Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Anastasia ingen kunne vinne

Anastasia ingen kunne vinne

Et moderne eventyr.

Sjanger
Eventyr
Språkform
Bokmål
Lastet opp
08.05.2002
Tema
Sjekking

Det var en gang tre brødre som het Per, Pål og Askeladden som skulle i butikken for far, da sa faren til den eldste broren Per pass godt på Pål for meg nå, og så sa han til Pål pass godt på Askeladden for meg, han er tross alt minst, jada sa Pål så gikk de glade og fornøyde til butikken.

 

Da de hadde gått et stykke sa Askeladden se jeg fant jeg fant, hva var det du fant så Per, en gifte ring sa Askeladden, æsj kast den hva skal du med den sa Pål, jeg har slikt og gjøre jeg har slikt og føre så jeg fører vel den sa Askeladden.

 

Da de hadde kommet halvveis sa Askeladden se jeg fant jeg fant, hva var det du fant nå da sa Per, et leksikon sa Askeladden æsj kast den hva skal du med den sa Pål, jeg har slikt og gjøre jeg har slikt og føre så jeg fører vel den sa Askeladden.

 

Da de sto uten får smart Club sa Askeladen se jeg fant jeg fant, det var da fælt så mye du fant da sa Per, en mobiltelefon sa Askeladden æsj kast den hva skal du med den sa Pål, jeg har slikt og gjøre jeg har slikt og føre så jeg fører vel den sa Askeladden.

 

Da de var inne på smart Club så Askeladden en plakat hvor det sto (vinn hele Anastasia og halve million ring nå). Skal vi ringe sa Askeladden, da sa Per nå blir du for kjiip, jeg stjeler ferrarin utafor og drar hjem og ser på tv. Da sa Pål, enig med Per dessutten har du leksikon og det har ikke jeg nå tar jeg bussen til Kristiansand jeg orker ikke å se dere mer, da var det bare Askeladden igjen og han ringte. Hei dette er Fridtjof Willborn fra vil du millionær her er spørsmålet , hvem er Anastasia. A) En skuespiller. B) En ballettdanser C) En pop stjerne eller D) En håndballspiller. Ææææææ sa han mens han bladde og bladde i leksikonet . Da han endelig fant siden sto det at hun er pop stjerne så jeg svarer bokstav C. Så spør Fridtjof Askeladden er dette ditt endelige svar , ja svarte Askeladden. Da må jeg si at du har svart helt korrekt , du har vunnet hele Anastasia og halve millionen vi teleporterer Henne og halve millionen til deg nå. Når Anastasia kom tok Askeladden opp Gifteringen å satt seg på knærne og sa vil du gifte deg med meg, ja sa Anastasia så ble det bryllup i Domkirken. så levde de lykkelig alle sine dagers ende og snipp snapp snute så er eventyret ute.

 

10 år senere

 

Per: ble satt i fengsel og fikk dødsstraff fordi ferrarin tilhørte kongen.

 

Pål: ingen så noe mer til han men ryktene går at han gikk inn i dyreparken og ble frivillig løvemat.

 

Askeladden: fikk en sangkarriere og i dag har bandet tinn boy slim

 

Anastasia: gikk av med pensjon å lever på Askeladdens penger

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil