Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Roser med lus?

Roser med lus?

Hvordan jenter er i en alder av 15 til 16 år!

Sjanger
Essay
Språkform
Bokmål
Lastet opp
18.03.2010

Jenter er egentlig guds gave til oss gutter. Allerede fra opprinnelsen når Gud skapte Adam og Eva var det ment at kjønnene skulle behage hverandre. Hvorfor i all verden er det fortsatt slik i 2010 at det er så vanskelig for oss gutter å forholde oss til dere jenter?

 

Hmm, hvor skal jeg begynne? Jeg liker å sammenligne dere jenter litt med røde roser med bladlus. Jeg må innrømme at dere er vakre å se på, men når jeg blir bedre kjent med dere blir det aldri som jeg opprinnelig hadde tenkt meg.

 

Å diskutere med mange av dere jenter er som å pisse i motvind. Det er nærmest umulig og alt jeg sier ender opp med å komme i retur med forsterket kraft. Gjerne også i helt feil sammenheng. Men selvfølgelig, det finnes også roser HELT uten bladlus. Disse jentene kan være hvor som helst, for eksempel i klassen, på skolen, i byen, ja rett og slett i hele verden, men jeg har hatt vanskelig for å finne de.

 

Mange jenter ender opp med en gutt de tror er som skapt for seg. Og det er egentlig ganske bra at ikke vi gutter ender opp med de samme lusbelagte rosene! Min erfaring så langt i mitt 15-årige liv er at jeg ikke har funnet en rose som er perfekt uten lus. Andre gutter har bedre erfaringer og har allerede funnet «millioner» lusfrie roser!

Et av de største problemene med mange av dere jenter er at dere ikke klarer å se dere i speilet uten å se et vrangbilde? Mange jenter har dessverre dårlig selvtillit og derav også et dårlig selvbilde. Det er det som gjør at dere smører en halv brunkremboks fra H&M i trynet om morgenen og ligner på Anna Anka og andre Hollywoodfruer som er over høytiden. Nei, overmalte jenter er absolutt ikke positivt. Det er vel oss gutter dere jenter pynter og maler dere for? Likevel fortsetter dere med denne malingen selvom vi gutter hater det som pesten. Bare så det er sagt; vi gutter liker jenter som stoler på seg selv, er naturlige og har røde kulderoser i kinnene.

Mange jenter kommer på skolen og ser ut som bimboer og har tydeligvis helt andre kvinnelige forbilder enn de vi gutter har. Det er tydelig at dere ser mer opp til Britney Spears og Victoria Beckham enn det vi menn gjør. Tror dere virkelig at vi gutter syntes de er flotte med sine radmagre bein og silikonpupper?

 

 

Når disse jentene først har kommet innenfor skolebygningen så slenger de med hoftene og drar tightsen opp i underlivet og skriker etter oppmerksomhet fra alle oss troskyldige gutter. Tro virkelig ikke at dere «frister» oss gutter med en slik oppførsel!

Hvem tror dere jenter at dere egentlig er ? Selvom dere i løpet av ungdomsskolen har gått opp fra A til C i bh-størrelse eller kjøpt dere et nytt klesplagg til tusenlappen, er dere fortsatt ikke guds gave til oss gutter med en slik fremtoning.

 

Jenter liker komplimenter. Det er noe alle gutter vet. Det vi også erfarer er at hvis ikke vi gutter gir jentene nok eller gode nok komplimenter, ender det alltid opp med at de er sure hele dagen. Skal de virkelig få lov til å styre oss gutta på denne måten ?

 

Hvorfor sitter mange av dere jenter hjemme på det rosa fjollerommet deres og drar opp bh-stroppene for å få større pupper? Dere venter i spenning på at en gutt på 20 år skal invitere dere til en web-camsamtale på MSN og skjønner ikke selv faren ved dette. Først etter at disse guttene har utnyttet deres dumhet retter dere oppmerksomheten tilbake til oss jevnaldrende gutter igjen og tror at vi skal stå med armene åpne å høre på deres gråtkvalte uttrykk om anger og brutt kjærlighet.

Hvorfor er det slik at ingen av dere jenter liker Miley Cyrus og kun snakker nedlatende om henne. Vi gutta har selvsagt svaret på det. Vi syntes nemlig Miley er ei kul jente. Dere er så misunnelige på at guttene syntes hun er pen! Dere jenter burde i langt større grad være fornøyd med dere selv, deres kropp og utseende. Det er slik selvtillit som gir utstråling og som vi gutter faller for. Ikke sant gutter?

Jeg begynner med andre ord å bli ganske lei og skuffet over overfladiske jenter. Det har nemlig hendt også med jenta jeg var glad i. Hun fant seg en annen type som var 20 år. Han hadde tydeligvis alt som jeg ikke har. En 20 åring kan kjøre bil, kjøpe alkohol og andre helt uviktige ting som en 15-åring ikke kan, men tenk hvilken sjarmør jeg vil bli når jeg blir 20. Da er det for seint for henne! Sorry frøken, for da har jeg allerede plukket en vakker rose uten lus!

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil