Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Noe som irriterer meg grenseløst

Noe som irriterer meg grenseløst

Et kåseri om gutter :-)

Skrevet i 9. klasse.

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
17.04.2009

Advarsel: Leses på eget ansvar.

 

Det finnes utrolig mye som irriterer meg grenseløst, som for eksempel det og måtte skrive denne tåpelige wannabe-kåseri-slash-essay-greia. Jeg mener, når man sier det på den måten der, så kan det høres ut som en kur mot diaré. Jeg møter opp på skolen, er lei hele verden og blir bedt om å skrive en oppgave som skal leveres innen fredag. HALLO? Jeg har et liv! Vel, egentlig så har jeg ikke det, men jeg liker å tro det. Jeg har en kamp på fredag, og hvis vi taper den, så legger jeg all skylda på læreren min, Tove og den diaré kuren hennes! (Det er nå du skal få latterkrampe:-)

 

Tror det holder med tomme trusler. Jeg får vel komme til saken. Vi vet alle at de finnes i alle mulige størrelser, fasonger og kvaliteter. Nei! Jeg mente ikke peniser, men gutter. Du var egentlig veldig nær. Av og til kan det virke som de tenker med penisen, eller hva? Uansett hva man sier, så kan de vri og vrenge på til det slik at det blir noe perverst. Det er som om penisen er piloten i flyet. Sex, sex og mer sex. Nevnte jeg sex? Sex pleier å henge sammen med forhold, men for gutter, så er forhold nøkkelen til sex. Det er helt utrolig hvor langt gutter går for å komme i buksa på jenta, men ofte er det jenta som er smartere enn gutten. Hvorfor? Jo, det er nok fordi jentene får lurt de fleste gutter til å spandere, si masse kliss til oss som de ikke mener i starten, men etter hvert begynner å innse stemmer og vi får hjernevaska den. (Det finnes dessverre mange svake jenter som ikke greier det. Dette kalles ”svikting av sitt eget kjønn”)

 

Hjerneutviklingen til gutter vet vitenskapen lite om, men jeg tror vi kan fastslå at gutter har en minimum hjernekapasitet. Utviklingen av “hjernen” oppstår sent i tenårene. Man kan fortsatt høre ekko der hjernen skulle ha befunnet seg pga. for mye tomrom, men frykt ikke, det er bare 19 av 20 gutter som er uintelligente, så du kan være den heldige!...men mest sannsynlig er du en av de som lider av dette fæle hormonsyndromet. Ikke at det hjelper deg, men vi kan fastslå diagnosen. :-)

 

Følelser! Gutter fremstår som ufølsomme menneskelignende vesen. Hvis en gutt viser litt følelser, så har han ikke baller. De har jo ikke baller hvis de ikke tør å vise litt følelser. Jeg mener ikke at de skal grine seg til ting, men de kan droppe den uskrevne regelen sin som lyder slik: “Gutter skal aldri under noen omstendigheter vise følelser”. Spesielt ikke følelser som deprisjon, angst og sorg. De fremstår jo bare som noen roboter som er stilt inn på “No feelings”. Hvem kan leve sånn? Er ikke rart vi ikke kan forstå dem, eller at de ikke kan forstå oss.

 

Når vi først tar opp det med følelser, så kan vi ta opp homofobien de går rundt og bærer på. Deodorant, dusjing mer enn 1 gang i uka og god hygiene er ikke tillat, men isteden skal man leve som en hyene. Dette er ikke nytt, sier forskningen pga. gutter viste allerede en stor tendens til dårlig hygiene allerede i 5 års alderen. Ingen tør å komme for nær guttene, så til den dag i dag tror de at dårlig hygiene er en del av den mannlige natur, men det er fordi ingen overlever den heftige, sure nesten etsende lukta som de kaller svette. Den svette gassen, som kan minne om tåregass bestemmer hvor store baller du har. Gutter sender ut den gassen, og dermed får ingen fortalt dem at 14 liter armhulevann ikke er normalt pga. gassen. Alle svetter, men den svettingen guttene svetter kan ikke kalles svette. Vi fornærmer svetten rett og slett, så la oss kalle den for syre-slash-råtten kroppsvæske. Hadde det vært 1 spesielt område svetten kom ut, så ville det nok blitt mye enklere, men dessverre er det en del steder på kroppen til gutter som sender ut syre lignende væske. Lukter du ikke svette, så er du rett og slett en homse. Man er også homse hvis man behandler uren hud, vorter og andre ekle avfall som kroppen slipper ut.

 

Også har vi de såkalte ”homsene”. Homseguden Jan Bertin eller bedre kjent som Jan Thomas har en avhengighet for sparkellignende sminke, noe som gutter (spesielt i Bærum) lider av. All den ”gørra” de har i håret sluker opp all oppmerksomheten + jordas siste dråper av bærekraftig utvikling. Når vi først nevner alt de har på seg (inkl inni seg), så kan vi jo nevne de som overdriver eimen av cologne som Gucci, D&G og Calvin Klein. Vi kan bare si at de rett og slett er som vandrende parfymerier. Overdreven bruk av Lacoste har ført til produksjonen av vitsen: ” Det var en gang 2 sosser i jungelen i Amazonas. De gikk rundt å så på menneskene som bare hadde på seg et skamklipt laken rundt livet. Plutselig kom de til en elv, der var det en mann som hadde drept en krokodille, og brukte den som båt. Da sa den ene sossen: ”klær har dem ikke råd til, men Lacoste båt har dem råd til”. (Det er nå du skal vri deg i hjel av latter:-)

 

Sportsidiotene, nerdene, homsene, mammadaltene og pappadaltene finnes overalt. Nå har jeg gitt deg en smakebit på hvorfor jenter bruker gutter som antonym for ordet ”smart”. Jeg må gå å skaffe meg en advokat, for jeg kommer til å havne i trøbbel pga. det jeg har skrevet, men før det, så må jeg innrømme en liten ting. Det er ikke ballesvetta, sprengkåtheten eller den lille hjernen de har som irriterer meg grenseløst. Det er det faktum at vi ikke kan leve med eller uten de.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil