Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Hva er egentlig kjærlighet?

Hva er egentlig kjærlighet?

Et essay om kjærlighet.

Kom gjerne med tilbakemeldinger om hvordan teksten kan skrives på en bedre måte.

Sjanger
Essay
Språkform
Bokmål
Lastet opp
25.12.2012


Hva er egentlig kjærlighet? Et klem, et kyss eller kan man egentlig føle det? Kan man definere dette ordet? Noen hevder at kjærlighet er en følelse av en sterk hengivenhet og personlig tilknytning. Mange artister synger sanger om kjærlighet, eller skriver dikt om det. Kjærlighet er et veldig åpent tema, hvor fakta har ingen fasit. Kjærlighet kan være mellom familie, venner eller en kjæreste, noen vi er glad for å ha, altså der vi føler oss trygge. Defor valgte jeg å fordype meg inn i dette temaet, og finne svaret på hva egentlig kjærlighet er.

 

Gjennom menneskets utvikling har begrepet kjærlighet utviklet seg mye. Vi har forskjellige typer kjærlighet, kjærligheten mellom menneskene er veldig forskjellige. En mors kjærlighet til sine barn er noe veldig guddommelig. Hun er alltid klar til å gi noe fra seg for at barna si skal lykkes. Kjærligheten mellom en barn og en mor er den reneste formen for kjærlighet som finnes i verden. Kjærligheten til en mor er så dypt og evig at hun kan forstå selv de tingene som barna føler for de engang snakker om det. I bibelen står det at ”Mor” er en engel fra gud som har fått oppdraget til å besytte deg fra onde.


 

Kjærlighet er en av de mest fantastiske følelsene man kan oppleve i løpet av livet. Å elske og ønsker å bli elsket er de grunnleggende menneskelige egenskaper mennesker blir født med. Alle er på jakt, etter ekte kjærlighet gjennom hele livet. Salige er de som finner sin kjærlighet og nyte trøst. Kjærlighet er alt rundt deg. Alt som trengs er riktig oppfatning. Så snart en ung baby er født, er han utstyrt med foreldrenes kjærlighet. Foreldrene sliter dag og natt for at barnen skal vokse opp og gi ham den beste denne verden kan tilby. Når barnet vokser litt, blir kjærligheten som en sirkel, de for kjærlighet fra familien og respekt fra andre mennesker. Med sin økende alder sirkelen av kjærlighet utvider også. Venner er en viktig del av livet. Og vi alle elsker våre sanne venner som sto ved oss i lyse og mørke siden av livet.

 

Deretter kommer den mest avgjørende fasen av livet. Jakten på den rette personen i livet begynner. Kjærlighet er mer enn noen restriksjoner og regler. Å elske noen er å være den beste personen i livet til den personen du elsker. Kjærlighet har de ekstreme krefter og kan gjøre alt mulig. Alle av oss har den skjulte potensialet til å elske noen og motsatt bli elsket. Alt som trengs er en anerkjennelse og inspirasjon til å finne den rette personen. Med den rette personen ved din side, kan du seile gjennom tøffe tider i livet. . Ekte kjærlighet er erfarne og er definert som et ord, når man seiler gjennom livet. Det er den grunnleggende menneskelig instinkt å reprodusere og fortsette kjede av livet. Med hvem vi ønsker å dele alle de riktige og feilene av livet. Kjærlighet åpner veien for fremtidens liv og generasjoner. Mennesker for en ny syn av livet, der de vil bare leve ved siden av hverandre .

 

Men hva er egentlig kjærlighet? Jeg vet at dette spørsmålet finnes i hvert sitt menneske sjel inkludert meg selv. Hvis ikke venter kjærlighet på å bli oppdaget dypt i ditt hjerte. Hva tror jeg på kjærlighet? For meg, tror jeg kjærlighet er en uvurderlig diamant, fordi en diamant har tusenvis av refleksjoner, og hver refleksjon representerer en betydningen av kjærlighet. Med kjærlighet kan jeg akseptere en persons feil uten tilstand, og i stand til å overføre den måten jeg elsker meg selv til en annen person. Med kjærlighet kan jeg ha makt mot ensomhet, tristhet, og sykdom, og å være i stand til å endre dem til min lykke. Kjærlighet gir meg en nøkkel til å åpne mitt hjerte å se på denne verden uten en maske, for å vise folk hvem jeg egentlig er. Men på den andre siden, kan min kjærlighet ikke være en erstatning for noe, noe som betyr ingenting kan erstatte min kjærlighet. Det betyr også de refleksjonene av diamant en kan ikke erstattes av noen form for lys eller refleksjon, fordi usanne refleksjoner vil ikke være en ekte diamant, og vil ikke være i stand til å spre ut sin strålende refleksjoner av kjærlighet til folk om hvem jeg egentlig er.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil