The Ripper

En skjønnlitterær tekst om en prostituert.

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2013.03.11

Det var en mørk og stormfull aften, Nina var nettopp ferdig med sin siste kunde og lukket seg ut av det sjuskete hotellrommet. Kunden var helt utslitt etter nattens hendelse og Nina var glad til, hun synes det var best på denne måten. De gav henne pengene og ba henne forlate rommet fortest mulig. Men det var ikke alltid det var slik, av og til skulle de leke gentlemans etterpå, ga henne roser og ville sitte og snakke i timevis, gjerne sprette en flaske champagne også, mens hun bare ville komme seg vekk, komme seg hjem til familien og de trygge og kjære omgivelsene. Hun likte ikke denne ekstrajobben hun var nødt til å ha, men skulle familien ha råd til å bo der de bor var jobben en nødvendighet. Barna var tross alt det viktigste i livet hennes. Denne kvelden hadde hun hatt hele tre kunder. Hun hadde vært heldig i kveld, de hadde vært av den lettvinte typen som bare gjorde seg ferdig, ga henne pengene og la seg til å sove. Men det Nina ikke visste var at det var en mørk og vakker herremann som lenge hadde hatt et øye med henne, men tiden hennes var ikke inne enda. Han hadde flere kvinner som sto før henne på listen.

 

Jake sto og så på Nina når hun kom ut fra hotellet. Han kunne ikke forstå at denne kunden hennes ikke hadde funnet et litt bedre sted for en så vakker kvinne som henne. Jaja, han kunne ikke gjøre seg til kjenne enda, men det fristet. Nina var så vakker, med det lange brune bølgete håret og de smaragdgrønne øynene. Jake var ikke så verst han heller, med den muskuløse kroppen og knallblå øyne. Håret skinte som gull i solen og alle kvinnene dånet når de så han. Det var ganske lett for han å sjarmere damene, de gikk fort i fella hans. Han rev seg vekk fra tankene, han måtte forte seg, han skulle møte en nydelig kvinne om få minutter på det beste hotellet i byen. Han kunne ikke miste henne.

 

Han bukket høflig da han så sin nye erobring i enden av lobbyen, Hanna var virkelig noe helt for seg selv. Jake kunne virkelig ikke skjønne hvorfor hun var nødt til å jobbe som prostituert, men det var bare bra for ham. Hanna kom mot han med et stort smil om munnen. Hun minnet han litt om Nina, bare at hun var lavere og hadde mosegrønne, mandelformede øyne. Han bukket enda en gang da hun var kommet helt bort til han. Han fant frem buketten med røde roser han hadde snappet med seg fra blomsterhandleren rett rundt hjørnet og ga den til henne.

 

”Hvorfor kommer en slik vakker herremann til meg, når De kunne fått hver kvinne i byen i sin favn bare ved å blunke?” spurte hun.
”Når De spør slikt, må jeg også få spørre et lignende spørsmål. Hvorfor tar en slik vakker kvinne som Dem jobb som skjøgge når De kunne fått ring av hvilken som helst mann i verden?” spurte Jake utfordrende tilbake.
”De får meg til å rødme herr Smith, men hvis De absolutt vil høre sannheten ska De få det. Men De vil bli skuffet, for sannheten er nok ikke så interessant som De venter Dem. Det har seg nemlig slik at jeg elsker spenningen.” svarte Hanna med et lurt glimt i øyet.
”Så De, vakre kvinne, ofrer alt bare for spenningen?” Hanna svarte ikke Jake på det spørsmålet, men så bare ned i bakken. Så Jake måtte bare fortsette for og ikke ødelegge alt. ”Nåja, la oss komme til sak og gjøre det vi egentlig kom for, jeg har bestilt topp suiten, i ditt navn selvsagt slik at De kan sove søtt når jeg er ferdig med Dem.”
”Så sjenerøst av Dem herr. Smith, slikt har aldri en kunde gjort for meg før.”

 

Nina satt hjemme i godstolen og nøt freden før barna sto opp. Hun hadde nettopp kokt seg en kopp kaffe og satt og bladde i avisen da hun plutselig la merke til en overskrift, hun ble sjokkert, dette er tredje gangen bare denne uken. ”The Ripper slår til igjen” lød den. Hvordan han kommer seg unna politiet hver gang kunne ikke Nina forstå, men til sammen hadde han nå drept ti stykker og det ser ikke ut til at han vil gi seg med det første. Hun leste raskt over avisartikkelen da hun plutselig hørte små barneføtter komme springende ned trappen. Hun kjente en glede bre seg i kroppen, og gikk dem i møte.

 

Jake satt hjemme i godstolen og leste artikkelen om seg selv i avisen. Han likte kallenavnet han hadde fått. The Ripper lød ganske tøft ut, så han trengte ikke ta kniven i bruk på noen av de i avisredaksjonen. Det hadde nesten vært litt trist å drepe en så vakker kvinne som Hanna og etterpå rippe navnet hennes inn i huden på brystkassen med kniven, hun hadde jo tross alt vært en ypperlig elsker. I kveld skulle han drepe hele to prostituerte til, og i morgen var det den nydelige Nina som sto for tur.

 

Nina lå der i sengen med den nakne gamle grisen over seg og kjente smertene når han trengte seg inn i henne. Hun kjente svetten hans dryppe ned på henne og måtte tvinge tankene vekk om hun ikke skulle brekke seg. Tankene gikk hjem til barna som i kveld ble passet av tante Ann, slik de ble hver kveld. Ann trodde selvsagt at hun hadde fått seg en elsker og besøkte han hver kveld, men det var ikke helt sant. Hun kjente mannen tømme seg, og ble lettet. Han rullet seg over på rygg og fant frem lommeboka. Han bladde frem hele 100.000 dollar i kontanter og Nina måpte.

 

”Takk for i kveld,” sa han, før han la seg ned på ryggen for å sove. Nina listet seg forsiktig ut, og kunne ikke fatte at han hadde gitt henne det som ville tatt henne to år å tjene hvis det var på fastjobben hennes. Nå kunne hun endelig ta fri etter morgendagen. Hun hadde nemmelig en kunde Jake Smith som hadde booket henne i morgen, og hun kunne jo ikke avlyse en avtale.

 

Nina satt som vanlig i stolen søndag morgen og nøt stillheten, hun kunne virkelig ikke tro det. I kveld var siste kvelden hun trengte å jobbe på minst ett år. Hun så på mobilen, og prøvde å lære seg adressen til hotellet der hun skulle møte herr. Smith. Hun likte ikke å ha med seg mobilen når hun var på jobb, i tilfelle barna skulle finne på å ringe. Hun tok frem avisen og måtte nesten kvele et hyl. ”The Ripper slo til igjen i går, 2 stk. drept,” leste hun lavt inni seg og tenkte ”denne galingen går løs blant oss”

 

Klokken 08.30 satt Nina i taxien påvei til sin siste kunde. Hun kunne ikke vente til å få det overstått. Hun gikk sakte inn på hotellet, og så han som antakelig vis var kunden hennes. En feit gammel gubbe, som så ut som typen som ikke fikk seg noe uten å betale. Hun smilte søtt til han, men han så bare rart på henne og gikk sin vei. Så la hun merke til en meget vakker herremann som kom mot henne med en bukett med roser, men hun kunne ikke tro det var han. Han så virkelig ikke ut som typen som måtte betale for sex. Men han kom og stilte seg rett fremfor henne.

 

”God kveld vakre Nina, jeg har kjøpt blomster til Dem og leid den vakreste suiten på hele hotellet.” sa han. Nina likte han med en gang og smilte søtt til han. ”Skal vi ikke bevege oss ovenpå og åpne kvelden med en flakse champagne?” spurte Jake galant. Nina likte fyren, men hun likte ikke at han ville dryge ut kvelden, hun ville hjem til barna.

 

”Jeg må dessverre beklage skjønne herre, men jeg har knapt med tid i kveld, så hvis vi bare kan skyndte oss, hadde det vært flott.” sa Nina så høflig hun bare kunne.

 

”Selvsagt kan vi det du skjønne kvinnemenneske, jeg skal gjøre alt som står i min makt for å gi Dem total nytelse og tilfredsstillelse.” svarte han, og Nina ble helt paff. Slik hadde aldri en kunde behandlet henne før, hun var plutselig ikke en vare lengre, men kvinnen Nina, og i kveld skulle de behovene kvinnen Nina trengte bli fylt. Det er 5 år siden faren til de to barna hennes forlot henne, og siden den gang hadde hun aldri blitt totalt tilfredsstilt. I kveld skulle det skje.

 

Nina tenkte på den fremmede mannen som hadde gitt henne gang på gang det hun hadde drømt om i fem år. Nå var han på badet mens hun lå ventende i sengen for en ny omgang. Hun hørte låsen i døra til badet bli låst opp, og ut kommer Jake. Men Jake virket plutselig ikke som Jake lenger, han hadde et skummelt uttrykk i øynene og en kniv i hånden. ”The Ripper!” tenkte hun med ett og hun visste hun hadde rett. Hun fikk panikk og hun så fryden i øynene hans når hun reagerte akkurat slik han ville. Hun så seg om etter klærne sine mens han sakte kom nærmere og nærmere. Men hun skjønte etter hvert at hun ikke hadde noe tid til å ta klærne med seg. I en hurtig bevegelse kom hun seg opp på føttene og begynte å løpe mot døren som var rett bak henne, men da fikk plutselig The Ripper jaktinstinktet inn og begynte å løpe etter henne. Hun tok tak i dørhåndtaket akkurat idet The Ripper røsket tak i håret hennes så hun falt bakover.

 

Hun lå naken på gulvet med en drapsmann over seg. Hun kjente han begynte å rippe henne i brystkassen med kniven, det sved og hun måtte skrike. Da klappet han til henne, og hun begynte å gråte. Nina så ondskapen lyse ut av han. Så kom hun til å tenke på barna, de skulle ikke leve uten både mor og far, det var absolutt ikke aktuelt! Hun vet ikke hvor hun fikk kreftene ifra, men hun sparket til og traff han midt mellom føttene. Han krøket seg sammen i smerte, hun tok tak i det nærmeste hun fant og halte seg opp. Hun fant en blomstervase og slo den i hodet hans. Han falt om, antakeligvis besvimte han. Nina hastet ned i lobbyen og fortalte om hendelsen, hun tenkte ikke over at hun fortsatt var naken, men det var ikke nøye nå. Hun og to vakter gikk opp for å hente The Ripper, men når de kom opp var han borte. De ransakte rommet, men fant ikke noe annet enn klærne hennes. Hun kledde dem fort på seg og så seg selv i speilet. På brystet var navnet hennes rippet inn med kniv, hele hun var blodig.

 

Nina lå på det lokale sykehuset, her har hun vært i tre dager nå og i dag skulle hun bli utskrevet. Politiet var etter The Ripper, men hadde enda ikke funnet han så huset hennes skulle bli overvåket de neste ukene. Hun kunne ikke vente til å komme hjem å treffe barna igjen! Og ikke før tanken var tenkt kom legen og ga beskjed om at taxien var der. Nina nesten løp ut av sykehuset og hoppet inn i taxien som kjørte henne rett hjem. Når hun kom inn døra ble hun mottatt med klemmer fra begge de små krabatene hennes. Ann kom også i møte med henne og ga henne en varm klem og et medfølende blikk.

 

2 uker er gått siden ulykken og politiet hadde ikke nok ressurser til å overvåke huset til Nina mer. De antok at The Ripper ikke ville prøve seg på henne igjen, og hun slo seg til ro med det.

 

Nina hadde akkurat lagt seg for kvelden og plutselig hørte hun barnegråt fra etasjen over. Hun reiste seg ikke, for vanligvis blir det stille sekunder etter det er begynt. Og hun fikk rett også denne gangen, det ble totalt stille i huset og hun la seg til å sove.

 

Nina spratt plutselig opp i sengen og så på klokka. 11.00, det kunne ikke stemme. Bara sov aldri så lenge. Hun reiste seg opp og smatt på seg tøflene, før hun bevegde seg sakte opp trappa til andre etasjen. Hun åpnet døra til det felles barnerommet og ble møtt av et blodig syn. Begge barna hennes lå hodeløse på gulvet mens hodene lå igjen i barnesenga. På veggen var det malt med blod: Det er ikke over…

 

Dette var det siste hun så før alt ble totalt mørke.

 

Nina våknet opp på sykehuset og trodde alt var en drøm. Da en lege kom inn måtte hun bare spørre. ”Hvor er barna mine?”
”Slapp av frøken, politiet tar seg av dem. Og jeg må bare få si kondolerer.” svarte han. Så da var det sant da, begge barna var drept. Hun kunne ikke tro det. Hennes største mareritt var oppfylt. Hun begynte å gråte, og akkurat da kom det inn en ny mann med frakk. Han sto med ryggen mot henne og hun syntes det var noe kjent med han. Da han snudde seg så hun det, det var Jake. Og det siste hun tenkte før han kom hoppende på henne og stakk kniven i hjertet hennes var at nå fikk hun endelig slippe unna smerten, hun skulle bli gjenforent med barna igjen.

 

The Ripper har ikke drept siden den dagen, men han går enda løs ute blant oss, så hvem vet? Kanskje du blir den neste?

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst