Teit med fest

Ironisk syn på fest.
Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2002.04.11
Tema
Fest

Mange går på fest, ikke jeg, fest er teit. Det er mye gøyere og sitte hjemme med foreldrene foran TV`en

og se på ”Du Skal Danse Mye”, hva kan være mer gøy enn å se på Christer Schøgren synge ”Gullbruna Øgon” eller ”Ti og tusan røda rosar” for den slags skuld. Alle de gamle damene som løper rundt med roser i handa for å gi de til Christar. Det er iallfall gøyere enn å gå på fest med venner og ha det gøyt.

 

Neste gang jeg blir bedt på fest for å drikke og ha det gøyt, skal eg heller foreslå at alle drar opp til Tromsø og danser swing etter Christar Schøgren og Co, det skal eg gjøre det. Da skal de for se at det er mye gøyere enn å gå på fest.

 

Hver fredag etter skolen, spør alle meg om jeg blir med på fest i ungdomsklubben, da sier eg stolt og flittig at er skal være hjemme med mor og far og drikke brus og se på ”Du skal danse mye”. Da bare rister de på hodet og ler, men innerst inne er de misunnelig, det vet jeg. De skjønner jo at å se på gamle svensker synge er gøyere enn å gå på fest.

 

Jeg tror jeg skal starte min egen klubb der jeg skal bare spile danseband låter, da kan jeg få alle ungdommer vekk fra det ”Fæle” miljøet, det skal eg gjøre det.

 

Danseband Låter er tingen det.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst