta å kjøre ned noen…

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil