Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > "Det angår også deg" av Herman Sachnowitz

"Det angår også deg" av Herman Sachnowitz

En kort bokanmeldelse av "Det angår også deg" av Herman Sachnowitz.

Sjanger
Anmeldelse (bok, film...)
Språkform
Bokmål
Lastet opp
05.03.2012

Jeg synes at det angår også deg var det mest interesante bok jeg har lest.Og det er fordi forfatteren har brukt det beste virkemidlet og at historien han forteller er sann. Jeg husker at når jeg skulle begynne med boken hadde jeg innstilt meg på å lese bare noen kapitler, fordi jeg trodde at boken var kjeddelig, men etter å ha åpnet boken klarte jeg ikke å legge den fra meg. Jeg ble liggende i seng en hel kveld, og slukte den ene siden etter den andre.

 

Min mening er at det er bare en hovedperson i boken, og det er Herman Sachnowitz. Det er veldig lite informasjon om de andre familiemedlemene. Han skrev lite beskrivelser av sine medfanger eller tyskerne. Den viktigste bipersonen i boken er Herman sin bror Frank.

Boken er skrevet i første person entall. Språket er enkelt å lese, samtidig som det ligger mye bak det som er skrevet. I tillegg at det er levende og variert.

Boken er en slags fortelling som beskriver Herman sine følelser, tanker og livsyn. jeg har aldri lest en bok av Herman Sachnowitz. men jeg synes at boken var veldig bra.

Boka er viktig, fordi den viser hvordan levde jøder eller folk under krigen. Historien er godt fortalt. Boken var ikke vanskelig å lese, og jeg synes at den kunne ikke vært bedre.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil