Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > De tre musketerer (3D)

De tre musketerer (3D)

En filmanmeldelse av nyinnspillingen av "De tre musketerer" som kom ut i 2011.

Sjanger
Anmeldelse (bok, film...)
Språkform
Bokmål
Lastet opp
09.01.2012
Tema
Filmer

De Tre Musketerer er regissert av Paul W. S. Anderson og er en nyinnspilling. Historien er basert på den kjente romanen med samme navn, som ble skrevet av Alexandre Dumas i 1844.

 

Filmen er produsert i 2011 og er filmet i flere forskjellige land, utfra hvor de befinner seg i historien. De Tre Musketerer er produsert av filmselskapet Constantin Film og hadde premiere den 14. Oktober i år.

 

De Tre Musketerer er av sjangeren Action/eventyrfilm og passer for dem som ikke nødvendigvis er ute etter en film man må tenke så mye for å forstå, gjerne unge mennesker eller personer med et ungt sinn da filmen underholdningsmessig er veldig god, men ikke spesielt dyp. Filmen baserer seg veldig på usannsynlige hendelser og krever derfor at man ikke er for kresen i det området. Dersom du ikke er pirkete og er ute etter litt spennende eventyraction er filmen midt i blinken.

 

Filmen er en spenningsfylt opplevelse og effekten av at filmen er i 3D er veldig god og gjør at du blir dratt mer med i filmen. Det er ikke vanskelig å la seg rive med når den unge, eventyrlystne d’Artagnan møter de tre tilbaketrukne musketerne Athos, Porthos og Aramis og drar dem med ut på oppdrag for å hindre en truende krig mellom Frankrike og England. I løpet av filmen viser d’Artagnan hva han er god for og oppdraget ender godt, men filmens slutt hinter mot en kommende oppfølger.

 

Jeg koste meg virkelig med filmen og synes at den var både spennende, morsom og fargerik, dog med et litt barnslig preg på settingen, men dette gir ikke et betydelig utslag for handlingen, som ikke er en barnefilm. Starten kan anses som noe “treg” i begynnelsen ettersom de bruker litt i overkant mye av filmen til introduksjon, men filmen tar seg godt opp og gjør at man fort glemmer det. Filmen er humorist, spennende og spektakulær og etterlot meg med et ønske om mer.

 

Jeg gir filmen en solid 4’er da noen faktorer i filmen kan bli i overkant usannsynlige.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil