Skammarens dotter

Det er ikke sikkert nynorsken er helt riktig:S (En del feil tror jeg)
Sjanger
Fortelling
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
2010.02.01

Dina er skammarens dotter. Mora hennar har skammar auge. Dersom man ser i skammar auga, ser man alt man har angra på og gjort galt i livet. Dina har same gåve som mora, nemlig skammar auge. Ein dag får Dina eit halskjede av mora si. Mora seier at frå nå av, er ho skammarens lærling.

 

Neste dag blir mora til Dina tilkalla til Dunark, ein stor by ved kysten. Skammaranes oppgåve er å finne ut om folk er skyldige eller ikkje.

 

Morgonen etter at ho har dratt, kjem ein mann ved namn Drakan for å hente Dina til Dunark. Han seier at mora hennar treng hjelp. Det viser seg at ein ung mann ved namn Nico har fått skylda for å ha drep faren sin, Adela og hennar gut Bian. Det var Nicos familie som herska i Dunark. Mora til Dina seier at Nico er uskyldig. Men dette vil ikkje Drakan ha noko av. Han seier at dersom ikkje mora til Dina ombestemmer seg skal Dina bli stengt inne i eit fangehull med Nico ein natt. Mora til Dina står på sitt. Same natt blir Dina og Nico stengt inne i eit fangehull. Midt på natta kjem Drakan inn. Først gir han Nico drakeblod. For dei som er vant med å drikke drageblod er det styrkande, men for dei som aldri har smakt det før er det svekkande. Deretter prøver Drakan å drepe Dina slik at andre skal tro på at det var Nico som hadde tatt livet av faren sin, Adele, hans elskarinne og hennar gut Bian og deretter Dina. Men i siste liten klarar Nico å slå Drakan slik at han faller om. Dina og Nico løpar gjennom Drakegarden, der draga holdar til, men på veg ut blir Dina bitt i armen.

 

Både Dina og Nico er svekka av krefter. Men sida Dina blei bitt av ein drage må Nico bere ho. Då Dina vaknar har Nico tatt ho med til ein mann som heit Meister Maunus.

 

Etter nokon dagar banker det kraftig på døra til Meister Maunus. Der står Drakan og hans menn. Nico og Dina fortar seg å gjøme seg. Drakan leiter igjennom heile huset, men finner ingen av dei. Det viste seg at Drakan hadde gitt ordre om at dei som klarte å fange Dina og Nico fikk ein stor lønning. Derfor kunne ikkje Nico eller Dina gå fritt omkring. Det blei hengt opp mange lappar om at Nico var blitt erklært fredlaus og at Drakan hadde utropt seg sjølv til fyrste.

 

Det ingen viste var at Drakan eigentleg var halvbroren til Nico og at Drakan hadde sjølv tatt livet av Bian, Adela og faren til Nico, slik at han sjølv kunne kome til makta.

 

Ein dag får Dina beskjed av Mesiter Maunus at ho skal kle seg ut som ein gut og dra til Apotekerenka med ein lapp frå Meister Maunus. Ved eit uhell ser ho ein av vaktene i auga. Dina blir tatt, ho blir tatt med til ”overkommandoen”. Det viser seg å være Dama – Lysea, mor til Drakan. Ho prøver å overtale Dina til å fortelje kor Nico er. Men Dina seier ingenting. Tilslutt slippar ho Dina fri, men føyr Dina rekker å gå, seier Dama – Lysea at mora til Dina vil bli spist av ein drage dagen etter på Arsenalgarden.

 

Dina løpar til Apotekerenka, men ho ser at det er nokon som følgjar etter henne. Derfor går ho rett forbi. Ho begynner å springe. Tilslutt er ho i fattigstrøket i Dunark. Dina aner ikkje korleis ho skal kome tilbake, så ho legger seg i ein vogn over natta. I same vogn ligger det ei anna jente, ved namn Rosa. Dina blir med Rosa heim. Broren til Rosa er slem. Han plar å banke opp Rosa. Derfor løpar båe Rosa og Dina vekk. Brått spør Rosa kvifor Dina aldri ser ho i auga. Da seier Dina at ho er Skammarens dotter og ser deretter Rosa i auga. Mora til Dina hadde fortalt Dina eingong at det var nokon utvalte menneske som kunne klare å sjå skammarar i auga. Dina skjønte at Rosa var ein av dei og Dina blei kjempe glad og følte ho kunne stole på Rosa. Derfor fortalte Dina alt om kva som hadde skjedd med Nico, mora hennar og Drakan.

 

Rosa hjelpte Dina med å finne vegen tilbake til huset der Apotekerenka budde. Då Dina og Rosa kjem inn i huset til enka, sat det ein stor mann der. Det var Våpenmeisteren. Han sa at han skulle hjelpe dei med å styrte Drakan. Dina ser  han inn i auga og seier at det går ann å stole på han. Dina og Rosa får ikkje lov til å bli med på planen Våpenmesteren, enka, Nico og Mester Maunus hadde planlagt. Dei må sitte i huset til Apotekerenka og vente.

 

Etter ein stund bankar det brått hardt på døra. Det var nokon menn dei ikkje kjende og Aun, broren til Rosa. Dina og Rosa blei tatt med til Arsenalgarden, der mora til Dina skulle drepes av ein drage. Mora til Dina får folket som har samla seg for å sjå ho døy til å føle skam, men Drakan seier ho tar feil og at ho ikkje er ein ordentleg skammar. Drakan gjer ordre om å gi draga lengre lenke, slik at draga kjem nærmare.

 

Brått høres det et brak, det hadde begynt å brenne i borgen! Det kjem ein mann løypande opp der Dina og mora hennar står og slippar dei fri. Det var Nico. Men føyr dei rekk å kome seg vekk, tar Drakan tak i okla til Dina, slik at ho faller. Nico og Drakan fektar. Brått skriker Drakan, Rosa hadde stokka ein liten kniv inn i beinet hans. Drakan faller ned på kne og Nico, Rosa Dina og mora til Dina rekker å løype vekk.

 

Meister Maunus, Apotekerenka, mor til Dina, Dina, Nico og Rosa løyper ut av Dunark by. Etter at dei hadde gått i fleire timar kjem dei til ein stad der dei skulle sitje å vente til nokon skulle kome å plukke dei opp. Rosa begynte brått å gråte og visste ikkje kva ho skulle gjere, men mor til Dina seier at ho er hjerteleg velkomen til Dinas familie.

 

Det tok nesten to ukar før dei kom heim igjen til Bjørkeby. Da dei hadde kome fram fikk dei sjå at huset deira var brent ned. Heldegvis hadde Davin og Melli, syskena til Dina og hunden deira, Beist, sloppe unna. Alle saman bestemte seg for å flytte ut på høglandet, fordi det ikkje var trygt lenger i Bjørkeby.

 

Mange ukar seinare var det nye huset deira nesten ferdig, det hadde blitt stort å fint, men Dina sakna framleis det gamle huset deira i Bjørkeby.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst