Den gangen Kjelås var hovedsak på CNN

Norges statsminister og FNs generalsekretær drar ut på tur.

Karakter: 4+ (9. klasse)

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2011.04.07
Tema
Humor

Da FNs generalsekretær Ban Ti Moon kom på besøk til Oslo, bestemte statminister Jens Stoltenberg å vise han det beste Norge kan by på, Nordmarka i Oslo. Jens vile vise at han har en sporty livstil, og derfor inviterte han generalsekræteren med på sykkeltur. Og de syklet av gårde med verdenspressen på slep. De syklet forbi Kjelsås og bort til Maridalsvannet, og der serverte Jens en kaffekopp med noe godt i mens de hørte på musikk av Rihanna. Og ut av sykkelvesken fisket Jens opp en fiskestang og kastet sluken ut i Maridalsvannet.

 

Men sluken satte seg fast i bunnen, og Jens måtte ta et kraftig tak for å få opp sluken fra bunnen av vannet. Han dro i ,og plutselig kom sluken i full fart og traff nesten generalsekretæren - som dukket ned. Deretter traff sluken sykkelhjulet til generalsekretæren. Det var så vidt generalsekretæren ikke ble truffet, men sykkelhjulet punkterte. Heldigvis hadde Jens lappesaker, og da han hadde lappet sammen hjulet, fant han ikke sykkelpumpen.

 

Generalsekretæren ble så oppglødd av det gode været at han insisterte på å ta seg et bad til CNN-journalistenes store glede. Og badet gjorde godt med generalsekræterens humør. Han hadde nemlig fått hard kritikk tidligere.

- La oss skrive under på den avtalen du nevnte Jens, men hvor har du blyanten?

- Oj, der knakk blyanten, hvor er blyanenspisseren? Ånei jeg glemte den igjen på kontoret!

 

Litt slukøret måtte de trille syklene hjemover. Saken om generalsekretærens bad i Maridalsvannet fikk bred omtale dagen etter på CNN. Kjelsås var på hele verdens lepper.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst