Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Boom Boom Baby

Boom Boom Baby

Om hvordan skolehverdagen til en rockedatter kan være.

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
08.10.2009


Hver skole er vel sånn at det er noen nerder og noen som er pene og noen som er rett og slett usynlig. Men å være en helt normal usynlig person er sikkert helt OK! Men det er jo ikke en helt vanlig historie jeg skal fortelle jeg nå. Jeg tipper at du ikke har det samme livet som jeg har eller rettere sagt HAR hatt. Så dette er min historie om og være en berømt rockedatter. Men berømmelse er ikke noe som du vil ha som første valg.

 

- Lilly, du må pakke vi skal dra i morgen! Ropte en kvinnelig stemme fra badet.

- Hvor skal vi, mamma?? Spurte Jeg. – New York, vennen! Svarte moren til Lilly. Moren til Lilly heter Emilie men kalles mest for Rose. Faren til Lilly heter for Johny Bang og er gitarist og vokalist i bandet Boom- Baby! Men han er kjent under The Wolf Man, Så Rose og Lilly reiser mye med bandet Boom Baby! Men se det positive da de for dra verden rundt og møre mange store kjendiser. - Men mamma da må jeg dra fra vennene mine som jeg har fått her! Sa Jeg. – Vennen, det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. –Hvorfor?? Vi kan jo bo her og pappa drar ut på turne, ikke sant??ropte Jeg. – Bare hvis det har vært så enkelt smilte Emilie. – Nei, mamma nå vill jeg ikke  flytte noe mere !! Hylte Jeg.


- Du kommer til og like deg i New York, Lilly Og vi kommer til og flytte uansett selv om du vil eller ikke så du kommer ikke noe vei med denne surmulingen din sa Emilie oppgitt.

 

Nå skjønner du hvordan det var til oss hver gang vi skal flytte og det er sikkert 2 ganger i uken.  Vi skal flytte så du kan tenke deg hvor mange ganger vi har den samtalen. Det er jo litt vanskelig og flytte nesten hele tiden men det går bra men det hender at jeg blir FOR glad i dem som er her men det hender ikke så ofte. Men jeg har jo mamma pappa og Jøren. Jøren er lillesøsteren min. Jeg kan ikke si at vi er beste-venner men det går da likevel. Jeg tenker mye om hvordan det er og bo på en plass hele livet som de fleste gjør. Jeg lever ikke som alle andre men jeg har jo blitt venner med ungene til pappa sine kompiser så det er jo venner som jeg kan være sammen med hele tiden så det går ganske bra det egentlig. Så jeg uansett noen vere sammen hele tiden. Men dagen vi skal dra er verst.

 

- Lilly, Du må våkne vi skal dra til New York nå ropte Emilie. - Ja da men flyet drar om fem timer, Hvorfor sånn hast? Spurte Jeg. - Fordi si det sånn du bruker en og en halv time pluss en halvtime med frokost da har vi kommet i to timer og du må si hade til alle de du har blitt kjent med og det tar sikkert tid og det tar også tar det en halv time til flyplassen. Så du kan tenke deg hvorfor du trenger de fem timene, Lilly svarte Emilie. – Jeg bruker ikke så lang tid på badet mamma sa Jeg tilbake.

 

Tiden gikk og etter en stund var de i storbyen New York. – Tror du at du kan like deg her, Lilly? Johny faren til Lilly. – Det er fint her men jeg er ikke sikker på om jeg kan like meg her det er ikke det samme som London eller Paris smilte Jeg. – Vi skal være her en liten stund for jeg har spille jobber og moren din skal jobbe med skuespill så jeg håper du ikke har det alt for ekkelt her til slutt flirte Johny. – Hvor skal vi bo da? Jeg håper denne taxien bringer oss til utkanten av byen med fullt av folk som er avhengig om narkotika og sånne tinger for de skremmer meg mumlet jeg. – Det jeg håper er at det ikke er fullt av hundeskit overalt det er mitt ønske smilte Emilie. Alle vi begynte og flire.

 

Jøren lillesøsteren min bodde fast i Oslo med en nanny fordi hun skulle fullføre barnehagen. Mamma mener at det er fint at hun kan bo i Norge fordi at det er så fredelig der. Vi besøker henne 9-10 ganger i månden. Det høres kanskje litt rart ut at vi lar det minste av oss i Norge noe vi er i et helt annet land men det går ganske bra. Tror jeg.

 

- Du Lilly kan du sjekke inn på hotellet? Spurte Johny. – Nei jeg er bare femten man må være 18 for og sjekke inn her i USA skjønner du svarte Jeg. -Hva? Du gidder bare ikke du vell?? Smilte Johny. –Var spillejobben din på fredag eller på lørdagen, Johny? Spurte Emilie. – Begge kveldene svarte Johny.

 

Vi skulle på Hotel Novotel 226 West 52nd Street, Den ligger nære en gate som heter Broadway. Jeg har alltid trudd at Broadway var en stor teaterhall. Men det var vist en gammel gate i New York. Nor vi var nesten framme i Time square så skulle stoppe og spise på en kebab plass jeg husker ikke hva den heter men det trur jeg går bra. Når vi hadde spist dro vi til hotellet og det var UTROLIG stort.

 

- Sebastian kommer om to timer, Har du bøkene dine, Lilly?? Mumlet Johny. – Ja det har jeg! Svarte Jeg fort tilbake. – Du skal være glad han er med deg overalt til du får deg en skole skal jeg si deg glefset Johny.

 

Sebastian er privat læreren min, Han Bruker og være med oss hele tiden. Unntatt på vei til den plassen vi skal. Han er litt rar men artig og lærer med mye. Jeg har aldri funnet meg en skole så jeg har hatt han hele tiden. Og en og halv time senere kom Sebastian. Mamma Og Pappa dro ut men han skulle lære meg om The Big Bang.

 

Sånn vart de neste dagene frammover. Og i helgen passet Sebastian på meg. Og nor mandagen kom fikk jeg noe som forandret hvordan jeg hadde det brått.

 

- Vi har funnet et hjem for deg og mammaen din kan bo i nor jeg er på spillejobb en annen plass smilte Johny. – Seriøst? Hvor? Nor skal vi flytte inn? Spurte jeg. – Vi skal flytte til huset på Manhattan om 2 dager svarte Emilie.- Er det stort? Er det noen gode skoler der?? Skravlet Jeg i vei. – Det er noen skoler der men huset skal du få se nor du kommer dit og ikke noe mer spørsmål smilte Johny. – Okei men da går jeg og legger meg sa jeg søvnig.

 

Heldigvis hadde jeg mitt eget hotellrom, Det hadde jeg hver gang helt siden jeg var 9 år. Neste dag var som vanlig, Sebastian var lærte meg om The Big Bang og resten av dagen kjedet jeg bare. Og nor Onsdagen hadde kommet og vi skulle flytte til det nye huset. Jeg kunne ikke vente på og komme dit. Men jeg skulle tenke meg og få et rom Og et bad for det har jeg alltid hatt (det er jo det på alle hotellrom).

 

Jeg tenkte mye om hvordan det er å gå på en offentlig skole siden jeg har hatt en privat lærer. Men det går bra. Vi kjørte til Huset som tok lang veldig lang tid faktisk. Det var et kjempe stort hus med en stor hage, Basseng og tennis bane.

 

Jeg fikk se en runde rundt i huset og ta en dukkert i bassenget før jeg måtte legge meg. Jeg overraskende klarte å sove med en gang. Nor jeg våknet brukte lang tid for og kle på meg. Mamma presterte at hun skulle kjøre meg. Det tok sånn ca 10 minutter. Nor jeg kom på skolen skulle vi ha norsk. Det som skremte meg var at alle viste hvem jeg var, men det var ikke alt. Det var en gutt som var skikkelig fan av BB (boom baby).

 

Det syntes jeg var litt flaut. Men det gikk over. De neste ukene var jeg den populæreste jenta på HELE skole. Men plutselig skjedde noe som gjorde tilværelsen min brått forandret.

 

Den var en jente som aldri hadde likt meg hun hadde funnet et bilde der jeg kysset et jente. Jeg vart så lei meg at jeg sprang hjem og begynte og skrike. Jeg har aldri vært så lei meg før. Den dagen var den verste dagen og sikkert den siste.


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil