Søk i stiler
 

Er gud død?


Guds betydning for meg som ateist. Prøver å latterliggjøre kristne.
Sjanger:KåseriLastet opp:19.04.2002
Språkform:BokmålForfatter:
Tema:Kristendom
Verktøy:Utskrift   Del på Facebook



Religion "suger", hvorfor kan ikke mine slemme og ugudelige handlinger rettferdiggjøres med en egen fornuft? Hvorfor er det å leve så alvorlig? Gud har alltid ropt på meg for å lokke meg til himmelen. Han har bedt meg om å aldri synde, han lokka meg med pen stemme, lekre damer. Nå er jeg så voksen at jeg verken er redd for å komme til himmelen eller Helvete. Men gjennom hele barndommen og ungdommen har jeg blitt plaga av Guds stemme. Gud står for alt som er godt, djevelen står for alt som er ondt. Gud har vært i mange av mine drømmer, der har han fortalt meg hvordan jeg får den ultimate lykke. Jeg må være tolerant, alltid være snill mot alle, smile til fiender, ha et pent sinn. Men jeg må holde meg unna alt som er ondt, ikke la djevelen overta min sjel, da kommer jeg til Helvete. Jeg må ikke banne, ikke være slem mot noen, ikke ha slemme tanker, ikke ruse meg på alkohol eller narkotika.

 

Han sendte et lyn første gang jeg banna, den traff et tre. Noen måneder senere var jeg slem mot ei jente, dagen etter at ho sa at jeg var klassens snilleste gutt. Vi lekte en kongen-på-haugen lek, på en stang som vi balanserte på. Den gangen visste jeg at alle jeg satt pris på ikke alltid var snill mot alle. Så jeg trodde jeg visste hva som måtte gjøres for å bli slått vennskapelig på brystet. En sur vind streifa den ubalanserte jenta. Da hørte jeg Guds stemme: "Gjør mot andre det du vil de skal gjøre mot deg." Mor og far ga meg husarrest i en måned og sa at det var Guds vilje, og som de sa: "Det er 3 typer mennesker: Noen kommer til himmelen, andre kommer til fengsel, og de tredje kommer til Helvete. I løpet av denne måneden må du finne ut av hva slags menneske du er." Ja, jeg banna. ja, jeg var slem mot jenta. Rop et banneord 6 ganger og du forstår hvor ille det er. Faen, hva betyr det? 4 bokstaver, la meg vri litt på ordet, nafe og efan og nefa og anef. Effen er stygg, ikke faen om jeg er et dårlig mennesket på grunn av en bokstav. Alle vet at jenta sutrer bare en sur vind streifer ho. Og hvorfor ikke få brukt innestengt raseri? En liten touch og ho får grus i nesa tenkte jeg.

 

Hvorfor skulle jeg la Gud bestemme over mitt liv? Jeg og alle andre mennesker lever et liv som en gang tar slutt, og lever i et uendelig univers, på en jordklode som en gang ikke blir mulig å leve på. Har Gud hatt et sykt veddemål med djevelen om hvor lang tid det tar før det ikke går an å leve her? Det kan forklare hvorfor djevelen frister oss til å synde og Gud vil at vi skal gjøre det som selvsagt er riktig. Da er det unødvendig å si at jeg tror djevelen regner med at vi har forlatt vår kjære jord tidligere enn det Gud regner med, og mannen i rødt vinner dermed veddemålet.

 

Da jeg var fjorten så jeg en plakat der det stod at gjennomsnittsalderen for å ha drukket alkohol var 14. 14 år? Aldersgrensen for å kjøpe er 18. Det fikk meg til å tenke, og jeg kom fram til at aldersgrensen er djevelens verk, det neste er vel at han setter en 12 årsgrense for å gjøre slemme ting. Hva er det som er spesielt med alkohol, tenkte jeg, Gud vil at vi ikke skal drikke det, djevelen oppmuntrer yngre til å drikke det. Jesus drakk vin, kanskje det var derfor han døde. Altså, alkohol er roten til alt vondt, hvis jeg drikker en del alkohol så forsvinner kanskje Gud fra mitt liv, tenkte jeg. Skaffe meg et liv. Hva hadde de kule filmene fra sekstitallet og syttitallet med kvinnfolk, festing og musikk vært uten alkohol? Det hadde kanskje vært film om fremtidshåp, hehe, det skader ikke å prøve, tenkte jeg. Den første helgen etter disse tankene, fortalte jeg bestekameraten min at han måtte ta meg med på fest og skaffe meg sprit, for jeg ville kvitte meg med Gud. Nå er jeg sytten år, jeg har drukket en del, og prøvd litt narko. Jeg har ikke hørt fra Gud siden min første fest, grunnen til det er enten at han er jævla forbanna på meg, han er død, eller det er mange guder og bare en gud er død. Forklare den tredje bedre? Ok, i Buddhismen er det mange Buddhaer, de er i fjell og er skulpturer, store og små, og så videre. Min tanke er at han har vært min personlige gud som nå er død, søtt, ikke sant? Dette tredje alternativet er urealistisk, da jeg ikke har lest noe om flere guder i bibelen. Da står jeg igjen med de to første alternativene. Gud, er du forbanna på meg? Hæ, jeg hører deg ikke. Jeg kommer nok til Helvete. Gud er død, djevelen har overtatt min sjel, dette her går rett til Helvete. Like greit å gjøre det beste ut av det, feste, gjøre det bra på skolen, få meg ei dame. Det er kanskje ikke så kjipt å være på jorda.


Kommentarer fra brukere


En gang i blant skrives det kommentarer som mangler seriøsitet eller som ikke har noe med oppgavens tema å gjøre. Hjelp oss å rydde! Klikk 'varsle' nederst til høyre på de meldinger du mener må bort. Så fjerner redaksjonen kommentarene etter hvert.

Kristen gutt
10.04.2006 22:46

Bra!
9
anbefalinger
Jeg er enig i at folk skal få ytringsfrihet og ha det livsynet de selv velger. Men jeg vil ha meg frabedt at du rakker ned på oss kristne. Det du kankje ikke forstår er hvor mye Gud har kalt på deg!!! Faktisk hvor mye han elsker deg!!!! Det er leit du har fått et forvridd bilde av kristendommen!! Men du skal vite at jeg vil be for deg!!!! Så jeg gir ikke opp


05.02.2006 22:26

Bra!
7
anbefalinger
Hei du super-tøff-i-trynet! Hater du gud og kristendommen, hvorfor ikke bruke tiden på noe bedre, litt mer intressant og spennende?? du må ha utrolig lite å snakke om siden du tar opp et sånt trøtt tema???

Jo
08.10.2005 15:25

Bra!
2
anbefalinger
hmmm... min mening er at folk må få lov til å leve livene sine akkurat som de vil.
Personlig har jeg ikke noe konkret livssyn, ettersom det ikke finnes noe bevis som underbygger noe som helst.
Alt jeg vet er at jeg er her på jorda nå og bør gjøre det beste ut av det.
Noe som fører meg over til et nytt tema: Hvordan gjøre det beste ut av det når man ikke har noen som helst idè om hvorfor man er her?
Tror det stort sett går ut på å gjøre det som føles riktig for en selv.
Har som dere hører egentlig ikke peilig, men det gjelder strengt tatt alle.

Silje-kristen
23.04.2006 19:07

Bra!
2
anbefalinger
Leste noen komentarer her! Grunenn til at kristne bryr seg om hva "ikke-kristne" sier og tenker er fordi vi ikke vil dere skal tro noe helt feil om kristendommen! Er såå utrolig mange som misforstår oss kristne! Det er så utrolig dumt, trist! Og det er INGEN som sier at "ikke-kristne" ikke kan tenke som de vil, at det er bare kristne som kan det! Bullshit!! Selvfølgelig kan alle det, kristne eller ikke!

Til tintv: Vi er "opptatte" av å frelse folk fordi vi synes alle fortjener å kjenne Gud og Jesus! Alle fortjener den herligheten vi lever i!! Ingen annen grunn! Dere kan leve som dere vil! Men vi vil bare fortelle dere hvordan vi lever fordi det er så herlig! Uansett, hva skader "å prøve ut kristendommen"? Det er jo bare godt! Håper folk kan være åpne for å høre på hva vi kristne av og til sier, for mange "der ute" misforstår! God bless Wink ;-\) hihii..

pepsi maxx
25.05.2006 19:05

Bra!
2
anbefalinger
Så høyt har GUD elsket verden, at han gav sin sønn den enebårne for at hver den som tror på han ikke skal gå fortapt men ha evig liv! Jesus er livet. Han døde for deg på korset for at du kunne ha evig liv!!!

2% smartere en deg
08.06.2006 17:47

Bra!
2
anbefalinger
og så var krigen i gang,
hvis vi mennesker aldri klarer å tolerere at noen andre tror det motsatte av en selv kan vi vel bare slutte med religion?
gud finnes ikke, ingen guder finnes. oppspinn!
funnet på av folk for 2000 år siden som ikke hadde oppfunnet verken bordet eller stoler! hvorfor skal vår fri vilje bukke under for hva de dikterte at var riktig DEN GANGEN? gi opp!

Paulus
03.12.2005 23:45

Bra!
1
anbefalinger
I tru skjønar vi at verda er skapt ved Guds ord, og at det vi ser, ikkje har vorte til av det synlege. (Hebr. 11.3)

Marielle
21.03.2006 14:47

Bra!
1
anbefalinger
Jeg vil først og fremst si at dette var et kjempe bra kåseri. Du har bra fantasi, og skiver veldig godt.

Så vil jeg gjerne være med i diskusjonen her, mellom de kristne og ikke-kristne. Jeg er selv kristen, men bare på et visst nivå. jeg lever livet, men tror også på Gud. Og det jeg da vil si er at begge parter har rett til å si sin mening. Man tror på det man vil, og ingen kan tvinge deg til noe annet. Veldig teit, synes jeg, at dere slnger dritt til hverandre. Det å spørre hva som er galt med de kristne; De er kristne, la de tro hva de vil. Det å si at det var teit av han og skrive sånn osv. ; Hvorfor bryr du deg?

Altså, alle har rett til å si hva de mener, det kalles ytringsfrihet. Vi har også skrivefrihet, og trykkfrihet. Så la alle få sine meninger, men ikke stå å sleng dritt. Ja, nå er det sikkert mange som tenker at han også skrev mye dritt i teksten, men jeg mener at han skrev mye han lurte på. Han fremstilte sin tolkning av dette, det han føler og det han tenker. Det må jo få være lov å tenke slik? Han er kanskje usikker, og at han føler han ikke har noen grunn til å tro på Gud .. La han få finne ut av saker og ting selv. Og Gud tilgir, så hvis han senere i tid finner ut av ting, og velger kristendommen, så vil Gud skjønne det, og tilgi han  Smile :-\)


jesus jentå;)
27.03.2006 20:52

Bra!
1
anbefalinger
eg syns d va e veldig teit tema å skriva om..d vise bare at du har himmla lite å bry håve ditt me! kansje du sko ha prøft å gi Jesus ein tanke istede Wink ;-\) d e faktisk utroli verdt d! syns d e utroli domt at så mången har misforstått Jeus å Bibelen..men dåkker ska alle vita et uansett ka dåkker seie eller jørr elske han dåkker lika masse fårde! dåkker e ein øyenstein fårr han...men syns seriøst dåkker ska sjekka ut ting å tang før dåkker uttale dåkker..Gud e goe å elske dåkker vertfall...så vill eg sei at d va utroli bra d du skriv Gunnstein! støtte d asså! men dåkker andre så syns detta e helit borti vinden så husk at Jesus e bare ein tanke/bønn vekke..besøk heller ein menighet å se ka dåkker syns då heller Wink ;-\)

Yes:)
25.05.2006 19:36

Bra!
1
anbefalinger
stakkars...det er vanskelig å ha det sånn. innerst inne lengter du virkelig etter noe bedre ass! Livet går så himla fort- og jeg tror du egentlig bryr deg om hvor du havner etterpå. Jorda er bare et stoppested på mellomveien. Vet du hva? Gud ler av oss mennesker om hvor dumme vi er! vi setter oss selv så høyt og ser ikke den åndelige kampen i hverdagen!(det er ikke kamp mot kjøtt og blod, men mot makter og myndigheter)- så uansett hva du utgjør her på jorda, så teller det ikke en dritt. Hvis du har Han i hjertet, får du en evig lønn i himmelen. Djevelen gjør alt for at ikke du skal komme til himmelen. Han kommer bare for å stjele, myrde og ødelegge. Det er faktisk en grunn for at Jesus døde på korset for oss, det var for å ta bort alle våre synder så vi kan komme til han. han har gitt oss en sjanse til.- Så hver så snill, bruk den Smile :-\)

Er ikke dette sprøtt nok eller- Når man har jesus i hjertet puster man ut samme åndedrag som han. Dine HJERTEslag går i takt med kongenes konge. (han satte stjernene på himmelen med sine fingre) SÅ STOR er han Wink ;-\) jeg er så sinnsykt stolt av å kjenne den største kjendisen av dem alle. ALT blir bare som støv i forhold! Vet han kommer til å gjøre noe med livet ditt, han lengter etter deg ass.


korinterne 13: 1-3
Om jeg taler med menneskers og englers tunger, men ikke har kjærlighet, da er jeg bare en lydende malm eller en klingende bjelle.

Om jeg har profetisk gave og kjenner alle hemmeligheter og all kunnskap, og om jeg har tro, så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet.

Og om jeg gir alt det jeg eier til mat for de fattige, og ja om jeg gir meg selv til brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det meg intet.

martin
25.08.2006 09:18

Bra!
1
anbefalinger
hvorfor krangle? alt er bra! Very Happy :-D hehe.. susse på kinnet!(K)

chris
25.08.2006 09:21

Bra!
1
anbefalinger
hva er galt med deg??? har du i det hele tatt vært på ett eneste ungdomsmøte og tatt del i det som er der? Eller er DU for KUL kanskje?? Dette kåseriet sugde...

Ingvild
27.11.2006 20:50

Bra!
1
anbefalinger
Jeg syns dette "kåseriet" var helt greit. Jeg tror du har misforstått en del og du burde sjekk det ut selv om jeg vet du brukte ironi. Jeg respekterer din tro og har tenkt å overfalle deg med normer og regler. Ingen er perfekte og ingen kommer til å bli det heller. Jeg er kristen og ønsker at flest mulig skal få se hvor fantastisk godt det er å tilhøre Jesus men avgjørelsen er din. Kun din. Det er opp til deg om du vil ta imot han. Å være kristen betyr ikke at du må følge en masse regler. Nei, det å være kristent er ikke vanskelig og er absolutt til å anbefale.

Lol
30.01.2007 18:23

Bra!
1
anbefalinger
fuck jesus! jeg synes at kristne mennesker er svake mennesker, men å latterigjøre dem blir likevel feil. Det er som å gjøre narr av multihandikappede... De vet ikke bedre (og har sannsynligvis blitt hjernevasket.,..... men det er min mening.)

A
21.04.2008 18:44

Bra!
1
anbefalinger
Forstår ikke helt hva du mener med dette "kåseriet", prøver du og rettferdiggjøre vold? Dessuten er det allerede en aldersgrense på vold, det er forbudt fra dag en i livet ditt. menmen, du har fått med folk som mener litt av hvert her ihvertfall...

hanna
10.04.2012 10:54

Bra!
1
anbefalinger
Kjempebra kåseri!!!! :3


10.05.2004 20:18

Bra!
0
anbefalinger
Veldig veldig bra jobba.. Jeg ville se etter en som kunne det og det må jeg si  Wink ;-\) veldig bra Wink ;-\) klem


24.09.2004 22:41

Bra!
0
anbefalinger
Hei Sigve! Som kristen synes jeg ikke dette var verdens morsomste kåseri akkurat. Det forstår du kanskje, da Gud er det viktigste i mitt liv. Du viser dog at du har tenkt mye over dette med Gud, og at Gud kaller på deg, selv om du nok ikke vil innse det. Jeg synes det er trist at du har så skeiv oppfatning av kristendommen, og tror helt klart at dette er hovedgrunnen til din forherdelse overfor den. Det er riktig nok at Gud vil vi skal leve som det står i Bibelen, men det er ikke det som avgjør om vi kommer til Himmelen eller ikke. Da ville ingen mennesker kunne innta Himmelens port. Heldigvis har Jesus tatt all vår skyld på seg, så vi kan stå rettferdige for Gud på den siste dag. Jeg vil nevne deg for Gud i min bønn i kveld, Sigve. Selv om du har forkastet Gud, har han ikke gitt deg opp! Han elsker deg og kaller på deg til det siste. Hvis du vil lære Jesus å kjenne, vil jeg anbefale deg å be en bønn om at han må skape troen i deg. Jeg vil også anbefale å lese i Bibelen, start med et av evangeliene, Lukas for eksempel. Det du kanskje vil undre deg over, er at når du har tatt i mot Jesus, så blir ditt hjerte så fylt med takk at du får lyst til å følge Guds bud, og ikke minst; Kunne se at dette er til det beste både for deg og dine medmennesker! Jeg vil gi deg et vers fra Bibelen med på livsferden. I en bok som heter Paulus' brev til Efeserne kapittel 2 vers 8 står det: ''For av nåde er dere frelste, ved tro. Det er ikke deres eget verk, gaven er Guds.'' Jeg tar gjerne i mot svar og spørsmål fra deg på min mail! Gud har en plan med ditt liv, Sigve, og han vil, liksom jeg, gjerne se deg i Himmelen en vakker dag! Med vennlig hilsen Gunnstein Husa.

justice
01.10.2004 13:58

Bra!
0
anbefalinger
By the way Gunnstein, det er en 2 for 1 selvmordspakke for idiotkristne på rimi denna uka

Harald
24.10.2004 15:05

Bra!
0
anbefalinger
Sterke meninger skal ikke frem i ett kåseri. En "voksen" som deg burde visst det!

Dessuten; hvis du hater gud, hvorfor gidder du å bruke masse tid på å skrive et dårlig "kåseri" om det? Lev livet, mann!

The Black Templar
02.04.2005 17:16

Bra!
0
anbefalinger
Forbanna populister. Kristendom er bra. Dere er bare imot det pga. at dere har fått det for dere at det er riktig fordi halve den vestelige verden snur seg mot kristendommen. Det har blitt populært å være ateist, satanist osv. Dere tror også hva dere har blitt fortalt og vitenskapen med dens logikk er ikke alltid riktig (mennesker har funnet opp den og). Kristendom sammen med all religion må tolkes teologisk! Hvis man leser i bibelen og regner med at alt er bokstavelig og ikke symbolsk så er man rett og slett naiv. Det finnes til og med bøker for hvordan man skal tolke bibelen.
Eks. Noas ark.
Tenk dere at fortellingen om Noa og co. er en forutsigelse. At verden om X antall år er full av så mye "synd" at vi nesten går under. (ikke så lenge unna med tanke på miljøforgiftning og hvordan alle begynner å leve i øyeblikket å gi faen i alt). Ødeleggelsen av Soria og Gomoria, eller hva de heter, kan være symbol på atomkrig eller meteornedslag (Vitenskapsmenn lurer på om en gigantisk meteor treffer jorda om ca. 16 år). Oversvømmelsen kan være pga. at polene smelter ,slik de holder på med. Noas ark kan være et romskip og at man skal ha to eksemplarer av vært dyr er ikke så ekstremt vanskelig lenger pga. at man kan ha mer en nok genmateriale i et reagensrør, til å klone opp et dyr.
Ser man det, til å med bibelen kan være vitenskapelig logisk hvem kunne trodd det? Mye av bibelen må man bare se bort i fra pga. at den er skrevet om og sensurert av Vatikanet.
I middlertid så er jeg enig i at jeg misliker folk som hyller Jesus i annen hver setning. Det pga. at det etterhvert får folk til å oppfatte det som en klisje. De bryter derfor det budet der man ikke skal misbruke Guds navn.
Jeg skal ikke prøve å verve dere som måtte lese dette ,men alterativet er at vi er en ubetydelig enkeltperson av milliarder på en planet av ca. hundre milliarder i bare melkeveien alene, når man tenker på at det finnes minst ca. tusen milliarder tillsvarende melkeveier i verdensrommet og at hele verdensrommet har erstattet seg selv milliarder av ganger pga. at det er tidløst, så kan man jo vurdere om dette er bedre å tro på enn at det finnes noe som har skapt oss og at vi har en hensikt og ikke bare er en helvetes parasitt.

The Black Templar
02.04.2005 17:16

Bra!
0
anbefalinger
Forbanna populister. Kristendom er bra. Dere er bare imot det pga. at dere har fått det for dere at det er riktig fordi halve den vestelige verden snur seg mot kristendommen. Det har blitt populært å være ateist, satanist osv. Dere tror også hva dere har blitt fortalt og vitenskapen med dens logikk er ikke alltid riktig (mennesker har funnet opp den og). Kristendom sammen med all religion må tolkes teologisk! Hvis man leser i bibelen og regner med at alt er bokstavelig og ikke symbolsk så er man rett og slett naiv. Det finnes til og med bøker for hvordan man skal tolke bibelen.
Eks. Noas ark.
Tenk dere at fortellingen om Noa og co. er en forutsigelse. At verden om X antall år er full av så mye "synd" at vi nesten går under. (ikke så lenge unna med tanke på miljøforgiftning og hvordan alle begynner å leve i øyeblikket å gi faen i alt). Ødeleggelsen av Soria og Gomoria, eller hva de heter, kan være symbol på atomkrig eller meteornedslag (Vitenskapsmenn lurer på om en gigantisk meteor treffer jorda om ca. 16 år). Oversvømmelsen kan være pga. at polene smelter ,slik de holder på med. Noas ark kan være et romskip og at man skal ha to eksemplarer av vært dyr er ikke så ekstremt vanskelig lenger pga. at man kan ha mer en nok genmateriale i et reagensrør, til å klone opp et dyr.
Ser man det, til å med bibelen kan være vitenskapelig logisk hvem kunne trodd det? Mye av bibelen må man bare se bort i fra pga. at den er skrevet om og sensurert av Vatikanet.
I middlertid så er jeg enig i at jeg misliker folk som hyller Jesus i annen hver setning. Det pga. at det etterhvert får folk til å oppfatte det som en klisje. De bryter derfor det budet der man ikke skal misbruke Guds navn.
Jeg skal ikke prøve å verve dere som måtte lese dette ,men alterativet er at vi er en ubetydelig enkeltperson av milliarder på en planet av ca. hundre milliarder i bare melkeveien alene, når man tenker på at det finnes minst ca. tusen milliarder tillsvarende melkeveier i verdensrommet og at hele verdensrommet har erstattet seg selv milliarder av ganger pga. at det er tidløst, så kan man jo vurdere om dette er bedre å tro på enn at det finnes noe som har skapt oss og at vi har en hensikt og ikke bare er en helvetes parasitt.

anonym
20.04.2005 17:43

Bra!
0
anbefalinger
"dommen skal være ubarmhjertig mot den som ikke har vist barmhjerighet" (Jak2,13) ein dag kommer du til å fårstå.. håper ikkje det blir fårseint.. dette var eit elendig kåseri

:D
01.05.2005 17:06

Bra!
0
anbefalinger
Veldig bra skrevet! Gode illustrasjoner, historien er fengende. Rett og slett nais  Wink ;-\) en klar 5'er fra meg

samme som rett oppforbi her
01.05.2005 17:09

Bra!
0
anbefalinger
Og til dere kristne. Dere må forstå at det er mange som tenker slik. Hvorfor har ikke vi rett til å tenke slik vi vil, når dere har rett til å tenke slik dere vil? Hmm.. Og dette er et Kåseri, ikke ta det så seriøst...  Smile :-\)
Hvis dere er tro kristne, så gir dere pokker i hva andre syns.

Tasken
25.08.2005 02:28

Bra!
0
anbefalinger
Ok teknisk skrevet, men dette er jo vrøvl fra ende til annen. Fins ikke snev av realisme i det du skriver, og du plasserer kristendommen helt feil. Gud har for eksempel aldri sagt noe om at du ikke skal drikke, det er bare eldre hyperkristne som feiltolker grovt som påstår, fordi de er redde for alkholen. og feiltolke gjør du også. Dette fungerer greit som humoristisk tullelektyre, men som en seriøs saksframstilling? Neppe.

vigg
21.09.2005 22:13

Bra!
0
anbefalinger
Du kan da ikke sameligne en ateis med en satanist. Et kåseri trenger da uanz ikke være seriøst eller saklig, et kåseri er får å få folk til å tenke "Gud har for eksempel aldri sagt" det tror jeg på, men det står faktisk noe i biblen om alkohol og syndens drikk

sarah
10.03.2008 22:26

Bra!
0
anbefalinger
Hei..Syns det er veldig bra dette her jeg..Kristne tenker alt for lite over sånna her ting ofte og tror "blindt" på kristendommen.. Bra å tenke på ting og lure og tvile..Det er ikke tro uten tvil..Anyway, kristen sjæl..Men jeg er lei av alle kristne som er så opptatt av å skulle det og skulle det og det er feil og det er riktig..for handler ikke om det i det hele tatt..Og til sist; tror ikke det er meningen at vi skal skjønne alt..Da hadde det ikke vært som det er Smile :-\)

rått..

Kristin
04.10.2013 23:25

Bra!
0
anbefalinger
Heiia Sigve Smile :-\) ville bare si at Gud elsker deg, og ønsker over alle ting at akkurat DU skal komme til han. Han er ikke forbanna på deg! Det er ofte vanskelig å tro, men jeg er sikker på at han Er, og er opphavet til alt. Han har en plan for ditt liv, og ønsker å samle sine barn" likesom ei høne samler sine kyllinger under sine vinger.."Matt 23:37. Jeg skjønner at det er vanskelig å tro, og at tvilen kan ta overtak mange ganger. Djevelen prøver alt han kan for å få oss bort i fra Gud. Jeg vet det er viktig å be og lese i Bibelen slik at Gud kan møte deg der. Og viktig er det å tenke på at det er ikke noe du skal prestere og få til.. Det er Han som skal gi deg noe når du for eksempel leser i Bibelen og ber til Gud.

666
20.03.2017 10:32

Bra!
0
anbefalinger
jeg bor


Legg inn en melding!
Obs! Meldinger som ikke omhandler oppgavens innhold slettes. Det samme gjelder meldinger uten stor grad av saklighet.
Ditt navn      Din e-mail (valgfritt)
Din kommentar (HTML-tagger fjernes)





På forsiden nå!

Lyktes med Shakira-fleipen

Torsdag skal Shakira angivelig ha blitt mor til en liten gutt, hevdet kjæresten og toppfotballspilleren Gerard Pique - og lyktes med Twitter-spøken.

Les hele saken

   

Holmes tas av tidlig

Katie Holmes opplever nå at teaterforestillingen som er hennes første store oppdrag etter skilsmissen fra Tom Cruise, blir tatt av - svært tidlig.

Les hele saken







 
Req.time: 0.026 sec - 1 pageviews