Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Kina

Kina

Generelt om Kina.

Sjanger
Temaoppgave
Språkform
Bokmål
Lastet opp
05.02.2003


Fakta om Kina

- Hovedstad:Beijing
- Folketal: 1,2 miliardar
- Størrelse:9 571 300 km²
- Styreform:Republikk
- Språk:Kinesisk
- Relgion:Buddhisme, Isalm, Konfutsianisme Taoisme.
- Statsoverhode:President
- Nasjonaldag: 1-2 Oktober
- Valuta:Yuan
- Viktegaste næringsveiar: Jordbruk og Industri
- Eksport:Tekstilar, Mineralar Elektriske artiklar og Landbruksprodukt
- Import:Maskiner, Korn og Jern

 

Kina:
Kina ligg i Aust-Asia, på aust kysten av kontinentet og vender ut mot
Sør- og Øst-Kinahavet. Kina er verdens mest folkerike land og det tredje største i flate innhold.Namnet KINA kjem av Qin (Chin), etter eit dynasti som regjerte
ca 221-206 f.Kr.Kina har eit svært variert landskap, områda i vest er for det meste høgland og områda i den østlige delen av Kina har låge ås- og slettelandskap.Dei høgaste områda ligg sør-vest og vest og blir dominerte av dei Tibetanske høgslettene (4000 m.o.h.) På grensa mot Nepal ligg Mount Everest (8846 m.o.h.) Lenger sør i landet er det store lavlands områder omkring det store elve systemet Huang He og Chang Jiang. Der finn du og ørken- og steppe landskap. Pandaen er Kina sitt nasjonal dyr.alle pandaer som lever vilt, held til i fjella i Midt-Kina.



Beijing (Peking):
Denne byen har eit innbyggjartal på over 9 millionar.
Byen ligg nordaust i Kina ,Beijing blei hovedstaden i Kina i 1949.Sjølve byen er ca 700år gammal, og har ein skjønnheit andre byar ikkje kan overgå. Beijing er også kalla ”den forbudte by”, og i spesielle delar kan man få oppleve at tida står stille i forhold til den moderne utviklinga.

Befolkning:
Kina er det mest folkerike talet i verda med sine ca 1,2 milliarder menneska.Det kinesiske han-folket utgjer omtrent 90% av folkemengda i kina.Sidan 1949 er kinas befolkning meir enn fordobla.Og sjølv om man har gjennomført ein forholdsvis enkel eit-barns politikk (det betyr at kvart par får bere ha eit barn),så har befolkninga runda dei 1,2 milliardane fleire år tidlegare enn beregna. 23% av kineserane bur i byane.

Styreform:
Øvste myndigheit er tildelt den Nasjonale folkekongress (leda av Det kinesiske Kommunistiske parti) som møtast ein gong i året.Kongressen vel president, regjering og ein fast komite. (republikk) leda av Det kinesiske Kommunistiske parti

Språk:
Det kinesiske språket består av 8 dialekter og mage ,mange mindre dialekter.Men Beijing-dialekten er det offisielle språket i Kina- i Vesten kalla Mandarin.Dette snakkast av omtrent 70% av befolkninga. Ein kinesisk skrive- maskin består av en trykke mekanisme over ei settekasse med ca 2000 foskjellige typar teikn. Kvart ord har eit teikn.I ei vanleg kinesisk settekasse er det dei 2000 teikna som blir mest brukte, men for å skrive sjølv det enklaste manuskript, må oppratøren ha tilgang til ei tillegs kasse med ytteligare 9000 teikn. Det fleste europeiske språk greier seg med 26 bokstavar for å skrive alle talte lydar. I det kinesiske skriftspråket er derimot eit skattkammer fylt av over 50 000 forskjellige symbol, lologramm som alle står for forskjellige ord,det skal litt av ein hukommelse til for å mestre eit slikt språk.Sjølv om det er mange forskjellige dialekter i Kina og folket ikkje forstår kvarandre når dei snakkar vil alle som har lært kinesisk kunne forstå skriftspråket uansett hvilken dialekt dei snakkar.Det kinesiske skriftspråket held Kina sammen utan det ville ikkje Kina vert som det er.

Myntenheit og Valuta:
Kinas valuta system kan virke forvirrandes.Standar valuta blir kalla Rerminbi (RMB) ,som betyr folkets penger, og er basert på yuan en som i gjenn er delt i 100 fen.Ti fen blir en jiao.

Nasjonaldag og folkefestar:
Sidan Kina er eit stort land,som har gjennomgått mange forandringar gjennom historia, er det ikkje bere nasjonal dagen 1-2 okstober der dei feirar Folkerepublikkens dannelse i 1949 som er ein festdag. Men Kina har mange tradisjonar som feirast etter måne kalendaren:
-Forårsfesten (den 1 dagen i 1den månen til den 15 dagen i den 1 månaden)
-Lanternefesten (den 15 dagen i den1 månaden)
-Dragebåtfesten (den 5 dagen i den 5 månaden)
-Månefesten (den 15 dagen i den 8 månaden)
-Dobbel-9 festen (den 9 dagen i den 9 månaden)
-Pengebrenningsfesten (den 1 dagen i den 10 månaden)

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil