Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Er hamsteren din medlem av AUF?

Er hamsteren din medlem av AUF?

Debattinnlegg

Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
16.03.2001
Dette er Karla; hun er vegetarianer, enkel å bli kjent med og svært omgjengelig.
Hun er ikke helt som meg og deg, men en tier kan hun sette av for å støtte Norges største ungdomsorganisasjon.

Nei vi skal ikke påstå at alle medlemmene i AUF er husdyr og løvetann-etende skapninger.
Men hva er resultatet av en medlemskont. på 10 kr ? Det er som kjent svært populært å være størst. Og all ære til AUF som er Norges største ungdomsorg. men det må være lov å stille spørsmål om org. troverdighet når en finner eksempler på husdyr og lillebrødre i 11-års alderen som til stadighet blir meldt inn. Dette viser hvor lite gjennomtenkt det er av en organisasjon å ha en så lav medlemskontigent.

Hvordan skal folk ta AUF seriøst når medlemskontigenten er halvparten av en bussbillett til byen? Takk og lov for avskaffingen av stykkpris- finansiering, men det har vist ikke gått helt opp for alle ennå. Senest på NRK 21/12 ble det avslørt at jenter i 12 års alderen ble meldt inn uten at de viste hva de meldte seg inn i. Er ikke det en selvfølge?

Steinar Søvik, Glenn Reeves og Filip Rygg.
Bergen

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil