Søk i stiler
 

Leserinnlegg om innvandringskriminaliteten


Mening om tilstanden blant innvandrere og kriminalitet i Norge
Sjanger:LeserinnleggLastet opp:27.06.2004
Språkform:BokmålForfatter:Anonym
Tema:Innvandring
Kriminalitet
Verktøy:Utskrift   Del på Facebook


Innlegg om innvandring på VG

 

Selv om innvandrerne ikke er alene om å gjøre mye av ugjerningen i Norge, utgjør de en ekstremt stor prosentandel av kriminalstatistikkene. Spesielt innen sedelighet, volds og narkotikakriminaliteten i Norge. Det er derfor på tide at politikerne åpner øynene sine og gjør noe med dette store problemet. Hvis ikke er jeg redd problemet bare vil øke og rasismen vil øke. Det ser vi allerede i fremgangen til Frp. Innvandring er hovedgrunnen til Frps fremgang. Folk er lei av at utlendinger og spesielt, ikke-vestlige innvandrere utnytter det norske samfunnet og gjør overgrep mot det norske folk.

 

Når man kommer til et nytt land, skal man være ydmyk og vise respekt for at man har blitt tatt imot og får lov til å bo i et annet land enn sitt eget. Man skal vise respekt for landets kultur og regler. Det er grunnleggende regler som alle burde følge, men noe de færreste ikke-vestlige innvandrere i Norge gjør, og da mener jeg spesielt muslimer. 5000 "norske barn" bor i Pakistan for at de ikke skal bli for norske. Dette viser veldig godt hvordan pakistanere og muslimer ser på det norske samfunnet og kulturen. De vil rett og slett ikke bli integrert. Nå må politikerne som er valgt av det norske folk for å ta vare på våre interesser våkne opp og innse at man ikke alltid kan være politisk korrekt, men må sette ned foten. Dette kan ikke fortsette i all tid, noe må gjøres og det er politikernes ansvar.


Kommentarer fra brukere


En gang i blant skrives det kommentarer som mangler seriøsitet eller som ikke har noe med oppgavens tema å gjøre. Hjelp oss å rydde! Klikk 'varsle' nederst til høyre på de meldinger du mener må bort. Så fjerner redaksjonen kommentarene etter hvert.

sOmmallia
17.11.2014 10:01

Bra!
26
anbefalinger
Norge er verdens beste land å bo i... DERSOM DU ER NORSK!

britt
06.11.2005 15:21

Bra!
22
anbefalinger
Unnskyld meg....., men mener du at folk skal bytte religion og kultur fordi de må flykte fra sitt eget land??? De har ikke valgt å bo her selv...! De er faktisk også helt vanlige folk som har opplevd mye mer ondskap enn det de har godt av.... Ditt inlegg er utrolig provoserende og irriterende. Folk som deg er med på å skape krig.

Monica
04.04.2006 22:30

Bra!
13
anbefalinger
Her var det mye uvitenhet. Du bare tar alle innvandrere over en kan du. Min far er invandrer, og har aldi gjort noe ulovlig. Han var ydmyk når han kom hit, og har *tatt med seg* norsk kultur, og ser seg selv som delvis norsk. Så his du ser han på gata så tenker du :jævla invandrer, han kommer til å stjele no, prøve å selge meg dop osv. Selv om du nettopp gikk fordi en som ser norsk ut som voldtar dattra si hver dag.

Heidi
01.11.2005 22:43

Bra!
9
anbefalinger
Vi eier ikke Norge. Hvem kan si at dette er VÅRT land?? Vi har vunnet i lotto, nei enda bedre enn det, vi har "tilfeldigvis" havnet her i dette landet. (selv om jeg er overbevist om at det er en som står bak det hele!)

Vi kan ikke stenge oss fra omverdenen og late som om ingenting elendighet skjer der ute!--. Selv om NOEN av innvandrerne er kriminelle. Betyr ikke det at vi har mindre ansvar ovenfor disse menneskene enn de "hel norske". De trenger behandling for de psykiske skadene de er blitt pådratt. Hva om vi hadde vært i den situasjonen der det hadde blitt krig og stor nød i landet vårt. Burde vi da ikke få sjanse til å starte på ny igjen, i et nytt land?

Jeg tror neppe vi kan forestille oss hvordan det må være å være i en slik situasjon. Selv om vi forhåpentlig ikke kommer til å oppleve det må vi være ydmyke ovenfor de stakkars offerne som søker etter en ny fremtid og et nytt liv.

Det du vil at andre skal gjøre mot deg skal du gjøre mot dem!!!!!  Smile :-\)

Jørgen
22.05.2006 21:19

Bra!
7
anbefalinger
jeg er helt enig med Monica, ikke alle innvandrere er kriminelle. jeg er sikker att alle ike mener alle innvandrere er kriminelle. det er mange norske som er mye sykere en de som kommer til norge. selv har jeg en Somalisk gutt i klassen. han er helt grei, aldri gjort noe galt. jeg synes vi som bor i norge har helt feil synsponkt på innvandrere, men hvis de ikke respekterer norske regler så skal vi
ikke respektere de heller.

Kate
03.06.2006 10:13

Bra!
5
anbefalinger
Frøya hva er det som feiler deg. Du er en forbanna rassist . Du burde skamme deg deg din bitch. Hva gale har innvandrerne gjort deg? De kan vel ikke hjelpe for at de er her. Måtte du åpne dine øyne før det er for sent. Du er vel ikke medlem i Vigrid eller?

Mats
09.03.2005 13:47

Bra!
4
anbefalinger
Du har gode poeng

.........
08.05.2006 09:01

Bra!
4
anbefalinger
dette er bra skrevet. det høres ut som du vet hva du skriver om.

Hvor kommer tallene fra??
04.12.2006 23:02

Bra!
4
anbefalinger
sån serriøst jeg skjønner ikke hva 0,50% kan være..... jeg er født og oppvokst i oslo, jeg er ikke rasist jeg har mange gode innvandrer venner, men av det jeg selv har opplevd så er det mye mer enn 0,50% kriminalitet utført av innvandrere. jeg vet ikke hvor godt dette stememr utenfor oslo, men i oslo vet jeg det. Jeg kan bare sammenligne, det er driit mange invandre som ikke holder på med kriminalitet.... det er mange " Helt Norske" som jeg skjenner som har holdt på/ eller holder på med kriminalitet. TRO meg det er også mange innvandre og i oslo ER det mer enn 0.50%


16.11.2004 23:04

Bra!
3
anbefalinger
veldig enig i deg... går ikke an azz...

Jan
27.05.2006 20:43

Bra!
3
anbefalinger
Man må ikke skjære alle under en kam. Innvandrere er forskjellige akkurat som nordmenn er. Hvis en innvandrer er kriminell, betyr ikke det at alle innvandrere følger i hans fotspor. Det er viktig å ikke stigmatisere.


22.06.2007 20:03

Bra!
3
anbefalinger
Er enig med Britt her, at dette innlegget ditt er svaert provoserende. Du snakker om utlendingene, men hvem er det du egentlig mener??
Visste du det at de fleste utlendigene som kommr til Norge kommer fra skandinavia, altsa danmark og sverige..
Men tenker meg de er de "brune" de med "anderledes hud" du mener.

Ikke alle utlendinger som er ikke-vestlige holder paa med kriminalitet. De er litt trangsynt aa tenke slikt. Saa faa det inn, greit?
Faren min var asylsoker, men har hatt norsk statsborgerskap siden for du ble fodt!
Han tok en utdannelse innen eletriker linjen, men fikk ikke laerling jobb pga at han er afrikaner.
I dag har han endelig faat jobb, takket vaer noen mennesker som faktisk ikke har fremmedfrykt for andre med "anderledes" hudfarge..

Saanne personen som deg gjor bare denne verden et verre sted aa vaere

Lille Frøya, du har vaert en veldig slem jente..

"Ja til et fargerikt fellesskap" Sv


Frida

ola
21.06.2005 20:30

Bra!
2
anbefalinger
du DAG!!Jeg tror det er du som er i full synsing faktisk.det finnes tusen vis av statistikker som sier forskjellig,men du snakker om ungdommer,det er ofte "mannfolk"-innvandrere som begår mes av drap voltekt osv her i norge enn ungdommene!!se deg rundt å se hvor mange innvandrere som begår ALVORLIGE lovbrudd rundt om i norge HVER DAG!!!

...magda
05.09.2005 15:46

Bra!
2
anbefalinger
bra detta her ja....

kristin
18.05.2006 15:01

Bra!
2
anbefalinger
Jeg syntes at alle muslimer må respektere Norge og ikke sende barna til pakistan for eksempel så de ikke blir for norske.Liker ikke noen av muslimene Norge ikke lik den da,reis herfra, hvorfor sitter dere her da, hva venter dere på?Nei... nå syntes jeg at det er kommet tid til at FRP skal bestemme over landet, tror de hvet hva som må til for at det skal bli mindre kriminalitet i vårt Norge...

Dag
28.02.2005 13:01

Bra!
1
anbefalinger
Undersøkelser viser at innvandrer ungdom med bakrunn fra ikke vestlige land er sjeldnere involvert i småkriminalitet, alvorlige vinningskriminalitet og hærverk en norsk ungdom. Innvandrer ungdom fra vestlige land er omtrent like ofte involvert i slike forhold som norsk ungdom. 14 % av innvandrer guttene ( vestlige og ikke vestlige ) oppgav at de i løpet av det siste året hadde vært involvert i voldskriminalitet, mot 9% av guttene med norske foreldre. Les rapporter fra Utlendingsdirektorate, og ikke baser kunnskapene dine på synsing!

gt
13.03.2006 19:45

Bra!
1
anbefalinger
eg e heilt eni me d du skriv Heidi!!!!!! syns d e galt at vi dømme folk bærre dæm kjæm fra et anna lan!!!!!


16.03.2006 17:49

Bra!
1
anbefalinger
 Smile :-\)

Roy
30.05.2006 13:21

Bra!
1
anbefalinger
For tiden er det ganske attraktivt å være kriminell i Norge, enten man er innvandrer eller norsk av opprinnelse. Det er noe som bør forandres. Norge skal være et trygt land å bo i. Som norsk statsborger gir mediene inntrykk av at rettsapparatet i første omgang beskytter gjerningsmannen og ikke offeret. Det blir alltid et stort dilemma om hvilke vanskelige kår gjerningsmannen hadde og som førte til kriminelle handlinger – ”Han/hun vokste opp i et land som var rammet av krig, han/hun ble neglisjert som barn, var mobbe-offer på skolen”, osv. Jeg hadde selv en vanskelig barndom og uhyggelige ungdomsår. Jeg ble diskriminert og mobbet fordi jeg ikke var lik de fleste. Likevel, er jeg ikke en voldtektsforbryter, tyv, og morder i dag! Jeg er høyt utdannet, har et rent rulleblad, og bor i U.S.A. Det å sette strengere straffe-rammer i Norge og forandre på norske fengsler vil sette en demper på kriminaliteten og øke sikkerheten i Norge. Det å gi en serie-morder 15 års fengsel i et ”luksus-hotel” er latterlig. I mange av innvandrernes hjemland risikerer man livsvarig fengsel og dødsstraff for slike handlinger. Slike omstendigheter oppfordrer utlendinger til å begå kriminalitet. Etter noen år i fengsel har man jo statsborgerskap og fremtiden er sikret likevel! FrP er ikke noe dumt parti å stemme. FrP ser på verdien i mennesket i like stor grad som disse røde parti alternativene. Jeg oppfordrer enhver til å sjekke FrP’s parti-program i nærmere detalj og rett og slett ”make up your own mind”. Det er en del av å leve i et demokrati. Bruk din stemme. Ja, Norge er vårt land, og vi har plikt til å ta vare på det og våre medmennesker.

Ellen
30.05.2006 18:41

Bra!
1
anbefalinger
Dere som sier at innvandrere ugjør en stor del av kriminelle handlinger er ikke god i hue! Jeg leste i blitz avisen ”smør-syra” at innvandrerne står for bare 0.50 % av den totale kriminaliteten i Norge. Det er jo tilnærmet ingenting!

Frøya
31.05.2006 13:55

Bra!
1
anbefalinger
Ellen: Du leste det i Blitz avisen... Dette burde si seg selv at ikke stemmer. 0.5% er bullshit. Åpne øynene dine å se deg rundt.

Ingvar
31.05.2006 19:53

Bra!
1
anbefalinger
Frøya, absolutt enig med deg. 0.50% er nesten umulig! Snakk om å manipulere tall. Greit nok å ta parti for invandrerne, men en slik lav prosent er rett og slett en svart løgn!

Frøya
12.06.2006 16:16

Bra!
1
anbefalinger
Kate, du burde lære deg å skrive  Smile :-\) Jeg er i kke rasist, er det noen som er rasister her så er det innvandrerene. Skal jeg sitte i flere timer å ramse opp den driten de har gjort? Greit, hvis de ikke kan noe for at de er her, så burde de faen meg oppføre seg også. Jeg holder lang avstand fra Vigrid for ser meg ikke enig av noe av det de står for, selv om det ikke har noe med den saken her å gjøre.

Ingvar
05.07.2006 03:47

Bra!
1
anbefalinger
Frøya, visste du at de første setningene invandrerne lærer på voksenopplæringen er: “Do jævla rasist!, Nordmen hata oss, jai kan ikke hjelpa for at jai er bron.”


08.07.2006 19:38

Bra!
1
anbefalinger
jg tror at kriminalitetes prosenten som er begått av normenn er omtrent like stor som den som er begått av utleninger.DET ER ALRI ALLE!
hvordan og hva du reagerer på er avgjorende av religion og fortid. de som gjør dt pga. fortiden, burte skaffe hjelp.straffen lovene burte bli strengere i norge.

mhm
04.12.2006 22:19

Bra!
1
anbefalinger
det er fordi mange av utlendingene ikke er som oss... de trenger respekt på en annen måte, ofte gjennom slossing og gjenger... og hvis du ser på statistikken så ser du at mange av utlendingene først blei sent til nordlige fylker mer med årene har de flyttet nedover og nermere oslo... jeg hakke peiling om det er riktig men det ser ut som de prøver å komme til det stedet det er mest liv... mens de norske bor der de alltid har bodd(nesten i alle fall)

ye
21.03.2007 01:52

Bra!
1
anbefalinger
stem FRP når den tid kommer. de jævla teite apekatter som visst nok blir kalt politikere..ja. de er redde for å si hva de mener, de er redde for at innvandre folka skal komme å ta de. FY FAEN jeg er lei av norge..som visst nok skal være et godt sted å bo..meg langt oppi rassen!!..den dagen jeg flytter fra norge kommer til å være den lykkeligste dagen i mitt liv! slippe all den jævlie driten som foregår her. slipper inn utlendinger etter utlendiger som kommer o snylter.de bor gratis, de får penger av staten de bygger moskeer i hytt og pine..fengslene er stappa pga de. ER DET MULIG??? hvorfor kan ikke politikerne tenke?..få hue ut av ræva og slutt å vær så jævli trangsynte!!!!!!...ajajaj

Memona
25.02.2008 16:00

Bra!
1
anbefalinger
dårlig skrevet rett og slett + en del skrivefeil , men yeahyeah!  Smile :-\)

rh
22.05.2008 14:49

Bra!
1
anbefalinger
Jeg skjønner at dette kan oppleves som provoserende. Men sannheten er at innvandrere står for store deler av kriminaliteten i Norge.

marie
16.11.2009 18:15

Bra!
1
anbefalinger
jeg mener dette var grusomt, forferdelig, stygt, irriterende, rasistisk, idiotisk, mye skrive feil osv osv. lek i trafikken, kjære

anonym fra stavnger
17.03.2010 17:01

Bra!
1
anbefalinger
Han har gode argumenter. Mye av det som har med kriminalitet å gjøre er det utlendingene som står bak. Jeg synes de skal være ydmyk for at de får bo hos oss. Jeg sier ikke at alle er krimminelle, jeg sier heller ikke at ALLE utnytter samfunnet vårt, men det er veldig mange som utnytter det Norske samfunnet. Jeg synes at hvis en utlending gjør noe galt så blir det fengsel eller i verstefall utvisning fra Norge. Gjør vi dette tror jeg vi er godt i gang. Utlendingene som klarer å oppføre seg får bli og de som ikke klarer å oppføre seg ryker ut.

Ikke døm andre!!!
19.03.2014 22:42

Bra!
1
anbefalinger
Jeg har lest alle argumentene som ble skrevet her, og ble veldig rørt. først og fremst er jeg selv en innvandrer som fikk norsk pass for 2 uker siden, og ble norsk statsborger. Jeg kom til Norge for ca. 4 år tilbake, fra Pakistan. Faren min ble drept av noen som var etter han. grunnen for at han ble drept var at han prøvde å åpne en skole får jenter i landsbyen jeg bodde i, men mange var imot han. så det ente med at han ble drept. etter hvert begynte folk å forfølge min famille. jeg hadde bare en mor, og en søster igjen. søstera mi ble giftet bort i en alder på 16, slik at hun kan flytte til et annet sted, sammen med mannen sin og leve et trygg liv. jeg var kun 12 år da. moren min måtte bli kvitt meg også, slik at jeg ikke skal bli skadet, så den enste muligheten hun så var å sende meg til et annet land. så kom jeg hit. jeg er så takknemlig for at jeg fikk komme til Norge. senere ett år kom moren min hit også. vi fikk mye støtte, og hjelp. og i dag lever vi et godt liv på grunn av Norge.

jeg vet at mange nordmenn hater utledninger med enn annen kultur, eller hudfarge, men beklageligvis vil jeg si at de ikke kan forandre på det ved å prøve å true oss eller være rasister. alle som bor i dette landet, eller er norsk statsborger er norske. de er like vert som nordmenn. så de har ingen rett til å prøve å kaste oss ut. vi e også norske nå. først og fremst er det på grunn av innvandrere at Norge har så bra økonomi. det er mest innvandrere som er høyutdannet, og det er mest utledinger som jobber, og ikke minst jobber overtid. det beste er at de følger reglene, som mange mener de ikke gjør. men det gjør de, betaler de ikke skatt?
så før noen sier noe som sårer andre, tenk litt først. mange har grunner for å komme til et land som meg. jeg ville bare leve ett nytt liv og bedre. så ikke døm folk før du vet noe, og tenk litt logisk!!!

IKKE DØM ANDRE
19.03.2014 22:45

Bra!
1
anbefalinger
jeg vet jeg har mange skrive feil i teksten, men jeg har kun vært i Norge i 4 år. men er stolt av det jeg kan på norsk. jeg er stolt av å kunne snakke norsk og ikke minst skrive.  Smile :-\)

trine
18.11.2007 22:38

Bra!
0
anbefalinger
Mener du virkelig dette?
Detter er et utrolig irriterende innlegg, alle skal få lov til å ha sin egen relgion og mening selvom de flytter inn i et annet land. Det skulle bare mangle at Norge slipper inn flyktninger osv, vi har nok av plass!

En innvandrer..
31.01.2008 16:00

Bra!
0
anbefalinger
Den leserinlgge du har skrevet, er bare tull, hvordan kan du si at innvandre gjør det meste av kriminelen i norge. Jeg har sett på kriminelstatastikken, og faktisk er 98% av kriminele norske.... faktisk har du skrevet noe du ikke engang vett selv om. sånne som deg burde det ikke være her i lande og øddelege sammfunet.

marie
11.03.2008 01:24

Bra!
0
anbefalinger
Jeg er helt enig i at man skal respektere regler osv når man kommer som innvandrer til Norge. Det er jo bare folke skikk. Men skal man legge fra seg religionen sin og skikkene sine fordi man må flykte fra landet sitt? De aller, aller fleste mennesker vi bo i sitt eget land. Tenk på folk som bor i krigsherjede land? Å flykte fra landet dems var nok ikke et valg, men heller noe de måtte, for å ikke bli drept. Eller for å beskytte familien sin.

.
04.05.2008 15:12

Bra!
0
anbefalinger
les en bok a jævla idiot


03.12.2008 07:42

Bra!
0
anbefalinger
Du e ein RASIST Confused :-\? Confused :-\? Confused :-\? Confused :-\? Confused :-\? Confused :-\? Confused :-\?

august
27.01.2009 15:49

Bra!
0
anbefalinger
jeg syntes han har riktig der, et problem må kunne gjøres noe med før det blir et større problem enn får " keep up the god work"

Samuel
27.09.2009 15:27

Bra!
0
anbefalinger
Å sende alle flyktninger til vestlige land er bare en midlertidig løsning. Det er bedre å fikse opp landene de kommer fra.

postman
22.11.2009 15:10

Bra!
0
anbefalinger
KJmPE!!!
Alle negative komentarer er uvitende og godtroende.

Fakey1234
25.01.2010 08:50

Bra!
0
anbefalinger
Jeg synst du overdrev litt vell der, for det første så kan ikje du dømme muslimer etter det terrorister gjør, muslimer er veødig respekt fulle personer. det er bare terrorister som ødelegger for dem, du kan altså si at det e forskjell på ein terrorist og en muslim. og du kan ikke dømme en person etter hud fargen eller hvilket land han er fra, alle kan vær slemme eller snille uansett om du er svart, hvit, gull eller blå for den slaks skyld. jeg er en gutt fra eitiopia, har bodd i norge i 10 år og føler me ganske halveis norsk, har norsk venner og utlandske venner, og ingen av oss gjør noe galt. man kan ikke dømme en person etter andres meining eller oppførsel. hadde en nordmann voldtatt en utlandsk kvinne hadde jeg ikke hatet alle nordmenn, fordi alle er ikke like dumme som han. ALLE ER FORSKJELLIGE. husk det.

anonym
18.04.2010 21:31

Bra!
0
anbefalinger
Nå skal dere naive idioter høre her, ett flerkulturelt samfunn fungerer ikke og vil alldri fungere. folk som tilber en pedofil massemorder og undertrykker kvinner på høyt nivå har ikke noe å gjøre i Norge.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article30282- 03.ece
http://www.youtube.com/watch?v=d7p4pq8nB2Y&feat- ure=related
ta en titt på disse linkene og se hvilken vei det går med Norge. Vil dere att deres barn skal oppleve att han/hun blir diskriminert og utestengt på grunn av att han/hun er norsk, i sitt eget Norske land?
Og det vil bare bli værre og værre, ta en titt her http://www.youtube.com/watch?v=_kKkY5EpVpY ,og her http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks- /article3506116.ece
Når vil dere krype ut av deres naive skall og ta en titt på virkeligheten?

ikke rasist?
14.09.2012 13:34

Bra!
0
anbefalinger
du mener at rasimen vil øke? ikke rart med folk som deg.... du tenker ikke på hele det norske samfiunnet som en helhet, hvorfor gjør du det da med innvandrere?

Icare
27.04.2013 16:03

Bra!
0
anbefalinger
Du er en rasist, GET A LIFE!!!!!!!

Verro
22.03.2018 16:57

Bra!
0
anbefalinger
Som mange sier "ikke alle fingrene dine er like"


Legg inn en melding!
Obs! Meldinger som ikke omhandler oppgavens innhold slettes. Det samme gjelder meldinger uten stor grad av saklighet.
Ditt navn      Din e-mail (valgfritt)
Din kommentar (HTML-tagger fjernes)





På forsiden nå!

Lyktes med Shakira-fleipen

Torsdag skal Shakira angivelig ha blitt mor til en liten gutt, hevdet kjæresten og toppfotballspilleren Gerard Pique - og lyktes med Twitter-spøken.

Les hele saken

   

Holmes tas av tidlig

Katie Holmes opplever nå at teaterforestillingen som er hennes første store oppdrag etter skilsmissen fra Tom Cruise, blir tatt av - svært tidlig.

Les hele saken







 
Req.time: 0.046 sec - 1 pageviews