Søk i stiler
 

Innvandring, nei takk!!!


Ironisk kåseri om innvandring.

Karakter: 6

Sjanger:KåseriLastet opp:08.12.2003
Språkform:BokmålForfatter:
Tema:Innvandring
Verktøy:Utskrift   Del på Facebook



For en liten stund siden overhørte jeg noen på bussen som snakket om utlendinger, og at de ikke likte disse menneskene, og at de rett og slett burde bli sendt hjem.
Og da jeg leste avisen her en morgen om at vi burde sende ”villmennene” hjem, skjønte jeg at dette måtte ha en sammenheng, fordi der sto det at de hadde hatt en slik stor undersøkelse ,og der fant de ut at en av tre innvandrere ikke liker seg her. Vel, da er det vel egentlig ikke noe problem tenkte jeg, for da sender de bare de til et annet land, og lar de få problemene disse innvandrerne medfører.
Og la oss for all del få de andre 2/3 til å ikke like seg og!
Men et spørsmål som farer gjennom hodet på en hver person ved sine fulle fem, er ”Hva er meningen med at disse utlendingene kommer hit?”
Svaret er jo opplagt, de er her bare for å plage.
Ser vi ikke de nok på tv, og i bøker fra før av?
Jeg så til og med en film med en svart person i hovedrollen her om dagen, hva skjer med verden?
Vi gir de jo nok ved å dele ut fredspriser, og andre kulturelle priser til dem gjør vi ikke? Jeg sier som komikeren Are Kalvø gjør det:


«Hvis du vil bli likt som utlending i Norge, bør du helst være berømt forfatter, spille hardingfele, minst ett eksotisk instrument og være gift med Håkon Magnus».

Tenk bare på hvor lykkelige vi hadde vært uten disse i velferds samfunnet våres.
Og for all del, hold de unna fra Stavanger!
Vi trenger ikke mer etnisk kultur her. Nå etter 17. mai, har jeg sett alle tror jeg.
De tar plassen fra oss. Jeg snakker selvfølgelig om alle disse bodene som dukker opp hver gang Norges nasjonaldag står for døren. De tar plassen fra den ariske rase, og plasserer disse bodene sine på sentrale steder i byen. Og ikke nok med det, de har jo gitt oss kebab og andre matretter, disse er som kjent full i sæd og andre ekskrementer, for det sto det skrevet i Stavanger Aftenblad.
Jeg var på en kebab sjappe her forleden dag, og det smakte skal jeg si deg, så jeg har et lite forslag til deg som styrer Stavanger kommune, la de innvandrerne som
Ikke liker seg her flytte hjem, og de som kan lage mat få bli.
Det er ikke så dumt forslag eller?
Nei, det skal nok mer enn det til.
Har du tenkt på det kaoset de har stelt i stand i hjemlandet sitt?
Det vil vi ikke ha noe av, særlig her i Stavanger.
”Snakke du isje me’ sjiiikkelig Stavanger dialekt e du nesten isje godtatt her i byen vår.”
Tenk på alle de negative reaksjonene utlendingene må få, når de verken snakker ”eg, meg, og deg” eller med skarre r’er, det er ikke rent få skal jeg si deg. De snakker jo så dårlig norsk at til og med en svenske vil skjønne at det ikke er helt rent mel i posen.

Det er jo ikke rart at de ikke liker seg, men skal vi ta det som en hån at de ikke liker å bo her, eller skal vi ta det som en god ting at selv utlendingene som kommer fra et land med mer fattigdom og sult enn noen, og enhver av oss oppegående mennesker fra den ariske rase kan forestille oss, vil bo her i ”velferds Norge”?


Men hva hadde skjedd hvis vi europeere ikke hadde vært så overlegne da kolonitiden satt inn? For vi var jo militært overlegne, og vi fikk raskt utryddet ”utlendingene” eller så gjorde vi dem til slaver for den ariske kultur.
Europeerne rettferdiggjorde disse handlingene ved å fortelle at «de andre» ikke var fullverdige mennesker. Videre har vi Hitler som tråkket stien videre. I dag har vi Hagen & co. Hagen var forresten i retten her om dagen. På tilskuerbenken, vel og merke. Det var en sak mellom noen mørkhudede ungdommer. Pressen spekulerte lenge på grunnen til at han beæret dem med litt av sin kostbare tid. Kunne det være at han ville støtte dem i denne harde tiden med mulighet for hjemsendelse?

Hvis dette ikke hadde skjedd, at vi hadde luket ut ”de andre, ikke fullt så verdige menneskene” hadde vi nok stått på andre siden nå, og jeg ville i hvert fall ikke skrevet dette kåseriet på en datamaskin.
Men kanskje vi trenger dem? Slik at vi ikke får så dårlig selvtillit, som er ganske lett å få i disse dager, med forbilder som de tilsynelatende perfekte menneskene, Britney Spears og Brad Pitt. La heller disse utlendingene være på bunnen av flasken av vårt samfunn, slik at vi kan være på toppen. La oss ikke ta imot konkurranse.

La oss hylle Hvit Valgallianse med sitt kamprop! «Stopp innvandringen! Hjelp de fremmede hjem»
Jeg ble henrykt da den lille ”nabojenten”, (som har sitt første år på skolen) forleden dag kom bort og fortalte meg om Gud som under skapelsen hadde stekt noen av brødene alt for mye, så de ble sorte og ubruklige. I mangel av noe annet sted, hadde han kastet dem på fjellet. Er det dette de lærer i barneskolen i dag?


Jeg synes skolesystemet fortjener både heder og ros for hva de lærer ungene i dag, før de sendes ut for å herske over ”de andre”.
Men jeg synes i hvert fall vi burde være takknemmelig ovenfor Gud, som skapte oss så overlegne!
Det var fint gjort…
Eller er det vi som har misforstått, og det er vi som er ikke er fullt så ”verdig” som de andre, eller er alle mennesker like?
Men rent anatomisk, så er vel kroppsdelene til utlendingene helt forskjellig fra oss? Jeg tror jammen at de verken har like bra hjerte som oss, eller like gode lunger som oss?
Nei, jeg måtte spørre en lege om råd, og til min enorme forbauselse, sa han lille skallete legen at de hadde både lunger og hjerte, og at de funket like bra som våre kroppsdeler, hvis ikke bedre.
Men jeg har skjønt en ting nå som jeg tenkte litt over dette med innvandring til hjemkommunen min, vi vil jo så gjerne bli brun, og utlendingene pleier som regel å være brunere enn oss.
Vi sliter både med solarium og høyfjellssol, så hvorfor skal vi slippe disse med en nesten perfekt brunfarge, kanskje litt svidd i kantene, inn i vår kommune, Stavanger, som har kanskje toppen 50 soldager i året.
Det blir jo feil, det får jo oss bergensere til å virke veldig hvit, og det er ikke særlig tiltrekkende. Derfor er vi redde for konkurranse, det er det jeg tror roten til denne innvandringsproblematikken er, at vi lever i Norge, og ser ikke utenfor våre trygge grenser, og er i bunn og grunn noen redde pyser, redd for alt fremmed, eller for å somt med Kjell Aukrusts sin Ludvig kanskje ville ha sagt det:
”Fremmedfolk, døm er fa’lig døm”.


Kommentarer fra brukere


En gang i blant skrives det kommentarer som mangler seriøsitet eller som ikke har noe med oppgavens tema å gjøre. Hjelp oss å rydde! Klikk 'varsle' nederst til høyre på de meldinger du mener må bort. Så fjerner redaksjonen kommentarene etter hvert.

amir
12.12.2007 18:18

Bra!
30
anbefalinger
et ord til å beskrive kåseriet ditt: RASISTISK

Dypt rørt utlending...
16.11.2004 19:29

Bra!
22
anbefalinger
Språklig så er kåseriet ditt kjempebra, men om du setter disse ordene ut i virkeligheten så er det nok ikke mange som støtter det du mener! Kanskje du ikke vet noe om det, men jeg kan nevne at de fleste utenlandske borgerne har bodd i Norge fordi dette landet er bedre egnet for dem, både sosialt og økonomisk! Det at de IKKE har det bra i sitt land er hovedgrunnen til at de bor i sitt eget land, men det at de ikke har det bra HER kommer av sånne som deg som skriver negative kåserier om utlendinger og sånne som de du overhørte på bussen! Hvis utlendingene hadde blitt akseptert som en viktig del av samfunnet ville nok deres trivsel og engasjement i samfunnet hvert bedre! Du har kanskje ikke blitt mobbet for ditt land, din hudfarge, din religion og alt det andre "unorske" ved deg, men du trenger ikke å si noe om dem! Hvis en utlending ikke er en forfatter og ikke spiller et mongo instrument som ingen vet noe om, betyr det vil ikke at vedkommende ikke fortjener aksept eller respekt i samfunnet....Utlendinger betaler like mye skatt som deg så kyss den hvite ræva di og dra dit pepper'n gror....


08.12.2008 21:53

Bra!
20
anbefalinger
Greit at stilen din var bra... men alvorlig talt.. litt for rasistisk? ehhmm.. jaa!.. btw..jeg er utlending selv.. og tenk hvis du hadde bodd i utlandet pga krig i Norge og vi hadde sagt så mye dritt om Norske folk.. Da tror eg du hadde skjønt det der og da. du vet bare ikke åssen det er. og forresten Norge hadde vært dritt uten utlendinger.. det skal eg LOVE DEG..Det e kun dere Nordmenn som lager trøbbel. og det e faen ikkje kødd engang.. Dere Nordmenn har ikkje så mange positive sider dere heller Wink ;-\)

Forresten..læreren som har gitt deg en 6,er på denne stilen e faen ikkje god i hodet heller Wink ;-\)
Skulle gjerne skrevet en samme stil bare om de norske bare enda grovere..
Fy faen.. e så skuff!!

SERIØST??
04.11.2010 21:26

Bra!
18
anbefalinger
Før dere komenterer på dette inlegget burde alle kanskje lære seg hva et kåseri er, det er IRONISK! Det vil si at forfatteren mener det MOTSATTE av hva han sier. Til alle utlendinger som kaller oss for rasister, dette kåseriet snakker om at Norge er så redd for det fremmede. Det er IKKE ment som noe slemt mot dere for forfatteren av kåseriet er på deres side! Det er jo ingen som synes at utlendinger ikke er norske påga skarre 'r. Og det er mange av dere utlendinger som kaller forfatteren rasist, men det er jo egentlig dere som er det som komentere med "jævla hviting" osv. Dere må se det fra den andre siden, det er like rasistisk å gjøre narr av de hvite som de svarte/brune. Og til alle dere som skriver "Heil Hitler" osv, få dere et liv... Dette kåseriet er på utlendingenes side! Det gjør narr av alle andre som er rasister! Men så må jo dere utelndinger også se på måten dere har reagert på dette, det er også ganske feil. Jeg synesdet ikke er noe galt med invandrere som vil lære seg norsk og jobber, men derimot de som lever på trygt, snylter staten og ikke har lyst til å lære seg norsk har jeg lite til overs for... Jeg kjenner en del utlendinger og de er kjempehyggelige! Men jeg har også sett den negative siden. Jeg ble dirkete trakkasert av en gruppe utlendingsgutter da jeg var på vei ut fra en konsert i litt lite klær. For meg var det en veldig truende og skremmede situasjon, og jeg var ikke akkuratt så "glad" i utlendinger etter det. Så det finnes jo både snille og "slemme" utlendinger. Så en del av de ryktene dere har fått er dere faktisk ansvarlige for selv, men til de av dere som er hyggelige har jeg ingenting vondt og si om  Smile :-\) Og nei, jeg sier absolutt ikke at vi norske heller er perfekte!

nigger girl
02.11.2006 16:30

Bra!
13
anbefalinger
din forbannende jævla rasist norge hadde vært piss uten utlendinger

Stina
18.09.2007 18:56

Bra!
10
anbefalinger
Utrolig frekk mot utenlandske folk. Alle mennesker er like mye verdt, uansett om de er av arisk rase eller ikke. Tenk om det var Norge det var krig i og du ble nødt til å flykte til et annet land. Ville du likt å ikke bli godtta uansett å hardt du prøvde bare fordi du var av feil rase eller ikke kunne snakke språket med helt riktig uttale og dialekt. Ta å bli kjent med disse menneskene. Mange av dem er fantastiske folk, med en svært vond fortid. Selvfølgelig finnes det bråkmakere, men det finnes det blandt alle folkeslag. Hitler f.eks. en av de værste i europas (kanskje til og med jordas) historie, og han var av ARISK rase!

Fiusdh
26.11.2008 14:33

Bra!
9
anbefalinger
Heil Hitler!!!

Haha
14.11.2012 20:14

Bra!
9
anbefalinger
HAHAHA, dette er ironisk, døøøør av kommentarene her...


26.11.2012 17:03

Bra!
8
anbefalinger
Skjønner ikke folk ironi i disse dager?
Dere som kommenterte stygt tilbake mot dette kåseriet, forstår rett og slett ikke ironi.
Det ser utrolig tragisk ut, slik dere kommenterer...

R
09.03.2006 20:29

Bra!
7
anbefalinger
Forresten det kåseriet fortjener ikke en 6


20.03.2006 13:08

Bra!
7
anbefalinger
hva faen..din jævla drittsekk.er du tvilling broren til hitler eller..???
morra di er mann...

Shamener!
23.05.2016 09:10

Bra!
7
anbefalinger
Hør a! Jeg vet dette er et kåseri, men helt ærlig du er drit rasistisk i dette kåseriet, Norge hadde vært sånn det er i dag uten utlendinger, shamener. Jeg er en utlending selv, og er så misfornøyd med denne og det er alle utlendingene som også har lest dette. Hvis du hadde vært i en av utlendingene sitt land og det hadde vært krig i Norge, og dratt på en side der det står dritt om norske folk, hadde du vært happy hvis du hadde blitt snakket stygt om, så dette bør sluttes. Det er utlendinger som har skapt Norge som den er i dag, de har skapt kebab som også norske folk spiser, så det var mye rasistisk og frekt det du har skrevet om oss. I 2015 i juli så var det en gammel norsk dame som skjelte og slo en muslimsk dame med hijab, helt ærlig hun var en jævel og mye mer dritt. Hun fortjener å dra i fengsel og få bøter, men det er ikke bare i Norge, i andre land som England der en kvinne ble attacked av en mann og jeg tror hun døde,desuten var så forstyrrende å se på og jeg fikk tårer i øynene fordi hun var bare 16 og skulle til college og hun hadde på hijab. Bare fordi IS er "muslimer" og dreper barn og mange andre muslimer og tar inn folk fra andre land og truer dem ved å sende penger til dem selv på video ellers dreper de den personen de kidnappet så tror alle at vi andre muslimer i for eksempel Norge er terrorister, hva faen liksom. Ja da kan vi også si at dere norske også er terrorister fordi Breivik fyren som utløste bombe i Norge, og han var norsk for faen. Helt ærlig burde du ha fått stryk enn å få 6 fordi dette er rasistisk selv om du har "prøvd å skrive et kåseri. Bruh!

Shamener
23.05.2016 09:13

Bra!
6
anbefalinger
Shamener, jeg retter Norge hadde ikke vært sånn det er i dag uten utlendinger, shamener, oppsy

ponde replay
04.12.2006 23:20

Bra!
5
anbefalinger
yo! jeg er en utlending selv og mener at dette kåseriet er mer skrevet på hvordan folk i hverdagen mener om oss. men det er helt greit at du skriver slikt, men du går for dypt innen innvandring. jg vet at kåseri skal være "ironisk", men du burde tenke på utlendinger som har opplevd det samme som du sier, at de lager bråk og ødelegger samfunnet. men chill utlendingene som leser dette burde forstå at du gjør dette bare for å få en bra karakter

peace out! yo

anonym
12.11.2009 16:12

Bra!
5
anbefalinger
Bra! Invandring går for langt, og det vet alle! Jeg sier ikke at alle er ubrukelige. MEN; mange utlendinger er helt idiotiske! Hvor mange kan norsk? Om de skal slippe inn i Norge. Burde de være motivert for å jobbe + å lære seg norsk! Straffen i norge burde også bli strengere, alt for slappt. Norge er begynnt å fall som land.. Få tilbake det norske og ut med alle ubrukelige negrer som lever på sosialen!

Lolla
04.06.2004 18:19

Bra!
4
anbefalinger
Fikk denne 6? hvilken klasse ble den skrevet i?

renate
30.09.2004 19:33

Bra!
4
anbefalinger
svarte grisepurke den var bra! det var god flyt og deilig å lese pluss at du treffer oss rett på kornet... yo!

dypt rørt utlending3
04.02.2006 17:23

Bra!
4
anbefalinger
hvorfor er kåseriet så rasistisk .....kjønner at det er ironisk ment ....men det er likevel veldig sårende å lese dette.... tro meg hadde det ikke vært krig der jeg kommer ville jeg aldri bodd her.....

august
27.01.2009 15:51

Bra!
4
anbefalinger
hehe drit bra historie, Det er faktisk sant åå,, Invanndring er ikke bra, har vi en kake slikker de opp restene, sånn er det alltid

R
09.03.2006 20:27

Bra!
3
anbefalinger
Hallo hver og en av dere som har skrevet og kommentert det kåseriet. Dere må slappe av litt. Det er ikke sånn man kommenterer og diskuterer.
Du som er FRP-tilhenger, når du snakker så burde du ikke snakke generelt. det er ikke alle innvandrere som er sånne og som du sier. Jeg kjenner mange av de, de er bedre enn deg og meg. De jobber har egne hus og betaler mer skatt enn en vanlig nordmenn, og når du skriver sånt så vil du bevise på at du er en jævlig rasist.
HVorfor hater dere innvandrer har de gjørt deg noe eller er du sjalu fordi NOEN av de er bedre enn deg.


ne
09.10.2008 16:31

Bra!
3
anbefalinger
hva fean tror du norge hadde vart uten innvandrer?
ruiner, skitten,ensfarget homser

Thor
17.12.2008 16:49

Bra!
3
anbefalinger
Nei til invardring
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikke- l.php?artid=539024

Loveyou
17.09.2009 11:12

Bra!
3
anbefalinger
Elsker kåseriet ditt! Sykt bra  Very Happy :-D Fortsett sånn  Wink ;-\)

sug køllen til moren din
30.11.2011 11:50

Bra!
3
anbefalinger
sug køllen til moren din

har ikke ord
20.02.2012 01:55

Bra!
3
anbefalinger
jævle poteter.!


22.04.2012 14:29

Bra!
3
anbefalinger
Jeg hater Norge og nordmenn men jeg MÅ bo i dette landet. FN har sendt meg her. Jeg hadde ingen valg. Dette elendig land med 10 måneder vinter og ekstra dyrt enn hele verden, er ingenting for meg. Jeg kan ikke flytte til et annet land uten penger og jobb. Nå jobber jeg her og betaler skatt. Norge er siste valg i hele verden for en flyktning.

Arizion Hazey
09.11.2014 23:04

Bra!
3
anbefalinger
fikk cancer av den, rasistiske holdingene dine er ikke bra as, hva skulle dere gjort uten oss? spise poteter og kjøttboller eller?

Chika
22.10.2007 11:04

Bra!
2
anbefalinger
Det er sant da... det er ikke av egen vilje at de fleste utenlandske ungdommer bor her i Norge. De fleste har foreldre som har kommet hit på grunn av krig i deres hjemland, eller fordi de har blitt forfulgt eller på grunn av dårlig politikk. Tro meg..om jeg kunne velge hadde jeg ikke akkurat bodd her azz.. Lille bæsje Norge i forhold til alle de andre store land her i verden...sry azz... Deler av Amerika hadde tatt i mot utlendinger med åpne armer og hadde sikkert ikke sittet og glant på busser og t-baner bare de ser en utlending. It's so freaking pathetic... seriously... When will Norwegians grow up?

Sillly
22.01.2008 22:41

Bra!
2
anbefalinger
Personen som har skrevet dette er tydeligvis rasist. Jeg tviler på at du har noen venner med etnisk bakgrunn. Hva er vitsen med å være en copycat fra en annen tekst lagt ut på Daria? Det er teit å ta credz for noe du ikke har skrevet selv  Wink ;-\) Essensen i teksten er patetisk og TENK og sjekk kildene dine før du skriver ting. Uten innvandrere rundt 1960-tallet, så hadde ikke Norge vært så fremgangsrik som det er i dag. Det er folk som deg som gjør denne verdenen et verre sted å bo.

Lizza
17.03.2010 23:48

Bra!
2
anbefalinger
Litt interesant å lese kommentarene. Jeg fikk helt sjokk da jeg så at alle mente forfatteren var rasist, trodde dette var en ironisk tekst, altså ironi betyr jo at man skriver det motsatte av det man mener. Selvfølgelig er det ikke alltid like lett å se det når noen mener noe ironisk, den feilen kan jeg si jeg har gått på før. Men når han skriver at utlendingene hadde dårlig uttale fordi de ikke skarra med r-ene og ikke sa eg og sånt, da skjønte jg litt at det var ironisk, for de fleste nordmenn skarrer ikke med r-ene. Uansett, jeg er utlending sjøl, og om en person hadde ment dette hadde jeg selvfølgelig blitt ganske såra. Men etter at jeg leste dette kåseriet fikk jeg for meg at budskapet var at nordmenn er så redde for det fremmede, som er en negativ ting, og at de burde skjerpe seg. Seff er det mange nordmenn som ikke er det da, har jo mange norske gode venner sjøl... Wink ;-\)

stolt utlending
22.05.2011 14:05

Bra!
2
anbefalinger
Hva faen er dette for noe? Jeg er født i Norge, oppvokst i Norge, har de beste karakterene på skolen, mamma er pakistansk, pappa er norsk, de betaler faen meg like mye skatt som dine foreldre! Du stigmatiserer ikke bare noen få personer, men en hele folkegruppe! Ikke gre alle under en kam! INGEN er søppel. Man kan ikke gå rundt og slenge sånne påstander. Blir flau på deres vegne! Og til deg som sier at kåseri er at man sier det motsatte av det man mener fordi det kalles ironi...Ironien i et kåseri skal være slik at man blir forstått. Ironien skal ikke være sårende, men forstående. Dette er som å drive heksejakt etter utlendinger! Vær så snill, skjerp deg!

Bloder
04.03.2015 10:10

Bra!
2
anbefalinger
Dette er helt blått nå må jeg blåtte litt fordi jeg er feit. hater innvandrere, de kan reise ! heil blåtter

Bloder
07.04.2015 09:54

Bra!
2
anbefalinger
saaatan bloder e feit

kuk suger
07.04.2015 09:54

Bra!
2
anbefalinger
Negere og innvandrere kan reise til hælvette

ordløse surge
07.04.2015 09:55

Bra!
2
anbefalinger
æ har ikke ord


07.04.2015 09:56

Bra!
2
anbefalinger
æ har ikke ord

ordløs
07.04.2015 09:58

Bra!
2
anbefalinger
når disse blir slettet har ikke æ ord

somostodosmacacos
07.05.2015 16:40

Bra!
2
anbefalinger
Utlendingene trenger ikke å være mørk i huden. Du fremstiller teksten veldig rassistisk, og læreren som ga den denne karakteren... ja... vel, det er vel ikke noe tvil om at hun/han var rasistisk også?
Svenske folk er utlendinger, Polske folk er utlendinger, Danske folk er utlendinger, Franske folk, Spanske, Brasilianske, Argentinske folk er utlendinger. Hvorfor beskriver du de mørkhudete folkene som utlendinger? Visste du at noen av de såkaldte "svarte" er norske? spør du meg så har veldig mange av de gjort det bedre i Norge som norske folk, med tanke på jobber. Verden har alltid vært rassistisk, og det kommer den alltid til å være. Selvfølgelig er det ikke bare de norske folkene som er rassistiske mot de mørkhudete. Det er jo også mørke folk som sier ting om oss hvite. Men dette er det mindre av. Denne teksten var kanskje ikke ment rassitisk for deg, men for oss fremstilte du seg som en rassistisk, skarp person, som ville ha gåttt altfor lang med å rydde ut utlendingene. Du høres rett og slett veldig voldelig, slem, ekkel og fæl ut, der som du skrev denne teksten. Håper for din del at du ikke mente det du skrev.
#somostodosmacacos

me ;)
27.01.2005 19:05

Bra!
1
anbefalinger
til \"dypt rørt utlending\": sant det du sier men tror du har misforstått konseptet med kåseri... antar att dette var ironisk ment og ikke skriverens sanne mening... syns det var bra jeg.. men tror ikke jeg hadde fått 6 på dette hos min norsk lærer


07.04.2005 19:53

Bra!
1
anbefalinger
Dere norske burde føle dere heldige. Har dere aldri tenkt over om dere kunne ha blitt født i et annet land der hvor det er krig. Da skal jeg si dere at dere hadde skiftet synsvinkel med en gang. For dere har jo aldri opplevd krig annet en at tyskerne holdte på å ta over norge i annen verdenskrig, men da sloss dere aldri tilbake men ble heller pissredde. Vi utlendinger har kommet hit for utdanning mens andre trenger et trygt sted å bo fordi det er krig i landet deres. Så vis hensyn før noe farlig skjer og dere er ikke verdt en krone mer verdt en andre.

FRP-tilhenger
18.05.2005 16:14

Bra!
1
anbefalinger
hei til utlending en og to... nei, vi er ikke mer vært enn dere, helt riktig, men stilen var ment ironisk og når du påpeker den HVITE ræva er DU rasistisk, og nettop den siste setningen til utlending to er grunnen til mitt partivalg...

iselin
24.01.2006 19:21

Bra!
1
anbefalinger
"Hadde det vert opp til Hagen hadde de mått dra på dagen"  Very Happy :-D

stolt nordmann
27.02.2006 20:50

Bra!
1
anbefalinger
føckings frp-tilhenger..du burde bli sendt te guantanamo-basen.... snakke om "pakkisa" og "stygge menneske"...faen meg du som e støgg i håve...du dømme faen meg alle innvandrera for nåke som nåken har gjort mot deg...lite opplyste jævel! du dømme folk ette hudfarge, og har totalt mangel på empati, hørt om empati forresten? eg tvile...fleirtalet av innvandrerane kan faktisk bidra me nåke i samfunnet vårt, om styresmaktene åpne for det ( no way, om karl i. hagen komme te makta)....så gå og legg deg din nynazistiske faen. har du problem me nåken innvandrera, så anmeld dei, har du problem med det?

Bergenser
28.03.2006 21:18

Bra!
1
anbefalinger
Rolig nå allesammen! La oss heller se på dette fra to sider: Noen innvandrere kommer til Norge som flyktninger fordi at i hjemlandet blir de forfulgt eller noe sånnt, så vil de leve et normalt og rolig liv. De er det ingen problem med. Men så er det jo også enkelte innvandrere her som bare lager bråk og faenskap. Disse mener jeg er direkte farlige. Da jeg hadde kjæreste hadde vi vært en tur på bergen kino, og på vei til bussen kommer en gjeng med "pakkiser" (ikke vondt ment) og begynner å ligge ann på damen min. Jeg ba dem holde seg unna henne, men da de ikke hørte gikk jeg mellom dem og henne, og da klikket det for dem og der prøvde å ta meg, men heldigvis kom det en mann som jobbet i en kebab butikk ved kinoen (som var utlending) ut og ropte på dem. Han kom bort og jagde dem vekk og spurte om det gikk bra. Så alt i alt er det både snille og slemme innvandrere i Norge. Kast de som er slem ut og la de greie få bli!

Katrine
23.11.2006 15:51

Bra!
1
anbefalinger
Bra kåseri. Men litt vell mye avskrivning noen plasser (www.daria.no/skole/?tekst=38 Cool 8-\).. men men, hva gjør vi ikke for en god karakter.. Wink ;-\)

Katrine
23.11.2006 15:52

Bra!
1
anbefalinger
www.daria.no/skole/?tekst=388 *

norsk utlending
29.11.2006 11:01

Bra!
1
anbefalinger
heisann! jeg blir litt trist naar jeg ser alt det negative som er skrevet, som trusler og tydelige spor paa uvitenhet.
jeg tror alle burde faa litt mere forstaaelse paa det aa bo i et land som du ikke kommer fra. jeg er saa norsk som det gaar ann aa bli, men jeg flyttet til england ifjor pga utdanning. jeg har blitt tatt imot med aapne armer, og da forstaar man at det er akkurat det du selv maa gjoere ogsaa. gi faen i fremmedfrykt, og omfavn heller det aa ha muligheten til aa oppleve litt andre kulturer. jeg vet at norge og england ikke er helt samme greie som norge og pakistan feks, men er verdt en tanke...

Dina
13.10.2007 18:52

Bra!
1
anbefalinger
Du Gøran, herregud, er du rasist eller? Kunne du kanskje ikke funnet på noe bedre enn å vere so slem mot innvandrerer? Skam deg! Og noe så ufyselig som dette her fortjener ikke en 6-er.

utlending
11.10.2008 19:15

Bra!
1
anbefalinger
hva faen er det du slitter med a...sorry med utlendinger tar over norge

AAA
05.12.2008 22:14

Bra!
1
anbefalinger
Din jævle rasist. HVEM tror du du er? alle mennesker er likeverdige. Og bare sånn at du vet det, så er det faktisk mange utlendinger som liker seg her. Tett i hue diit! Skam deg.

AAA
05.12.2008 22:29

Bra!
1
anbefalinger
Er du i familie med Hitler??


06.03.2009 11:12

Bra!
1
anbefalinger
Haha, Norge hadde hvert "piss" uten utlendinger? Oij da! Norge hadde hvert tomt og ingen kebab uten. Et sted går grensen.

Lena
23.03.2009 15:29

Bra!
1
anbefalinger
Skulle ønske vi kunne ha kastet ut alle utlendingene ut fra Norden. "Norden er og skal forbli Nordisk"

Petro
12.10.2009 20:39

Bra!
1
anbefalinger
det er mulig dere innvandrere ikke forstår att pensjoner som skrev dette brukte masse ironi, han eller hun er på ditt lag! persjonen mener jo det motsatte av det persjonen skriver.. det er åpenbart for alle som faktisk kan litt norsk. gå på norskkurs og les igjen.
og om pensjonens mor er mann så har faktisk det ikke noe med saken å gjøre.
og btw kansje det er en grund til att norge ikke er ett u land med krig and stuff ?


25.11.2009 22:59

Bra!
1
anbefalinger
keep talking sht about us, you only make us famous. det vil alltid komme fler av oss, like it or not. om dere en dag kaster alle oss ut kommer utlendingene til å reagere å sloss imot. det beste er jo å bare la vær hmmmmmmmmmmmmmmmmmm
you tell me

Helt enig med srew you rasister
20.01.2010 16:37

Bra!
1
anbefalinger
Du VIRKELIG DUM skrev DET idiot som ikker eier respekt for andre folk
vis du virkelig var smart ville du ikke skrive sånn dumb shit!!!! TAPER!!!!!!!!!!

LUL
10.03.2010 23:40

Bra!
1
anbefalinger
SIEG HEIL DEUTSCHLAND! Very Happy :-D

jfspåsf
18.05.2011 23:01

Bra!
1
anbefalinger
Synes karroseriet ditt var bra jeg.

Det kommer jo tydelig frem i kommentarene at innvandrere stort sett er søppel. Da snakker vi selvfølgelig om folk som kommer i fra midtøsten eller afrika.

Asiater og sør-amerikanere lager sjeldent oppstyr fordi de har landt som fungerer delvis som europeiske.

De fleste innvandrere kommer ikke til norge fordi de er for fulgt eller utsatt for krig. De kommer fordi det er bedre her. Og ja, det er bedre her, og ikke kom hit å ødeleg.

Skulle ønske vi bare kunne gasse hele gjengen fra afrika og midtøsten. Så hadde det blitt så fint og koselig

Heisveis
22.05.2011 20:26

Bra!
1
anbefalinger
Jævli tidi å se alle utlendingene som tar dette til seg  Smile :-\) Ingen som skjønner at alt er IRONISK ment?!! Grunnen til at personen fikk 6 er fordi han egentlig mener det motsatte..! Ironi er et virkemiddel i Kåseri...

svarte hælvete
04.03.2015 10:09

Bra!
1
anbefalinger
alle innvandrere burde vært sent ut av norge!! svartinger e så fette stygg!!

svatingen
07.04.2015 09:55

Bra!
1
anbefalinger
Heil negere

surgs ass
07.04.2015 09:57

Bra!
1
anbefalinger
nils e søt

sasori
19.09.2016 20:40

Bra!
1
anbefalinger
faen så jævlig ironisk du var da

Mette Mi Honoré
17.10.2004 21:37

Bra!
0
anbefalinger
Jeg synes denne stilen var hallveis et kåseri og hallveis ikke. Du brukte riktignok ironi, men det er fortsatt litt rotete. Det føles kanskje ikke sånn selv, men for oss som ikke er deg er det det. Ihvertfall for meg. Men det er bra skrevet og emnet er absolutt aktuelt den dag idag. Du må gjerne lese mitt første kåseri; Hvorfor i faen har høst blitt en årstid??! Klem.

Dypt rørt utlending...
16.11.2004 21:18

Bra!
0
anbefalinger
Det at de IKKE har det bra i sitt land er hovedgrunnen til at de ikke bor i sitt eget land*

tjohei
09.11.2005 18:20

Bra!
0
anbefalinger
"For dere har jo aldri opplevd krig annet en at tyskerne holdte på å ta over norge i annen verdenskrig, men da sloss dere aldri tilbake men ble heller pissredde."

Dette er jo direkte feil. Norge var imot nazismen, og sloss imot tyskerne med nebb og klør. Dessverre var Sverige nøytralt, og lot tyskerne dra med seg forsyninger oppover til nord. Les boken "ni liv" om Jan Baalsrud, så vil du nok raskt finne ut at du tar feil.

Eirik
15.11.2005 16:02

Bra!
0
anbefalinger
Jow
Hei Sveis

Pike
29.05.2006 22:39

Bra!
0
anbefalinger
Hei! Ingen sier hei her Confused :-\? Hearbreaking Sad :-\( Men Men, jeg ville bare si at kåseriet er veldig bra skrevet, jeg er selv utlending og kommer fra stavanger, eller rettere sagt Bryne (bondelandet). Så her har de jo ikke sett en utlendig før, men chill'ann...det er ikke noe farlig...jeg syns kåseriet var bra..og jeg ser ikke noe rasistisk i det..fordi jeg vet kåseri er som regel ironisk...veldig bra skrevet Wink ;-\)

Lillii
23.11.2006 15:56

Bra!
0
anbefalinger
Heisann !
Bra kåseri. men er i grunnen litt enig med katrine  Razz :-P
til alle dere "rørte utlendingene", jeg tror dere burde lære dere hva kåseri er før dere kommenterer noen. et kåseri skal ALLTID være ironisk, så jeg tror dere heller må skrive drit om elever som skriver kåseri om at de elsker innvandrere heller..

Anonym
27.11.2006 17:34

Bra!
0
anbefalinger
Lol, det der var eid. Bra kåseri, fader meg fakta. Og dere svartskaller som driver å truer forfatteren av kåseriet her, det endrer vel hvertfall ikke synet vårt på dere. Om dere bare hatt overholdt loven så hadde hvertfall ikke jeg brydd meg. Desverre er dere en haug med lovbrytere

OsloGutt
27.11.2006 19:25

Bra!
0
anbefalinger
OK kåseri, litt for mye sitat, og egne meninger... ( ? )
Du har tydeligvis rørt et ømt punkt og fått en haug med nokså lite opplyste kommentarer så jeg vil ikke si du har gjort en glimrende jobb... Mitt på ca, 3/4 , 6'er er altfor bra, du mangler hovedpunktene i kåseri, og du holder deg for mye til hoved temaet.. alt i alt en OK stil, ikke verdt og kopiere/lære av

ponde replay
04.12.2006 23:21

Bra!
0
anbefalinger
yo! jeg er en utlending selv og mener at dette kåseriet er mer skrevet på hvordan folk i hverdagen mener om oss. men det er helt greit at du skriver slikt, men du går for dypt innen innvandring. jg vet at kåseri skal være "ironisk", men du burde tenke på utlendinger som har opplevd det samme som du sier, at de lager bråk og ødelegger samfunnet. men chill utlendingene som leser dette burde forstå at du gjør dette bare for å få en bra karakter

peace out! yo


31.01.2007 18:31

Bra!
0
anbefalinger
dette varet middelmådig kåsri lite underholdene som er kriterie nr 1 gir en 4 sry litt naive meninger og barnslig norsk

trine
18.11.2007 22:33

Bra!
0
anbefalinger
Fikk du virkelig 6 på dette ? hahaha

M-girl!
14.10.2008 17:45

Bra!
0
anbefalinger
Hrregud alle sammen! Ett kåseri skal være "satt på spissen"! Ikke ta alt så persjonelig!

M
02.11.2008 16:50

Bra!
0
anbefalinger
Og hvis alle dere innvandrer som har kritisert dette kåseriet tar en titt på deres egne innlegg er det minst like mye negativt mot "de jævla forpulte rassistene" vi er.

jeg
24.11.2008 00:34

Bra!
0
anbefalinger
Din forpulte Hvite jæveel, lær deg å respektere a faen. Det der var ganske umodent av deg, skaff deg et liv sier jeg bare..Du sliteeer. finnes det ikke noe annet å skrive om eller faen, lær deg a. og den læreren som ga deg en 6-er på denne trenger å begynne på skolen helt fra føste klasse i gjenn.gå å brenn a faen!!:@

ffff
24.11.2008 00:40

Bra!
0
anbefalinger
eey ro ned mann, ingen her har sakt noe bra om kåserie ditt jo. og jeg skjønner ikke at du fikk en 6-er heller!! chill utlendingene liker ikke sånne som deg heller. SKITTENE FAENSKAP

shahwo
28.12.2008 14:38

Bra!
0
anbefalinger
heregud hva er dete skal du leve med innvadrere i framtiden i dette lande eller flytte fra Norge din javle rasist.

shahwo
29.01.2009 11:51

Bra!
0
anbefalinger
men er det er sån hvorfor Norge tar imot utlendisk fra fn. Når de kommer her da begynner folk heletiden snake om utlendisk er det en tull eller????
Det er som akurat en spill mot innvandring. det er riktig utlendisk har ikke noen framtid i dette lande. De må leve som nummer 2 og aldrig kommer ikke at et utlendisk skal leve som en norman. Jeg hoppas at en dag alle utlendisker gå fra deres land for at kriminalitet bli mindre. ordet utlendisk eller innvanderer betyder kriminel. Jeg hoppas dere også som bare skriver på nettsider gjøre noe praksis med dette. mennskeretigheter er bare et ord som man bruker for å få opmerksamhet eller poeng. til sist det er deres land ikke vårs, men ikke snake så mye om mennskeretigheter det er best for dere selv....

Beate
10.02.2009 19:48

Bra!
0
anbefalinger
det er jo ironisk folkens, ikke rasistisk ment  Smile :-\)

Aaaa
30.05.2009 16:52

Bra!
0
anbefalinger
Hold kjeft du som kaller den ``Lena``. Dritt sekk. Norge hadde vært piss uten utlendinger.

Shahow
31.05.2009 18:36

Bra!
0
anbefalinger
hahahhahahahahah Det er veldig morsom bare fortsett med dritt Kommentar din dritt Lena  Surprised :-o)

Samuel
27.09.2009 13:41

Bra!
0
anbefalinger
Bra kåseri om innvandring 4+. Du skriver bra med flyt i språket, kunne nesten høre at du snakka.


09.09.2015 09:26

Bra!
0
anbefalinger
haha, er sååå enig med de andre utledningene som komenterte her. haha du er ganske dum hodet som har skrivet dette. utledninger er de som jobber betaler skatt i norge. du er skada garantert....hhah hadde jeg vært læreren din hadde jeg kasta deg ut av skolen med en gang. rasistiske faen


15.12.2015 21:19

Bra!
0
anbefalinger
Jeg mener dette kåseriet har en dårlig forståelse for utlendinger. Hun har et synspunkt som ikke baserer seg på fakta, noe som nesten ethvert nordmann har. Jeg personlig kjenner utlendinger som er helt det motsatte av det du skriver om. Vi må huske at vi kan ikke skjære alle under samme kam. Vi må se det fra helhet. Det finnes både gode og dårlige utlendinger, men vi som nordmenn bør forstå at alle er ikke like. De er individer som oss. Vi alle har en dårlig minoritet innenfor vårt plattform. Så det at du skriver slike kåserier er helt absurd. Det er nesten til å gråte over. Jeg som en etnisk nordmann føler meg flau ovenfor forfatteren. Jeg beklager til alle utlendinger som har følt seg ned trykket eller tråkket på, jeg beklager for forfatteren. Det bevise jo bare at det finnes både gode nordmenn som meg, men også dårlige.

Booby Brown
27.01.2016 16:35

Bra!
0
anbefalinger
Kan ikke si noe rettet mot innvandring, før folk kaller dei en rasist.........

Merwa
11.04.2018 08:24

Bra!
0
anbefalinger
du er jævlig rasist


Legg inn en melding!
Obs! Meldinger som ikke omhandler oppgavens innhold slettes. Det samme gjelder meldinger uten stor grad av saklighet.
Ditt navn      Din e-mail (valgfritt)
Din kommentar (HTML-tagger fjernes)





På forsiden nå!

Lyktes med Shakira-fleipen

Torsdag skal Shakira angivelig ha blitt mor til en liten gutt, hevdet kjæresten og toppfotballspilleren Gerard Pique - og lyktes med Twitter-spøken.

Les hele saken

   

Holmes tas av tidlig

Katie Holmes opplever nå at teaterforestillingen som er hennes første store oppdrag etter skilsmissen fra Tom Cruise, blir tatt av - svært tidlig.

Les hele saken







 
Req.time: 0.041 sec - 1 pageviews