Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Min holdning til underholdning

Min holdning til underholdning

Underholdning kan være så mangt, men trenger vi egentlig underholdning?

Sjanger
Artikkel
Språkform
Bokmål
Lastet opp
01.11.2009
Tema
Humor


Jeg syns at vi trenger underholdning for å overleve. Hvis det ikke skulle ha vært underholdning så tror jeg rett og slett at vi ikke ville ha greid oss. Underholdning er ikke noe skadelig, men vist vi tenker oss en dag uten underholdning, da mener jeg uten tv, pc, bøker, fester, data-spill, pc-spill osv. Vel jeg ville ikke har greid meg. Ville du har greid deg? Det høres utrolig kjedelig for meg, en dag uten underholdning! Nei takk vil jeg bare si!

 

Underholdning for meg kan være mange ting som spill, fester, reiser, tv, bøker osv. Men det er forskjellig fra person til person. Hva er underholdning?

 

Det som er underholdning for meg mest er TVen. Det er så mye som skjer i verden som er underholdene,og det går på TVen. Har du noen ganger sett på X-faktor? Hvor en gutt eller jente dumme seg ut i X-faktor med sin falske sangstemme. « Dette er kult!» tenker jeg, mens jeg sitter der og ler av den stygge sangstemmen hans eller hennes,og gnir meg i hendene over hans/hennes mislykkethet. Jeg kan bare innrømme, at detter gøy! Men innerst inne syns jeg nok også litt synd på vedkommende, som står der og er flau og mottar dårlig kritiker av dommerne. Men det bryr jeg meg ikke om fordi jeg skal ha det morsomt og underholdene. Og detter vil jeg kalle for underholdning. Men har du noen gang sett på Amerikas funny video. Dette vil jeg også kalle for underholdning. AFV er et tv-show der folk sender sine hjemmelagde, humoristiske videoklipper. Disse videoklippene har skjedd på ekte. Videoklippene er fra en uhell noen mennesker har gjort og har filmet da. Det som gjør det morsomt og underholdene er at det har skjedd på ekte. Det er masse som er underholdene på TVen, til og med reklamen er underholdene.


 

Jeg syns også at PCen er underholdene. Det fins mange ting på PCen som man kan gjør, du kan spille, du kan se på videoklipper og mange andre ting. Du kan lese humoristiske artikler til og med. Har du lest en artikkel for noen dager siden? Artikkelen var om en liten gutt som spiste masse is slik at han fikk blått tunge, men det var ikke bare det som skjedde med han, han tisset til og med blått. Sant nok så syns jeg at dette er morsomt. Det er mange andre artikler som også er morsomme.

 

Men hva betyr egentlig underholdning? Vist vi skal tolke ordet direkte. Det vil si og bli underholdt av noe man liker. Det kan være humoristiske ting, det kan være teater, det kan være forestillinger og mange andre ting man syns er underholdene. Eller helt enkelt sakt at underholdning er en handling som har som hovedmål å fange oppmerksomhet og humor for de som se på, eller er med eller leser det.

 

Men hva om det er en vits er det underholdene eller underholdning? Den for jo oss til å le og den er jo humoristisk. Har du hørt vitsen om svensken? Vel en svensk ringte til skranken i SAS og spurte «Hvor lang tid tar det å fly herfra til London?» « Et øyeblikk» svarte damen i skranken. «Mange takk» svarte svensken og la på... Jeg kan bare innrømme at dette var morsomt. For meg er dette også underholdning, men det er ikke på samme måte som teater stykke eller tv-show, men bare at jeg leser den og forestiller det. Dette er en helt enkel tekst som har humor i seg, og som for meg til å le.

 

Vits er en kort tekst, den kan også være være en kort historie med et overraskende poeng som er ment å være morsomt. Vits kan være muntlig, den kan være skriftlig eller den kan være gjennom bilder, som for eksempel vitsetegninger, tegneserier og karikaturer. Så for meg er vits også underholdning. Hva vil du si er vits underholdning for deg?

 

Som sagt er underholdning mange ting for meg. Men det som er viktig for meg er at den skal være morsom eller at den er humoristisk. Bøker kan være også morsomme og humoristiske. Det kan TVen også være og mange andre ting. Men for å si det helt enkelt hva underholdning er for meg. Underholdning er for meg noe som for meg til å le.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil