Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > "16 og sex" av Melvin Burgess

"16 og sex" av Melvin Burgess

Referat og omtale av boka "16 og sex" av Melvin Burgess. Originaltittelen er "Doing It".

Sjanger
Anmeldelse (bok, film...)
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
27.01.2009
Tema
Doing It

Dette er ei roman som følger Bestevennene Dino, Ben og Jonathon på 16 år. De er stort sett opptatt en én ting - sex. Dino og Jonathon er desperate etter å få sin seksuelle debut, men det skal vise seg ikke å være så enkelt. Bare Ben kan ha så mye sex han vil, han har nemlig et hemmelig forhold til den unge lærerinnen miss Young. Men problemet er at hun ikke skyr noen midler for å beholde kontrollen over ham. Vi følger ungdommene gjennom små opp- og nedturer, på fester og diskoteker, rotende og famlende i parker og busker.

 

Boken er på 420 sider.

 

Når du først begynner greier du ikke å legge fra deg boka. Boka er åpen og ærlig men morsom og er lett lest. Guttene finner fort ut at det ikke er så lett å få seg noe, men når de får seg noe har de rota seg borti riktig jente?

 

Dino er hovedrollen i boka og er en flørtepus som har draget på damene. Men så får han endelig til å forføre ei jente, opplagt feil jente! I staden for å få mer sex blir han offer for en liten djevel som nesten får lurt han i fengsel. Det straffer seg å være utro...

 

Ben får alle gutters drøm oppfylt, nemlig å bli forført av skolens heiteste dame … lærerinna. Første gang dette hendte var under øving til et skuespill. Hadde han vist hvordan drømmen endte ville han kastrert seg.

 

Men jonathon finn feil drøm, forelska seg i ei lubben jente.

 

”Gutter er ikke opptatt av kjærlighet,men porno.

Da er dette en bok for dem å lese”

 

Melvin Burgess har skrevet en morsom, ærlig og rett på sak-roman som henvender seg direkte til de unge.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil