Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Maud Angelica

Maud Angelica

Et kåseri om Maud Angelica og Kongehuset.

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
07.12.2003
Tema
Kjendiser

Mange ble forskrekket da den stakkars, gamle prinsessa vår pressa ut en liten, tomatlignende klatt, og forskrekkelsen ble ikke mindre da de fant ut at den lille jenta skulle hete Maud Angelica.

 

Noen har ventet lenge på Maud Angelica, andre har vært likegyldig, og noen har rett og slett bare gitt faen. Jeg er en av dem. For jeg synes lite om det norske kongehus. Vi kan jo blant annet nevne Harald – som står med den ene foten i grava, og Sonja - som bruker hundretusenvis av våre skattepenger for å se godt ut. For ikke å glemme stakkars Mette Marit som bare er et ”uskyldig” narkovrak som var så heldig med å få svar på kontaktannonsen i VG.

 

Vil nå lille Maud Angelica, datter av en poet, og det fremtidige mobbeoffer, ta styringen over landet vårt? Eller blir det den lille linselusa, Marius? Dette er spørsmål som vil stå ubesvart i mange år, og vi vil nok være vitne til utallige kamper disse stakkars småungene vil kjempe seg i mellom om å komme til makten.

 

Og hadde jeg vært Maud Angelica ville jeg sett frem til en dyster tid. En tid hvor folket ikke vet om de vil ha henne, eller la henne få samme skjebne som Mette-Marit. Den stakkars, rusavhengige jenta fikk jo prinsen og halve kongeriket.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil