Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Britney Spektrum (år 2000)

Britney Spektrum (år 2000)

Kåseri og tilstandsrapport om konserten

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
09.11.2000
Tema
Pop


Det skal her gjøres kjent at noen av disse fakta som fremkommer i historien kan være en smule (eller to) overdrevet, men dog sant…

 

Det er onsdag den 8 November, og dagen har kommet! Etter et halvt års venting er jeg klar! Jeg skal se Britney (God damn she looks good) Spears LIVE i Oslo Spektrum, og forventingene er høye. De er faktisk skyhøye, for ikke siden Aqua gjestet spektrum for noen år siden har jeg funnet det verdt å besøke spektrum, men nå har dagen kommet, og jeg er klar! Planene var lagt og jeg skulle møte mine to gode venner Andreas og Thomas i Oslo, og vi skulle møte tidlig! Vi hadde nemlig bestemt oss for å komme nærme scenen… trodde vi ja!! Vi møtte opp 3 timer før konserten startet, og allerede da var Oslo oversvømt av små mennesker; ”I hver kran og hver tut, der tyter smurfer ut, små avskyelige blå, med hvite luer påå!!”, vel.. nok fra dem, og tilbake til Spektrum; de små menneskene var bokstavelig talt over alt! De første møtte vi på vei ut fra Oslo S, og jeg vil påstå at de alle nok var på vei til Spektrum, for miniskjørt, shorts og singlet er neppe vanlig kost for fjortiss-jenter i midt-November, hvis de da ikke skal til Britney konsert selvfølgelig…!

 

Den lystige tonen som startet i bilen min, da jeg hørte på Morten Abel vel å merke, svant hen i det vi nærmet oss Spektrum. Jo nærmere vi kom spektrum, jo flere små; sure og triste ansikt så vi. Jeg kan som sagt ikke garantere antallet, men hvis jeg sier at jeg så 300 sure små-mennesker med plakat ;”JEG TRENGER BRITNEY BILLETTER PLEES”, så tuller jeg ikke! Vel framme foran Spektrum stod det sikkert 1638 stk. foran oss i køen, og ikke nok med det, men det er faktisk 11 innganger på Oslo Spektrum, og tror du ikke de åpnet vår inngang sist!?? Nei! De faktisk gjorde ikke det, men ventetiden ble likevel drøye 2 timer, noe som er mer enn lenge nok når du tar med det pøsende regnet i betrakting. ”Skal vi ta med oss noen gratis ørepropper fra den boksen der Lasse?”, spurte Andreas, men bråkjekk som jeg var svarte jeg; ”Nei vettu hva! Britney er kanskje ikke noen gudinne til å synge, men SÅ ille er hun da slett ikke!??”

 

Når køen endelig forsvant gjenstod det en ting før jeg kunne komme meg inn; ransaking! Skrekk og Gru! Det var bare mannfolk som ransakte! På Aqua konserten var det i det minste et par damer som hjalp de mannlige tilskuerne unna med den oppgaven, men ikke her nei! Og jeg tør nesten påstå at han som ransakte meg tok på meg med en noe kjærlig hånd, og i det han sa; ”Værsjego…!”, visste jeg ikke om jeg skulle si takk, eller om jeg skulle gi’n en hundrings i tips.

 

Konserten skulle begynne kl 19:30, og tradisjonen tro var det et oppvarmingsband… HA! Oppvarmingsband meg i…. Det var faktisk 4 forskjellige varme-opptredener, bl.a en smørpus som ville fått Julio Iglesias til å grine av misunnelse; man kunne høre sukket fra de tusen på tusen av småjenter når han; ’Bosson’ forlot scenen. Ikke enda hadde jeg forstått hva jeg hadde begitt meg ut på!

 

Men så……! Klokken nærmet seg 20:45, og ”let the pressing begin!” Vi startet med å plassere oss anonymt, litt til venstre og ikke så aller verst langt fra scenen, men i det Britney entret scenen kom brølet, for ikke å snakke om ”the big knuff”; vi ble dyttet så langt at vi til slutt havnet rett foran scenen, og jeg er sikker på at jeg hadde Britneys blikk i et par sekund, i det hun sang ”I was born to make you happy!” Jeppda!, men dit hen med idyllen! Det var kun da at jeg glemte at 3000 mennesker i et lite rom, med minimalt med friskt Oksygen = meget trang plass, og MEGET ”stram” lukt. Når konserten var nær halvveis luktet det ting av meg som jeg ikke trodde gikk an, og jeg følte meg litt voldtatt der jeg ble dyttet både her og der, samt fram og tilbake.

 

Jeg bestemte meg for det geniale; jeg går bakover; for der er det jo sikkert bedre plass! Riktignok; det var både god plass og luft der, og jeg kunne stå i fred., og selv om det luktet FORFERDELIG av meg var dette MANGE ganger bedre… Som sagt var en av grunnene til at jeg gikk bakover, det lille ”sex-presset” som oppstod når jeg stod for nærme scenen, men selv ikke når jeg stod maksimalt langt unna holdt det seg borte.

 

Foran oss dukket det opp en Playboy med minimal T-skjorte, og skinnbukse… han klina med noe jeg tror var dama hans, og jeg vet ikke, men jeg tror det var X-ratede aktiviteter på gang foran oss, i Spektrum, på Britney Spears konsert.

 

Nei vet du hva Britney! Neste gang tar vi heller en rolig kveld hjemme hos meg med en Grandis og to Cola, mens vi ser på Cæsar og tar livet med ro! Og i skrivende stund håper jeg at den enorme øresusen og lukta som har satt seg i klæra forsvinner om ikke så alt for langt tid, for detta var ille!

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil