Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Selvmordstanke

Selvmordstanke

En selvmordstanke jeg hadde, jeg ville dø, men jeg tenkte...

Sjanger
Dikt
Språkform
Bokmål
Lastet opp
19.01.2011
Tema
Selvmord

Jeg har hatt vonde tider, og jeg har hatt farlige tanker

Tanker om å blø, og tanker om å dø

Jeg tenker fortsatt på de vonde minnene, og tenker også på de farlige tankene

Han såret meg så fælt.. han såret meg så tårene rant.. jeg kan ikke forstå..

Hvorfor er folk så onde, og hvorfor har de så slemme tanker..?

 

Jeg satt i mitt vindu på kvelden en sommer .. vinduet var helt åpent og jeg ville hoppe..

Men jeg tenkte på alt som var godt og på alle de som vil meg godt. Akkuratt det, det fikk meg til å stoppe.. Gjør det samme som meg.. tenk på alt det gode og det positive..

Du kan tenke nøye, og da er det mange ting som kommer opp som får deg til å tvile

Tenk på dine kjære, på dem som faktisk bryr seg ?

Hvordan vil de tenke etter at du har gått bort ?

 

Tenk på hva jeg har sagt.. man kan ha det vondt,men man kan også ha det godt..

Du må bare ha tålmodighet og vente, en dag vil du våkne og innse at alt er bra.

Så please, tenk nøye.. veldig nøye før du tar beslutninger..

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil