Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Fredsprisvinneren Barack Obama

Fredsprisvinneren Barack Obama

En tekst om Barack Obama med fokus på da han vant Nobels fredspris i 2009.

Karakter: 4 til 4+ (RLE)

Sjanger
Artikkel
Språkform
Bokmål
Lastet opp
13.12.2011

<bilde>
Barack Husein Obama fra USA ble tildelt nobelsfredspris i 2009, og valgte å takke ja! – Det var nobelkomiteen med Torbjørn Jagland i spissen som utnevnte Obama!

 

Barack vant Nobelsfredspris etter å ha jobbet sterkt for å styrke demokratiet, fjerne guatanmo-basen på Cuba og sitt engasjment for å fjerne atomvåpen. Han fikk prisen rundt ni måneder etter at han tiltråde i rollen som ”The President of The United States of America”, eller president i USA! – Barack Obama er den tredje sittende presidenten som mottar nobelsfredspris!

 

Min mening:

”Barack Obama skulle aldri fått nobelsfredspris! Etter min mening har ikke Obama utrettet noe som helst, verken før eller etter! Han er vel en av de første som vinner en fredspris som dette basert på lov ord! Det blir feil å vinne fredsprisen for å love å bedre verden! – Da kan de heller vente til han har utgjort en forbedring i samfunnet! – Etter min mening skulle prisen gått til den buddhistiske munken Thick Quang Do som jobber iherdig for menneskerettigheter i Vietnam.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil